Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 25 feb 2011 19:35

Als ik nu je reactie lees, zit ik me af te vragen of ik daar nou echt op moet reageren. Hoewel ik je gedachtengang redelijk goed kan volgen, kun je dat bij mij kennelijk totaal niet. Je lijkt er niets van te begrijpen. Let wel: ik vraag NIET om het met me eens te zijn...
Maar goed, omdat ik begrijp dat er vele meelezers zijn, wil ik ook het gesprek met jou wel blijven voeren. Daar gaan we weer:



schaapje schreef:Waarom geef je de reactie dan niet als je dat had kunnen doen; de bijbel aanpasen aan de tijdgeest.
Ik geloof zeker niet dat ik de Bijbel aanpas aan de tijdgeest. De Bijbel is voor mij heilig. Het is het Woord van God. De Bijbel is niet een Boek om ons om de oren te slaan. Het is het richtsnoer van ons leven. En belangrijker nog: de Bijbel wijst ons de weg ter zaligheid.
Wat ik eerder bedoelde te zeggen is, dat velen de Bijbel zien als een supermarkt: je neemt mee wat je lekker vindt en het mag vooral niet te veel kosten.
We zijn helaas allen door de 'tijdgeest' bevangen. Wij rijden in auto's, gebruiken een Ipad en een blackberry, kijken tv, knoeien op de computer, het manna voor vandaag is niet genoeg en ga zo maar door.
En dan wil jij mij zeggen dat twee mensen van hetzelfde geslacht die elkaar liefhebben en daar de Heere niet bij kunnen missen, iets is van de 'tijdgeest'?



schaapje schreef:Hoe vaak moet het nog geciteerd worden homosexualiteit wordt veroordeeld in de Bijbel. Hoe vaak hebben anderen jou dat al verteld. Jij wilt het gewoon niet horen.
Je volgende oordeel dus. Neem van mij aan dat ik hier ongeveer alles over heb gelezen, wat los en vast zit. En steeds weer vanuit de Bijbel. En wat belangrijker is: ik heb hier mee geworsteld in gebed. Net aals al die andere christelijke homo's, waarvan er echter zoveel kapot zijn gegaan aan het menselijke oordeel



schaapje schreef:Ik vind jouw praten steeds krommer worden, maar goed JeeWee leef je maar uit.
Het houdt niet op he? Zoals ik je al meerdere keren heb gemeld, ben ik single, dus weing 'uitleven'. En het is goed zo. Ik probeer de weg te volgen die Hij me wijst.



schaapje schreef:Alsof er alleen homo jongens het naar hebben in het leven, er is heel veel ellende onder jonge mensen en dat zijn jongens en meisjes... er zijn er teveel die zich vanhet leven beroven en dat is niet omdat ze homosexueel zijn, maar gewoon het leven niet meer zien zitten. Maar kennelijk is het voor jou makkelijker om je te verdiepen in deze groep, omdat je zelf niet weet hiermee om te gaan.
Ach een oordeeltje meer of minder, we hebben er nou toch al een paar te pakken :wink: . Dit topic gaat over homoseksualiteit, dus het lijkt me goed dat ik me in dit topic daartoe beperk. En weet ik er niet mee om te gaan? Dacht het wel, maar kennelijk hebben jioj en veel anderen er meer moeite mee.



schaapje schreef: maar je moet niet gaan vertellen dat God het misschien toch wel goed zou keuren, omdat 2 mannen misschien zoveel van elkaar houden.
Dat hoor je mij ook niet zeggen. Ik zeg alleen dat er mensen zijn waaronder ik die geloven dat de 7 bijbelteksten uitsluitend gaan over lust en losbandigheid en niets zeggen over geaardheid. Ik leg dat niemand op, in tegenstelling tot al die mensen waaronder jij, die mij en anderen opleggen dat God deze liefde verbiedt. Dat kan je visie ziojn en die respecteer ik, maar je kunt datr nooit dwingend opleggen, net zo min als ik dat wil doen.



