Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Jannoek » 15 mar 2011 16:16

Gefeliciteerd LeChat met je nichtje!
@VPK leuk jurkje!
@liefie; inderdaad... Als ik in bed rustig lig dan voel ik me heel wat, maar net probeerde ik heel stoer heel snel te gaan zitten/staan en dat viel even flink tegen, ach ja :)
Heb net m'n werkgever gebeld; ze bellen me zo nog terug over hoe we het deze laatste weken gaan regelen. Als't een beetje meezit wil ik vanaf morgen weer 4 uurtjes proberen te werken.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 mar 2011 16:21

@VPK Leuk jurkje!

Positie kleding heb ik echt amper aangeschaft het is echt mijn smaak niet en als ik iets in een mooie kleur zie staat er weer een of andere rare opdruk op.
Gelukkig heb ik geen kantoorbaan nu kan ik gewoon in mijn spijkerbroek/witte broek met uniform jasje gaan werken.

@Jannoek Komt best goed met je werk. Moet je veel op kantoor zitten of moet je ook veel met de auto op pad?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 mar 2011 16:39

Het is een combi tussen kantoor & klantbezoeken. Maar die klantbezoeken duren (bijna) altijd de hele dag, dus dat zal er dan wel niet meer in zitten... Wacht het nog maar even af ;-)
Als ik maar m'n belangrijkste taken kan overdragen, verder boeit het niet zo veel...
Klantbezoeken kunnen collega's ook over nemen.

Ach, ik maak me er niet druk om :)

Wat positiekleding betreft; ik heb ook niet veel gekocht. Op dit moment vind ik eigenlijk jurkjes het fijnst. Spijkerbroeken trek ik echt niet meer. :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 mar 2011 16:49

Leuk jurkje vpk!
Jannoek, als je minder gaat werken, dan moet je denk ik wel met 34 weken je verlof in, of niet? Dat is voor mij ook wel de reden dat ik hoop dat ik niet thuis kom te zitten. Ik heb volgens mij ondertussen 2 dagen aan overuren staan, dus probeer ik aan het eind nog eens 2 dagen vrij te nemen, dan heb ik wel op tijd verlof, of werk ik sowieso niet 3 dagen meer in de week, maar heb ik wel 12 weken erna, plus vakantie. Lijkt me toch wel prettig.

Positiekleding heb ik ook niet heel erg veel. Ik moet wel voor het voorjaar nog wat shirtjes met korte mouwen denk ik, en een rokje of 3/4 broek. Maar die pluk ik wel van marktplaats. Ik heb nu vaak een positiebroek of rokje aan met een positieshirt en dan een gewoon vestje of bolerootje of lang vest ofzo. Die dingen kunnen tenminste ook nog na mijn zwangerschap.

Het gaat hier trouwens beter met de pijn, het is veel beter te doen, en ik blijf gewoon wat rustiger doen. Morgenochtend naar de vk, ben benieuwd wat die erover zegt!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 15 mar 2011 19:13

Schipje schreef:Mopje, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Leuke, stoere naam! Geniet van je kraamtijd!

mopje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mopje » 15 mar 2011 19:22

Bedankt voor alle felicitaties!! :D

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 mar 2011 21:30

@MissF klopt inderdaad, dan moet ik vanaf week 34 met verlof. Maar 't kan me al niet meer schelen. 't Gaat gewoon niet zo, dus dan leg je je er blijkbaar ook gewoon makkelijk bij neer. :-oo
Ga nu nog wel proberen te overleggen om na de tijd nog 3 weken vakantie er achter aan te plakken.
Ik had al 1 week er achter aan geplakt vanwege vakantie, maar die week daarvoor (zou anders laatste week verlof zijn) zijn we ook weg, dus die week heb ik dan ook nodig... En die 'tussenweek' wil ik nu ook proberen vrij te krijgen. Dagen genoeg, dus dat is op zich geen probleem!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 mar 2011 21:48

Ik blijf het 'erg' vinden hoe snel er in NL weer aan het werk gegaan moet worden hoor :oops:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 15 mar 2011 22:13

Ik vind 10 weken ook erg snel. Zeker als je borstvoeding een goede kans wilt geven is het echt heel weinig. Er is wel altijd de mogelijkheid om je verlof met een maand (onbetaald) te verlengen.
@Laura; hoelang is het verlof in GB dan?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 mar 2011 22:24

Zeker weten doe ik het natuurlijk niet ;) Maar volgens mij is het 6 mnd volledig, daarna tot 1 jaar £100 per week. Manlief kreeg 6 maanden volledig doorbetaald adoptieverlof....

