Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 mar 2011 18:50

haar: stofzuiger? of kruimeldief?? dat hoorde ik een keer van een ouder uit mijn klas.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 mar 2011 19:10

Het is de stofzuiger geworden, maar lang niet alles kregen we eruit. Ik heb ook nog gekamd, maar ja, je kunt kroeshaar niet echt helemaal kammen, hoe kort het ook is. En dan heeft zoonlief nog best wel zacht kroeshaar. Maar het meeste is eruit. Morgen weer verder plukken, de bedden moeten toch morgen verschoond. Eerst lekker slapen, want hij is ka-pot :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 mar 2011 20:28

en gewoon wassen?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 mar 2011 20:38

Nou, dat werkt nauwelijks. Want het gaat echt om van die kleine dingetjes die helemaal in het haar gedraaid zitten. Dus in zo'n klein krulletje zitten dan stukjes hooi gedraaid. Als je dat wast, dan worden die krulletjes nog meer krul en gebeurt er niet zo heel erg veel, omdat het er gewoon weer indraait. Met wassen heb je hetzelfde effect als met je hand erdoorheen gaan om de grootste dingetjes eruit te halen. :mrgreen:

Ach, hij heeft zoveel lol gehad, morgen zien we wel weer verder :mrgreen:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 11 mar 2011 22:00

Bumba, fijn dat alles nu achter de rug is, hopelijk krijg je nu weer wat betere nachten.
TK, ondernemende zoon.....
Galatiea, succes met het plukken van hooi, gelukkig woon je niet op een boerderij anders bleef je plukken. :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 mar 2011 22:07

We hebben wel een cavia, waar hij dol op is. Hij helpt heel erg goed mee met de verzorging, dus dan komt er nog wel eens wat hooi op zijn hoofd... maar nooit in de hoeveelheden van vandaag :mrgreen:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 12 mar 2011 00:22

Millimeteren dan maar! :mrgreen:

`k Ben benieuwd Bumba,hoe de nacht gegaan is!?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 12 mar 2011 10:04

SUPER Bumba dat de operatie goed verlopen is.
Ben toch heel benieuwd of jullie mannetje nu snel op gaat knappen en niet meer zo vaak ziek zal zijn.
Hoe gaat het nu met hem?

habibti
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor habibti » 12 mar 2011 12:17

Dag dames

Even afwezig geweest. Heb een flinke longonsteking te pakken gehad. Begon met koorts later met benauwdheid en hoesten erbij. In het ziekenhuis geweest bij de huisartsenpost en bleek dus dat ik nog maar 68% zuurstof in mijn lichaam had met boven de 40 graden koorts. Balen dat de voorjaarsvakantie net was dus hebben de meiden en ik niet veel kunnen doen. Vriendin van mij heeft hier paar dagen gebivakkeerd en mijn vriend heeft ook de wacht op zich genomen en de verzorging van mij en de kids op zich genomen. Sinds deze week gaat het gelukkig beter;)

Afgelopen woensdag met de meiden en de school naar de kerk geweest met biddag. Ontzettend leuke ervaring en vind deze momenten wel fijn dat ik thuis zit en dit mee kan maken met de kids;) Daarna richting den haag gegaan met de trein, vriendlief moest bij het ministerie zijn en heerlijk strandwandeling met zijn 4en gemaakt. Echt heerlijk genoten van het dagje uit met de meiden en vriendlief.

In deze periode gelijk nagedacht over hoe en wat qua therapie voor mij en de kids. Besloten om allemaal naar Eleos te gaan, is dichtbij en toch ook voor mij zit daar een stukje in qua verwerking van vroeger.

Exlief heeft ook gebeld deze week na 3 mnd. weer een x de kids gesproken. Hij wil ze nu ook zien en wil om de 3 dagen bellen...tja...de rechtzaak komt eraan dus wil hij zijn goede beentje voorzetten. Gelijk merkte je aan het gedrag van de oudste dat ze papa had gesproken. De stemmingswisselingen, van lief naar onbeheersbare woede. Tegen kasten schoppen, mij en haar zusje slaan,om elk wissewasje huilen. Je voelt je echt machteloos af en toe dan. Aan de ene kant kan je haar achter het behang plakken om haar gedrag, andere kant is dat ze er zelf niets aan kan doen en enorm in de knoop zit wat je verdriet doet. Positief blijven, overdreven aardig doen met dingen die ze goed doet extra rijkelijk prijzen...Maar het uitje naar den haag heeft veel goed gedaan voor haar en mij. De kids omstebeurt de aandacht gegeven en apart gaan wandelen met ze langs het water. Was ik met de 1 dan kreeg de andere de volle aandacht van mijn vriend.

Nu is het heerlijk weer buiten. Kids waren vroeg wakker vanochtend. Dus even vroeg middagdutje en dan gaan we lekker fietsen in het park hier naast ons flat...

