Anne 80 schreef:@ Mohamed. Idd nam ik genoegen met minder verliefde gevoelens. Maar de tweede keer had ik veel meer het gevoel dat ik objectiever tegen de relatie kon aankijken, en wist ik dat deze jongen veel beter bij me paste.
Een eerste verliefdheid is misschien vaak wel heftiger omdat het gevoel nieuw is?
Een verliefd mens handelt vanuit het hart en iemand die niet verliefd is gebruikt zijn hoofd.
Zodra de hevigste verliefdheid overgaat veranderen mensen en soms zijn die veranderingen drastisch genoeg om de relatie te beëindigen. Voor mij is het een grote teleurstelling als mijn lieve meisje nergens meer te bespeuren is en reden om in mijn schulp te kruipen, dus eigenlijk een teken dat ik de relatie dien te beëindigen. Doordat alles al zo 'gewoon' is placht men te blijven hangen in de situatie, tot er een storm opsteekt en je relatie getest wordt. Zonder al te veel in details te treden met respect voor de privacy van mijn ex is het mij zo min of meer vergaan.
Hoe minder je hebt, hoe meer je gedwongen wordt naar je hart te luisteren en alleen dan kom je de ware tegen, want soort zoekt soort.
Ergens is liefde ook wel weer een gok durven nemen, het is een spel waar niet mee gespeeld kan worden. Toen mijn ex me verliet had ik intens verdriet, want ik was al zo gewend aan de situatie waar we in geraakt waren dat ik er van was gaan houden. Terwijl ik wel wist dat er dingen goed mis zaten. Nu moet ik er wel op terugkijken en inzien dat het zo beter was, of anderzijds toegeven dat ware liefde niet bestaat. Maar nee, dat nooit, want als ware liefde niet bestaat, dan bestaat God ook niet.
God is liefde (1 Joh 4,8) en dat geloof ik.