schaapje schreef: Op de topic boer zoekt vrouw, verbaas je je dat er gelovigen zijn die op zondag na de kerkdienst daarna kijken, zoiets kleins daar kan je je druk om maken
We hadden het eerder over 'de tijdgeest'. Dat is nou de tijdgeest. We vinden het doodnormaal dat we de dag die God onss heeft gegeven om met Zijn dingen besig te zijn gebruiken voor een nietszeggend niemandalletjee en we lopen te hoop tegen mannen die als homo zijn geboren en deze geaardheid ook binnen trestricties met Hem willen volgen. Het eerste is iets 'kleins' en het tweede een doodzonde?



schaapje schreef:Ben benieuwd hoe giftig je gaat reageren
Niet giftig dus. Ik probeer alleen wat uitleg te geven :wink: Ik ben namelijk een heel lief mens die af en toe, na de zoveelste herhaling het niety kan laten om enig cynisme toe te voegen aan zijn schrijfsels...
We zijn allemaal min of meer het product van onze opvoeding. En als jij je leven lang had gehoord dat Allah groot is en Mohammed zijn profeet is, had je nui op een ander forum gezeten. Ik geloof echt in je goede bedoelingen. Maar ook met goede bedoelingen heb ik rampen zien gebeuren...



schaapje schreef: En ik denk dat dit mijn laatste reactie is want ik wordt hier doodmoe van
Daar heb ik nou ook wel eens last van, maar ik bespeur best wel heel veel onverwacht geduld bij mezelf... =D>



schaapje schreef:Je brengt je vrienden op een dwaalspoor en die verantwoording rust wel op jou
Ik ben me zeer wel bewust van mijn verantwoordelijkheid. Ik denk ook dat dát juist de reden is waarom ik hier zoveel energie in steek.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 25 feb 2011 20:31

Tjonge jonge, dat ik zo met schaapje moet instemmen ! We zijn het vaker niet met elkaar eens, maar nu wel. JeeWee, luister nu eens naar wat zij zegt. Je hebt een grote verantwoordelijkheid ! Je blijft maar in een kringetje ronddraaien, in de (wan)hoop dat er eentje zal zeggen : je hebt gelijk hoor, groen licht !!
Idd, er zijn mensen die zich van het leven beroven. Verschrikkelijk !!! Maar echt NIET omdat ze homo zijn, wil je dat ons wijsmaken ?? Er zijn meer jonge mensen, ook in de refogezindte, die het leven niet meer aankunnen. Ik wil daar geen oordeel over uitspreken. Maar we mogen onszelf daar niet van afmaken dat het komt omdat er mensen zijn die de Bijbel willen naleven, want dat is het !
Ik heb heel veel symphatie voor je gekregen, voor je strijd op dit vlak, maar nu scheiden onze wegen.
Ik kan en mag, net als schaapje, deze zonde niet goedkeuren !!
Daarmee schrijf ik niet de homofiele jongeren af, integendeel, voordat je dat weer in onze schoenen schuift.
Houd nu eens op om ons uit te dagen om met Bijbelteksten te komen.
Als je vanavond je knieen buigt, vraag dan eens om wijsheid in deze !
HEERE, wat wilt Gij dat ik doen zal ?
Ook wat betreft homofiele jongeren die vastlopen in dit leven.
Als je zo blijft mekkeren (sorry als mijn toon harder wordt) en de schuld maar af blijft schuiven op mensen die hier niet in mee kunnen gaan, ben je zo verkeerd bezig ! Ik word daar nu echt verontwaardigd over.
Nogmaals : ik heb begrip en empathie voor alle mensen die hiermee worstelen, maar ik kan deze zonde niet goedkeuren.
De Heere vraagt dit niet van mij !!!
Wel dat ik voor ze bid en dat zal ik doen.