Morgen wil ik voor het eerst weer naar de pkn toe en dan hier in de gemeente waar ik nu woon. Is een stap en drempel om die over te gaan. Nieuw, onbekend, je komt alleen met 2 kids...vragen worden er gesteld...herkenning van vroeger omdat ze je kennen doordat dit mijn geboortestreek is, het stressen om op tijd in de kerk te zijn met de kids...dus extra vroeg uit bed zelf proberen te gaan...
Geduld is een schone zaak en de wijsheid van een vrouw...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 12 mar 2011 13:45

LauraC schreef:
TheKeimpe schreef:Sterkte verder Bumba, hopelijk heeft het succes!

Ik zat vanmorgen ook met een zoontje (2,5) bij de dokter, hij was van de trap gesprongen en tegen de tegenoverliggende deurpost geklapt. De dokter heeft de snee maar even gelijmd.
Gelukkig heeft hij er verder geen nare gevolgen van, het eerste uur was hij heel erg suf, maar dat was meer van schrik dan dat er echt wat was. Na een uur kreeg hij weer praatjes :)

Moet je 'm nu ook om de twee uur wakker maken vannacht? Moest ik namelijk wel toen zoonlief op zijn koppie gevallen was...

Nee dat gelukkig niet, we moesten hem 's middags al in de gaten houden of hij niet misselijk werd. Nu, hij at 3 boterhammen tussen de middag, dus dat viel wel mee :)

Gelukkig hadden we de dag ervoor net een foto gemaakt dat hij zijn nieuwe broertje vasthield, dan is die tenminste zonder PLEISTER.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 12 mar 2011 14:30

De nacht is hier goed gegaan, al had hij nog wel last van pijn. Je merkte wanneer de zetpil was uitgewerkt, want dan begon hij weer te huilen. Er werd ons aangeraden om twee dagen na de operatie nog zetpillen te geven, dus dat doen we maar braaf. Ook voor onze eigen rust......
En we hebben hem vanochtend weer eens zien en horen schaterlachen.....wat fijn is dat

Maar wat een drek komt er (nog steeds) uit zijn oor, zeg! En het stinkt!!! Het lijkt wel verrot, zo'n lucht! Als het maandag nog steeds loopt, moeten we er druppels voor halen, omdat het een gehoorganginfectie kan worden.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 mar 2011 08:37

Hoe gaat het nu Bumba?

Fijn TK dat het meevalt met je zoon!

@ Habiti, sterkte met alle zorgen.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 13 mar 2011 20:32

ajl schreef:Hoe gaat het nu Bumba?

Fijn TK dat het meevalt met je zoon!

@ Habiti, sterkte met alle zorgen.

Dank je Ajl, het gaat best goed. Het is echt een ander jongetje geworden! Maar hij heeft nog wel last van zijn oor. Hij zit er ook nog steeds aan de "plukken". Ik dacht eerst dat het misschien jeukte, omdat er nog steeds spul uit komt, maar ik denk nu echt nog dat hij pijn heeft. Het is niet rood en hij heeft ook geen koorts, dus ik weet niet wat het is. Zitten nu te twijfelen of we hem morgen naar het KDV kunnen brengen. Ik weet niet wat hun beleid is t.a.v. looporen. Heb geen zin om af te plakken of iets dergelijks.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 mar 2011 21:31

Fijn dat het beter gaat! Ik ken het wel hoor dat getwijfel of je ze naar het kdv kunt doen. Soms zijn ze te goed om thuis te blijven en zit het je ook niet lekker om ze naar het kdv te brengen.....fijne tweestrijd. Wat ik dan vaak doe, is het eerlijk vertellen aan de leidsters en als zij het gevoel hebben dat het niet gaat, dat ze je dan gewoon gelijk bellen. Dan zit je zelf ook fijner op je werk.

Hier zijn wij bezig met de zindelijkheidstraining en het gaat best goed. Sinds gistermorgen 2 ongelukjes, hopen dat het zo doorzet. Momenteel heeft hij nog wel tijdens zn middagdutje en 's nachts een luier om, maar vanmorgen was hij zelfs droog.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 14 mar 2011 08:59

ajl schreef:Fijn dat het beter gaat! Ik ken het wel hoor dat getwijfel of je ze naar het kdv kunt doen. Soms zijn ze te goed om thuis te blijven en zit het je ook niet lekker om ze naar het kdv te brengen.....fijne tweestrijd. Wat ik dan vaak doe, is het eerlijk vertellen aan de leidsters en als zij het gevoel hebben dat het niet gaat, dat ze je dan gewoon gelijk bellen. Dan zit je zelf ook fijner op je werk.

Hier zijn wij bezig met de zindelijkheidstraining en het gaat best goed. Sinds gistermorgen 2 ongelukjes, hopen dat het zo doorzet. Momenteel heeft hij nog wel tijdens zn middagdutje en 's nachts een luier om, maar vanmorgen was hij zelfs droog.

Wat goed zeg en snel! Hier inderdaad naar het KDV gebracht en gezegd dat ik hem kan komen halen als het niet zou gaan.....

Terug naar “Archief”