Het heil komt eenzijdig bij God vandaan

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 17 feb 2004 18:17

surfer schreef:
@mic schreef:
bloempie19 schreef:Inderdaad! :P :lol: :D :mrgreen:
* is diepgeroerd *
*niet*

Ben je het er niet mee eens?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 18 feb 2004 18:46

Nee.
Want er wordt niet diepgravend naar antwoorden gezocht, maar elkaar een beetje op een blije manier naar de mond gepraat door gelijkgezinden.
Ik heb bv. geen reactie gezien op de vraag wat nou de waarde is van het eindeloos vaststellen dat 'het allemaal van God's kant komt' en 'dat we niks zelf kunnen doen' etc. Wat een soort religie op zich lijkt te zijn. Die waarde is beperkt, naar mijn idee, want los van de vraag of die vaststellingen waar of niet waar zijn, je schiet er effectief weinig mee op.

In de bijbel wordt de lezer aangespoord tot actief handelen, niet tot filosoferen en theoretiseren.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 19 feb 2004 19:11

Je leert erdoor, steeds weer God te danken, dat Hij voor je zorgt, dat Hij je in Zijn handen draagt. Want alles komt door/ van Hem.
Er zijn ook mensen die geloven in goede werken. Door me te verdiepen in wat God in mijn leven doet en door wat ik zelf doe, ben ik er achter gekomen dat ik vanuit mijzelf geen goede werken kan doen.
Als je daar niet over nadenkt, weet je ook niet wat de waarheid is.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 19 feb 2004 20:00

bloempie19 schreef:Je leert erdoor, steeds weer God te danken, dat Hij voor je zorgt, dat Hij je in Zijn handen draagt. Want alles komt door/ van Hem.
Er zijn ook mensen die geloven in goede werken. Door me te verdiepen in wat God in mijn leven doet en door wat ik zelf doe, ben ik er achter gekomen dat ik vanuit mijzelf geen goede werken kan doen.
Als je daar niet over nadenkt, weet je ook niet wat de waarheid is.

En de waarheid is ook : dat wij m.b.v. de Heilige Geest hèèèl veel goede werken kunnen doen!!!
Is het dat niet waard om naar te streven? :)
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Terug naar “Archief”