studentjehhs
Mineur
Mineur
Berichten: 220
Lid geworden op: 17 dec 2008 11:52

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor studentjehhs » 25 feb 2011 20:48

schelpje3 schreef:Tjonge jonge, dat ik zo met schaapje moet instemmen ! We zijn het vaker niet met elkaar eens, maar nu wel. JeeWee, luister nu eens naar wat zij zegt. Je hebt een grote verantwoordelijkheid ! Je blijft maar in een kringetje ronddraaien, in de (wan)hoop dat er eentje zal zeggen : je hebt gelijk hoor, groen licht !!
Idd, er zijn mensen die zich van het leven beroven. Verschrikkelijk !!! Maar echt NIET omdat ze homo zijn, wil je dat ons wijsmaken ?? Er zijn meer jonge mensen, ook in de refogezindte, die het leven niet meer aankunnen. Ik wil daar geen oordeel over uitspreken. Maar we mogen onszelf daar niet van afmaken dat het komt omdat er mensen zijn die de Bijbel willen naleven, want dat is het !
Ik heb heel veel symphatie voor je gekregen, voor je strijd op dit vlak, maar nu scheiden onze wegen.
Ik kan en mag, net als schaapje, deze zonde niet goedkeuren !!
Daarmee schrijf ik niet de homofiele jongeren af, integendeel, voordat je dat weer in onze schoenen schuift.
Houd nu eens op om ons uit te dagen om met Bijbelteksten te komen.
Als je vanavond je knieen buigt, vraag dan eens om wijsheid in deze !
HEERE, wat wilt Gij dat ik doen zal ?
Ook wat betreft homofiele jongeren die vastlopen in dit leven.
Als je zo blijft mekkeren (sorry als mijn toon harder wordt) en de schuld maar af blijft schuiven op mensen die hier niet in mee kunnen gaan, ben je zo verkeerd bezig ! Ik word daar nu echt verontwaardigd over.
Nogmaals : ik heb begrip en empathie voor alle mensen die hiermee worstelen, maar ik kan deze zonde niet goedkeuren.
De Heere vraagt dit niet van mij !!!
Wel dat ik voor ze bid en dat zal ik doen.


Volgens mij kan Jeewee soms best een beetje kort door de bocht gaan, maar juist na zijn laatste reactie verbaasd me jou antwoord een beetje. Volgens mij weerlegd hij op een uiterst vriendelijke wijze suggestieve opmerkingen als: "leef je maar uit". Ik snap ook niet zo goed waarom je kwaad wordt omdat je het niet eens wordt. Dit is natuurlijk wel een forum.

Stel Jeewee doet wat jij zegt. Hij gaat op zijn knieeen en vraagt: Heere, wat wilt Gij dat ik doen zal? Accepteer je het dan vervolgens als God anders tegen hem antwoord dan jij verwacht?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 25 feb 2011 21:19

schelpje3 schreef: JeeWee, luister nu eens naar wat zij zegt. Je hebt een grote verantwoordelijkheid ! Je blijft maar in een kringetje ronddraaien, in de (wan)hoop dat er eentje zal zeggen : je hebt gelijk hoor, groen licht !!

Maar Schelpje, denk je nou echt dat ik zit te wachten op jou of wie dan ook hier die zegt dat ik gelijk heb? Denk je nou echt dat het om 'mijn gelijk' gaat? Wat heb je er dan weing van begrepen!

schelpje3 schreef:Idd, er zijn mensen die zich van het leven beroven. Verschrikkelijk !!! Maar echt NIET omdat ze homo zijn, wil je dat ons wijsmaken ??
Nee joh. Ik wil je niks wijsmaken. Denk je nou echt dat de Duitse bevolking geloofde dat Joden vergast werden? Nee hoor. Maar de feiten lagen anders. Ik roep niet zo maar wat: de feiten liggen er.


schelpje3 schreef: Maar we mogen onszelf daar niet van afmaken dat het komt omdat er mensen zijn die de Bijbel willen naleven, want dat is het !
Waren we het in onze gezindte over alles maar zo eens als jij nu claimt. 'De Bijbel' naleven lijkt zo wel een keuzevak. Voor homo's moet dat op de heteromanier, maar met de zondag kunnen we alle kanten op, geboortebeperking is geen probleem... Moet ik de lijst langer maken?


schelpje3 schreef:Houd nu eens op om ons uit te dagen om met Bijbelteksten te komen.