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 mar 2011 05:17

@Jannoek Wel fijn dat ze goed mee werken op je werk en klantenbezoek is dan niks nee als dat vaak een hele dag duurt.

@MissF maar als het lichamelijk echt niet meer gaat zijn die 2 weken niet meer zo belangrijk hoor je kindje en gezondheid zijn veel belangrijker :wink:

Hier echt amper geslapen ik werd elke keer al wakker aan het begin van de nacht en vanaf 02.30 heb ik gewoon niet meer geslapen :shock: Nu ben ik er sinds 04.50 maar uit gegaan beetje rommelen in huis en internetten.
Straks weer werken hopelijk krijg ik niet teveel harde buiken sinds gisteren avond flink wat harde buiken gehad (elke keer zo maar even)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 mar 2011 09:03

Oh das zeker waar hoor Jannoek en Liefie, dat het niet meer uitmaakt als je je niet goed voelt!
wat balen zeg van zo'n rotnacht, Liefie. Je moet veel werken toch? Da's ook niks dan! succes

10 weken verlof na de bevalling vind ik ook niet zoveel. Wel voor mezelf, maar ik had Jurian echt nog te klein gevonden om met 10 weken al weg te brengen naar het kdv. Al vond ik de 17 weken die ik uiteindelijk had echt te lang. Ik was het thuiszitten enorm zat. Tegenwoordig werkt iedereen gewoon, ook moeders, dus dan zit je al snel alleen overdag. Mijn moeder had vroeger een hele buurt met moeders die niet werkten, tja, dan is het hartstikke gezellig om thuis te zitten, maar zoals hier in deze buurt is er geen mens overdag. Ik denk dat het straks met 2 kindjes wel anders zal zijn, drukker, dus dat ik dan de hopelijk 15 weken die ik dan heb, erg fijn. En 4 weken onbetaald verlof kan heir ook vanuit de CAO, had ik bij Jurian wel. Maar omdat ik toen een beetje spijt had dat ik die had opgenomen, en we nu gewoon meer kosten hebben elke maand, heb ik besloten het toch niet te doen. Gelukkig is mijn werk wel zo flexibel, dat als het wel nodig blijkt het waarschijnlijk alsnog kan.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 16 mar 2011 10:04

Mopje, van harte met je zoon!! :D

Balen van je rotnacht, liefie.

Erg vervelend, die rugpijn, jannoek.

Poe, gister eventjes naar Zeeland op kraamvisite geweest bij mijn schoonzus.
Nadruk op eventjes.... 3 uur heen (file), 2 uur terug.
Ik zat echt niet meer lekker.. Voel m'n rug nu ook goed.

Maar goed, wel een heel mooi klein baby'tje gezien.
Wil graag het kindje in mijn eigen buik eens zien. :D

Ik ben wel blij dat ik niet hoef te werken, zou het ook echt niet kunnen hoor,
zo'n heel klein hummeltje bij iemand anders achter moeten laten.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 mar 2011 11:08

@MissF hoe was het bij de verloskundige?

@AG Heb je nog familie in Zeeland wonen :D Vervelend dat je nu zoveel last van je rug hebt.

Ik ben al weer thuis van mijn werk had het niet zo heel erg druk. Al slaap ik zo weinig heb er eigenlijk weinig last van heel soms heb ik weleens een dag dat ik 's avonds best moe ben maar ik moet niet vroeg naar mijn bed gaan want dan lig ik heel veel wakker.
Mijn man zei al ga vanmiddag dan een uurtje slapen heel misschien doe ik dat maar dan zal je zien dat ik vannacht weer slecht slaap :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 mar 2011 11:32

Wat een reis AG, logisch dat dat zwaar is!

hier is kindje weer goedgekeurd. Ik had de vk die me naar het zkh stuurde toen de bevalling van Jurian begon, die had ik neit eerder gehad tijdens deze zwangerschap. Zij is echt zo'n ongelooflijk nuchter mens, heerlijk :D Bekkenklachten zijn logisch bij een tweede, als je er nog 1 rond hebt lopen, en als het erger wordt,dan stuurt ze me naar een ceasartherapeut, maar nu blijkbaar nog niet. Gelukkig, want ik ben daar ook helemaal niet zo van :oops: Hoe het kindje ligt voelen ze nog niet, zei ze, want tot week 30 verandert het per kwartier :) Maar het hartje deed het goed, ik stond na 5 minuten weer buiten :D

Terug naar “Archief”