welke music soort vind jij duivels/slecht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

haring
Kapitein
Kapitein

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor haring » 17 feb 2011 00:34

Mortlach schreef:HIER een youtube-filmpje van George Kollias, met grote meerderheid van stemmen de beste professionele brutal metal drummer van dit moment. Ik ben gewoon benieuwd wat mensen ervan vinden. Geen zorgen, het nummer is zonder zang.

Persoonlijk zit ik elke keer weer met grote verwondering te kijken en te luisteren hoe deze man zit te spelen en ontzettend geniet.

Mooi hoor, ik ben maandag nog naar George Kolias zijn band geweest genaamd, Nile, lekker weer is in de baroeg :)
*onderschrift verwijderd door moderator*

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 17 feb 2011 10:18

haring schreef:
Mortlach schreef:HIER een youtube-filmpje van George Kollias, met grote meerderheid van stemmen de beste professionele brutal metal drummer van dit moment. Ik ben gewoon benieuwd wat mensen ervan vinden. Geen zorgen, het nummer is zonder zang.

Persoonlijk zit ik elke keer weer met grote verwondering te kijken en te luisteren hoe deze man zit te spelen en ontzettend geniet.

Ik vind het heel knap, maar heel saai. Voor mij is dit geen muziek. Vind drum mooi als ondersteuning, maar niet als solo.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 feb 2011 10:28

rosaatje schreef:Ik vind het heel knap, maar heel saai. Voor mij is dit geen muziek. Vind drum mooi als ondersteuning, maar niet als solo.

Mij ging het vooral om te laten zien hoe technisch het is; normaal gesproken speelt deze man in een band, maar daar zal ik geen clipjes van linken, want dat wordt vast niet op prijs gesteld.

Maar 'geen muziek'? Dat vind ik wat vreemd. Het heeft ritme, het heeft tonen, hoe is het dan geen muziek? Wanneer is iets dan wél muziek?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 feb 2011 10:30

haring schreef:Mooi hoor, ik ben maandag nog naar George Kolias zijn band geweest genaamd, Nile, lekker weer is in de baroeg :)

Ah, jammer dat ik dat weer heb gemist dan. Nile betekent altijd een geweldige avond. De rest van de bandleden kunnen trouwens ook een aardig stukje spelen - als ik het me goed herinner was ik vooral onder de indruk van de bassist, wat is die gast snel zeg... (moet ook wel ok Kollias bij te houden natuurlijk).

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 feb 2011 10:47

Ik geef dan toch de voorkeur aan Mike Portnoy, vanwege de prog-kant in de muziek voor mijn gevoel wat dynamischer (hoewel het knap is wat Kolias doet hoor)

Portnoy in actie:

http://www.youtube.com/watch?v=33-vp5UEp2A

of als je een echte solo wil:

http://www.youtube.com/watch?v=7AQbJq6TgJE&feature=related
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 feb 2011 11:16

Portnoy is zeker ook een grootheid in zijn genre. Sowieso is het altijd indrukwekkend mensen bezig te zien die zó goed zijn, in muziek maar eigenlijk in alle gebieden.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 17 feb 2011 11:30

Mortlach schreef:
rosaatje schreef:Ik vind het heel knap, maar heel saai. Voor mij is dit geen muziek. Vind drum mooi als ondersteuning, maar niet als solo.

Mij ging het vooral om te laten zien hoe technisch het is; normaal gesproken speelt deze man in een band, maar daar zal ik geen clipjes van linken, want dat wordt vast niet op prijs gesteld.

Maar 'geen muziek'? Dat vind ik wat vreemd. Het heeft ritme, het heeft tonen, hoe is het dan geen muziek? Wanneer is iets dan wél muziek?

Als een drum alleen speelt hoor ik weinig verschillende tonen. Ritme genoeg, en dat maakt het mooi als ondersteuning van allerlei stijlen muziek.
En 't is voor mij toch de toon die de muziek maakt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 feb 2011 11:35

Dat kan ik me wel voorstellen. Meer instrumenten bij elkaar vind ik doorgaans ook mooier dan 1 instrument, zeker wel bij een drumstel. Af en toe een drumsolo is leuk en knap, maar de muziek als totaalplaatje blijft toch interessanter :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 feb 2011 12:58

rosaatje schreef:Als een drum alleen speelt hoor ik weinig verschillende tonen. Ritme genoeg, en dat maakt het mooi als ondersteuning van allerlei stijlen muziek.
En 't is voor mij toch de toon die de muziek maakt.

Als je goed luistert hoor je de rest van de instrumenten op de achtergrond meespelen. Ik wilde juist niet een nummer plaatsen met te veel gitaar en bas, want ik weet dat dat voor sommige mensen erg kan afschrikken.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 17 feb 2011 16:23

@ mortlach, toch fijn dat je rekening met "sommige mensen" houd. Mijn stijl is het gewoon niet. En over smaak valt niet te twisten, toch?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 feb 2011 17:12

rosaatje schreef:@ mortlach, toch fijn dat je rekening met "sommige mensen" houd. Mijn stijl is het gewoon niet. En over smaak valt niet te twisten, toch?

Ik ben hier al erg lang en voel mezelf volwaardig lid van deze kleine internetgemeente, ook al deel ik het geloof niet. Dingen posten waarvan ik weet/vermoed dat mensen het niet prettig vinden doe ik dan ook (bijna) niet meer.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 17 feb 2011 19:46

nou alle respect Mortlach, (off-topic: jammer dat je het geloof niet deelt, dan mis je toch het belangrijkste in je leven)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 feb 2011 22:21

rosaatje schreef:nou alle respect Mortlach, (off-topic: jammer dat je het geloof niet deelt, dan mis je toch het belangrijkste in je leven)

Verder off-topic: ik ben erg gelukkig en geholpen met mijn eigen geloof, Boeddhisme, maar dank je.

ReplaceMe

Berichtdoor ReplaceMe » 14 mar 2011 17:59

toch bijzonder om te zien hoe zoveel verschillende mensen zoveel verschillende opvattingen delen...
ben lang niet meer op dit forum geweest, maar vond het interessant om de verschillende meningen en opmerkingen te lezen.

Sophielo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Sophielo » 24 mar 2011 09:13

Iedere muziek kan God erend zijn... als de teksten over hem gaan en lovend zijn. Ook bij brutal death metal zijn zulke teksten mogelijk. Het is heus niet zo dat alle metal satanistisch is... verre van.
Anyways ik vind alle muziek wel oke op Nederlandstalig na.

Terug naar “Archief”