Wattuh???? Het lijkt me juist goed om elkaar te bevragen op grond van de Bijbel! Toch?


schelpje3 schreef:Als je vanavond je knieën buigt, vraag dan eens om wijsheid in deze !
HEERE, wat wilt Gij dat ik doen zal ?

Wat moet ik nou met zo'n opmerking? Boos worden? Wat is dit toch voor een ongelofelijk aanmatigende toon! Wat denk je nou Schelpje!!!! Dacht je nou echt dat in dezen mijn eigen ding doe? Denk je dan dat ik het had volgehouden? "Vraag dan eens om wijsheid...". Wat dacht je waar mijn hulp vandaan komt? Je geeft nu zo maar even oordeel over mijn gebedsleven...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor meribel » 25 feb 2011 22:13

@ Jeewee, ik vind het heel fijn dat je op dit topic veel vragen beantwoord. Het is, mijn inziens, veel makkelijker om over dit topic te discussieren als er mensen zijn die heel goed weten waar we het over hebben.

Bij andere proef ik de mening: jongens, hier hoef je niet over te discussieren want de bijbel is klontje klaar hierover, stop de discussie want dit lijkt me voor iedereen duidelijk, het mag niet, punt.
Lijkt me inderdaad dat je dan niet op dit topic hoeft te kijken of mee te lezen, voor mezelf is het anders. Ik lees graag mee ( dus ben blij dat het topic niet gesloten wordt ) want zo duideljik als sommige menen dat het is, voor mij is dat allerminst.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 25 feb 2011 22:59

JeeWee schreef:
schelpje3 schreef: JeeWee, luister nu eens naar wat zij zegt. Je hebt een grote verantwoordelijkheid ! Je blijft maar in een kringetje ronddraaien, in de (wan)hoop dat er eentje zal zeggen : je hebt gelijk hoor, groen licht !!

Maar Schelpje, denk je nou echt dat ik zit te wachten op jou of wie dan ook hier die zegt dat ik gelijk heb? Denk je nou echt dat het om 'mijn gelijk' gaat? Wat heb je er dan weing van begrepen!

schelpje3 schreef:Idd, er zijn mensen die zich van het leven beroven. Verschrikkelijk !!! Maar echt NIET omdat ze homo zijn, wil je dat ons wijsmaken ??
Nee joh. Ik wil je niks wijsmaken. Denk je nou echt dat de Duitse bevolking geloofde dat Joden vergast werden? Nee hoor. Maar de feiten lagen anders. Ik roep niet zo maar wat: de feiten liggen er.


schelpje3 schreef: Maar we mogen onszelf daar niet van afmaken dat het komt omdat er mensen zijn die de Bijbel willen naleven, want dat is het !
Waren we het in onze gezindte over alles maar zo eens als jij nu claimt. 'De Bijbel' naleven lijkt zo wel een keuzevak. Voor homo's moet dat op de heteromanier, maar met de zondag kunnen we alle kanten op, geboortebeperking is geen probleem... Moet ik de lijst langer maken?


schelpje3 schreef:Houd nu eens op om ons uit te dagen om met Bijbelteksten te komen.

Wattuh???? Het lijkt me juist goed om elkaar te bevragen op grond van de Bijbel! Toch?


schelpje3 schreef:Als je vanavond je knieën buigt, vraag dan eens om wijsheid in deze !
HEERE, wat wilt Gij dat ik doen zal ?

Wat moet ik nou met zo'n opmerking? Boos worden? Wat is dit toch voor een ongelofelijk aanmatigende toon! Wat denk je nou Schelpje!!!! Dacht je nou echt dat in dezen mijn eigen ding doe? Denk je dan dat ik het had volgehouden? "Vraag dan eens om wijsheid...". Wat dacht je waar mijn hulp vandaan komt? Je geeft nu zo maar even oordeel over mijn gebedsleven...

Ja joh, lees er in wat je wilt. Jij mag alles zeggen, de ander niet, dan is het opeens aanmatigend. Weet je wat ? Je zult van mij geen last meer hebben op dit topic.
Bye bye

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 25 feb 2011 23:27

schelpje3 schreef:Ja joh, lees er in wat je wilt. Jij mag alles zeggen, de ander niet, dan is het opeens aanmatigend. Weet je wat ? Je zult van mij geen last meer hebben op dit topic.
Bye bye

Ach lieve Schelpje, ik heb toch nooit gezegd dat je iets niet mag zeggen? En ik zeg toch niet dat ik last van je heb?
Dit is een forum waar discussies worden gevoerd. Dat betekent daar we meningen uitwisselen. Niet dat we elkaar meningen opdringen. En dit is nou net zo'n punt wat gevoelig
ligt en waarover ook in onze kring gevoelig ligt.
We gaan beiden elke zondag naar en reformatorische kerk, een club van Psalmen en Statenvertaling. En toch denken we hier verschillend over.

Ik geloof dat we elkaar daar ook de ruimte in moeten geven. En vooral dat niet wij de antwoorden voor jonge homo's moeten verzinnen maar dat we hen moeten en mogen doorsturen naar de binnenkamer om hun vragen aan de Heere God voor te leggen. En ik ben er vast van overtuigd dat Hij deuren opent en sluit.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Mortlach » 26 feb 2011 08:13

schaapje schreef:Er zijn nou eenmaal Christenen die niet het woord in de Bijbel willen aanpassen
aan de tijdgeest.


Je bedoelt dat ze keihard bezig zijn er een dode letter van te maken? Goed bezig! #-o
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schaapje » 26 feb 2011 10:30

Mortlach schreef:
schaapje schreef:Er zijn nou eenmaal Christenen die niet het woord in de Bijbel willen aanpassen
aan de tijdgeest.


Je bedoelt dat ze keihard bezig zijn er een dode letter van te maken? Goed bezig! #-o


Hoe kan in het woord een dode letter staan, het woord van God is levend en krachtig.

Lev.18;22
En gij zult geen gemeenschap hebben met één die van het mannelijk geslacht is zoals men
gemeenschap heeft met een vrouw een gruwel is het.

Jezus en de wet Mat.5;17
Meent niet dat Ik gekomen ben om de wet en de profeten te ontbinden, Ik ben niet gekomen
om te ontbinden, maar om te vervullen. Want voorwaar Ik zeg u eer de hemel en aarde vergaat
zal er niet één jota of één titel vergaan van de wet.

Betekent dat als Jezus de wet heeft vervult deze niet meer geldig is, nee

In Mat.5;20 zegt de Here Jezus dat onze rechtvaardigheid nog overvloediger moet zijn
en komt met een opsomming; b.v. over doodslaan dat je in gedachten zelfs schuldig
kan zijn, hetzelfde over echtbreuk als het zich in gedachten afspeelt ben je schuldig
naaste liefhebben is iets dat de heidenen ook doen de Here Jezus zegt; hebt uw vijanden
en bidt voor wie u vervolgen.
God wil dat we volmaakt zijn zoals Zijn Zoon volmaakt is Mat:5 :48

Alleen kunnen wij dat in ons natuurlijke mens niet maar alleen door het leven
van de Heilige Geest.
Dus de wet is niet ontbonden maar vervult door Jezus, en wij hebben de opdracht
dit door de Geest na te volgen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 26 feb 2011 11:11

schaapje schreef:God wil dat we volmaakt zijn zoals Zijn Zoon volmaakt is Mat:5 :48
(...)
Dus de wet is niet ontbonden maar vervult door Jezus, en wij hebben de opdracht
dit door de Geest na te volgen.

En weer kan ik je gewoon helemaal gelijk geven...
Want het Woord dat jij aanhaalt, is ook het Woord dat ik van harte lief heb mogen krijgen. Niet als gesel, maar als balsem. Niet als bron voor wanhoop omdat we aan alle kanten te kort schieten, maar als het Woord en de Wegwijzer om met Jezus Christus verzoend te worden.
God wil dat we volmaakt zijn. En dat zijn we niet. Homo's niet en hetero's niet.
Helaas wordt in deze discussie nogal eens de zondige geaardheid van homo's apart gezet van de zondige geaardheid van hetero's. Want dat is het: we staan in alle toonaarden schuldig voor God, de een niet meer of minder dan de ander.

En dan sta ik hier wel eens verbaasd te kijken naar de beschuldigende vinger van hetero's naar homo's en het fanatisme waarmee zij homoseksualiteit menen te moeten bestrijden.
Dan krijg ik wel eens 'een-splinter-en-de-balk' gevoel.
We weten allemaal wat de hoofdsom van de wet is: God liefhebben boven alles en de naaste als jezelf.
Moeten wij de liefde van de ander voor God beoordelen of zelfs VERoordelen?
Schaapje en alle anderen: strijdt GIJ om in te gaan.
En wees voorzichtig met je oordeel over de omgang van anderen met God.
Niemand neemt het je kwalijk als je zegt dat je gelooft dat God in Zijn Woord een homorelatie afwijst. Andersom echter neem jij het de ander wel kwalijk als zij, samen met God tot een andere conclusie zijn gekomen. Ik geloof dat je, zonder over je eigen geweten heen te gaan, ook af moet blijven van het geweten van de ander.

Homo's en hetero's staan in de AARD beiden schuldig tegenover God die volmaaktheid eist. Beiden kunnen we dat niet meer bieden. Beiden hebben we niets meer te bieden.
Christus heeft echter aan beiden ALLES te bieden, waardoor we in Hem een nieuwe schepping mogen zijn of worden.
Dat is waar we ons druk over moeten maken.

De duivel wendt alles aan om ons bij Christus vandaan te houden. Hij zet christenen tegen elkaar op. Jou tegen mijn en mij tegen jou.

Maar wat overblijft is de vraag aan jou en mij: Heb je de Heere Jezus lief?
En dan kan ik, homo, volmondig antwoorden: Heere, U weet alle dingen, U weet dat ik U lief heb...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schaapje » 26 feb 2011 12:13

JeeWee schreef:
schaapje schreef:God wil dat we volmaakt zijn zoals Zijn Zoon volmaakt is Mat:5 :48
(...)
Dus de wet is niet ontbonden maar vervult door Jezus, en wij hebben de opdracht
dit door de Geest na te volgen.

En weer kan ik je gewoon helemaal gelijk geven...
Want het Woord dat jij aanhaalt, is ook het Woord dat ik van harte lief heb mogen krijgen. Niet als gesel, maar als balsem. Niet als bron voor wanhoop omdat we aan alle kanten te kort schieten, maar als het Woord en de Wegwijzer om met Jezus Christus verzoend te worden.
God wil dat we volmaakt zijn. En dat zijn we niet. Homo's niet en hetero's niet.
Helaas wordt in deze discussie nogal eens de zondige geaardheid van homo's apart gezet van de zondige geaardheid van hetero's. Want dat is het: we staan in alle toonaarden schuldig voor God, de een niet meer of minder dan de ander.

En dan sta ik hier wel eens verbaasd te kijken naar de beschuldigende vinger van hetero's naar homo's en het fanatisme waarmee zij homoseksualiteit menen te moeten bestrijden.
Dan krijg ik wel eens 'een-splinter-en-de-balk' gevoel.
We weten allemaal wat de hoofdsom van de wet is: God liefhebben boven alles en de naaste als jezelf.
Moeten wij de liefde van de ander voor God beoordelen of zelfs VERoordelen?
Schaapje en alle anderen: strijdt GIJ om in te gaan.
En wees voorzichtig met je oordeel over de omgang van anderen met God.
Niemand neemt het je kwalijk als je zegt dat je gelooft dat God in Zijn Woord een homorelatie afwijst. Andersom echter neem jij het de ander wel kwalijk als zij, samen met God tot een andere conclusie zijn gekomen. Ik geloof dat je, zonder over je eigen geweten heen te gaan, ook af moet blijven van het geweten van de ander.

Homo's en hetero's staan in de AARD beiden schuldig tegenover God die volmaaktheid eist. Beiden kunnen we dat niet meer bieden. Beiden hebben we niets meer te bieden.
Christus heeft echter aan beiden ALLES te bieden, waardoor we in Hem een nieuwe schepping mogen zijn of worden.
Dat is waar we ons druk over moeten maken.

De duivel wendt alles aan om ons bij Christus vandaan te houden. Hij zet christenen tegen elkaar op. Jou tegen mijn en mij tegen jou.

Maar wat overblijft is de vraag aan jou en mij: Heb je de Heere Jezus lief?
En dan kan ik, homo, volmondig antwoorden: Heere, U weet alle dingen, U weet dat ik U lief heb...


Ik vind het jammer dat je nu net doet alsof IK homo,s veroordeel, n.m.i. doet het woord van
God dat, daar gaat het jou toch om. En moet er over de geaardheid van hetero,s gepraat
worden op een topic die je opent met de titel homofilie.
Ik ken iemand die naar jaren getrouwd te zijn plotseling heftig verliefd werd op een ander
en zijn vrouw en kinderen in de steek liet om zijn grote ware liefde,(ben ik niet hoor) die
persoon is volgens de woorden van Jezus net zo schuldig.
Homo,s en hetero,staan beiden schuldig tegenover God zeg je, maar is iemand bereid
te gehoorzamen is die persoon bereidt om zonden weg te doen, zoals Jezus zei; ga heen
en zondig niet meer.
Met je laatste zin ben ik heel blij, want hebben wij de Here Jezus lief, daar gaat het om
en niet om ons zelf.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schaapje » 26 feb 2011 13:05

schaapje schreef:
Mortlach schreef:
schaapje schreef:Er zijn nou eenmaal Christenen die niet het woord in de Bijbel willen aanpassen
aan de tijdgeest.


Je bedoelt dat ze keihard bezig zijn er een dode letter van te maken? Goed bezig! #-o


Hoe kan in het woord een dode letter staan, het woord van God is levend en krachtig.

Lev.18;22
En gij zult geen gemeenschap hebben met één die van het mannelijk geslacht is zoals men
gemeenschap heeft met een vrouw een gruwel is het.

Jezus en de wet Mat.5;17
Meent niet dat Ik gekomen ben om de wet en de profeten te ontbinden, Ik ben niet gekomen
om te ontbinden, maar om te vervullen. Want voorwaar Ik zeg u eer de hemel en aarde vergaat
zal er niet één jota of één titel vergaan van de wet.

Betekent dat als Jezus de wet heeft vervult deze niet meer geldig is, nee

In Mat.5;20 zegt de Here Jezus dat onze rechtvaardigheid nog overvloediger moet zijn
en komt met een opsomming; b.v. over doodslaan dat je in gedachten zelfs schuldig
kan zijn, hetzelfde over echtbreuk als het zich in gedachten afspeelt ben je schuldig
naaste liefhebben is iets dat de heidenen ook doen de Here Jezus zegt; hebt uw vijanden
en bidt voor wie u vervolgen.
God wil dat we volmaakt zijn zoals Zijn Zoon volmaakt is Mat:5 :48

Alleen kunnen wij dat in ons natuurlijke mens niet maar alleen door het leven
van de Heilige Geest.
Dus de wet is niet ontbonden maar vervult door Jezus, en wij hebben de opdracht
dit door de Geest na te volgen.


Ik ben dit alles nog eens aan het nalezen en opnieuw verbaast het mij, dat je gewoon
niet ingaat op de tekstes uit lev. en Mat.
Je hebt een paar berichten terug zelf om teksten uit de bijbel gevraagd en als ze
dan komen negeer je ze, zoals ik al vaker heb gezien, je kan niet blijven volhouden
dat in het in de bijbel niet verboden is, sexualiteit tussen 2 mannen, velen anderen
hebben dit al vermeld.
En je bent zo goed in citeren regel voor regel in mijn andere berichten, bij dit laatste
bericht citeer je alleen een laatste regel.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 26 feb 2011 13:40

schaapje schreef: Ik vind het jammer dat je nu net doet alsof IK homo,s veroordeel, n.m.i. doet het woord van God dat, daar gaat het jou toch om.

Voor alle duidelijkheid: ik heb hier nog niemand gehoord die zei dat de homo als mens veroordeeld dient te worden. God veroordeelt ons niet omdat we homo of hetero zijn, maar omdat we niet meer aan Zijn beeld beantwoorden.
Ik zie wel degelijk dat jij en vele anderen het veroordelen als homo's gaan praktizeren. Ik kan ook niet anders dan homoseksuele praxis veroordelen als dat slechts voortkomt uit lust en buiten een monogame relatie valt. Over dat laatste verschillen we.

schaapje schreef: Homo,s en hetero's staan beiden schuldig tegenover God zeg je, maar is iemand bereid te gehoorzamen is die persoon bereidt om zonden weg te doen, zoals Jezus zei; ga heen en zondig niet meer.
Al geprobeerd? Dan ben je er waarschijnlijk al achter gekomen, dat we allen, homo's en hetero's struikelen in alles. We willen niet en we kunnen niet. Maar God werkt beiden: het willen en het kunnen. Dan geloof ik niet dat mensen in hun homoseksualiteit meer zondigen dan mensen in hun heteroseksualiteit. Jouw overtuiging is kennelijk anders en dat ios je goed recht. Al;s we beiden maar tot onze overtuigiung zijn gekomen, samen met de Heere God!!!

schaapje schreef:Ik ben dit alles nog eens aan het nalezen en opnieuw verbaast het mij, dat je gewoon niet ingaat op de tekstes uit lev. en Mat.
Je hebt een paar berichten terug zelf om teksten uit de bijbel gevraagd en als ze dan komen negeer je ze, zoals ik al vaker heb gezien, je kan niet blijven volhouden
dat in het in de bijbel niet verboden is, sexualiteit tussen 2 mannen, velen anderen hebben dit al vermeld. Ik ben dit alles nog eens aan het nalezen en opnieuw verbaast het mij, dat je gewoon.

Het topic Homofilie bestaat nu uit bijna 500 pagina's. Vele malen is daarin uitgelegd hoe homo's die wel geloven dat er ruimte is voor een relatie in lioefde en troow tegen deze teksten aankijken. Er zijn vele boeeken ov er volgeschreven. En ook HIER kun je daar veel over lezen.
Als je dat niet doet, heeft het voor mij weinig zin om keer op keer die visie te herhalen.
Let wel: hjet gaat om zeven(!) teksten. Ik kand e teksten niet tellen die over heteroseksuele uitspattingen gaan!
Want ALLE teksten over homoseksualiteit hebben gemeen dat ze staan in een context van lust en losbandigheid. En nu zeg ik in één zin wat in talloze boeken staat, dus is deze ene zin onvolledig.

Nogmaals: ik heb er alle begrip voor als mensen op grond van deze teksten elke vorm van homoseksualiteit afwijzen. Ik respecteer dat als ze na gebed en bijbelstudie tot die conclusie zijn gekomen. Kortom Schaapje: ik vind jouw visie goed!
Het is alleen niet de mijne, noch die van vele anderen. Ik vraag je nergens om mijn visie goed te keuren, hoewel ik dat andersom wel doe.
Waar ik wel om vraag is respect voor mijn visie en terughoudend te zijn met opmerkinmgen als 'van de satan' en 'leef je maar uit'.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Veldmuis
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2011 00:28

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Veldmuis » 28 feb 2011 11:48

Twee mensen die voor elkaar kiezen, elkaar lief hebben, voor elkaar zorgen, samen lachen, samen huilen, avonturen delen en aan het einde van een lange dag gewoon samen op de bank elkaar vertellen hoe hun dag is geweest. Dat is toch mooi? Dat is toch hartstikke fijn voor dat stel?

Als dat stel nu twee mannen of twee vrouwen zijn, wat is daar dan erg aan? Want zeg nou zelf, is het argument: "omdat het in de bijbel staat" nu echt zo sterk?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Mortlach » 28 feb 2011 11:54

Veldmuis schreef:Als dat stel nu twee mannen of twee vrouwen zijn, wat is daar dan erg aan? Want zeg nou zelf, is het argument: "omdat het in de bijbel staat" nu echt zo sterk?


Voor sommigen is dat het enige argument dat echt telt...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten