Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 19 feb 2011 21:51

Dan maar wat concreter: je kent iemand al heel lang. Je zit samen in een refokerk, hebt samen Avondmaal gevierd, goeie diepzinnige gesprekken gehad...
En dan vertelt die persoon dat hij homo is en daar heel veel strijd mee heeft.
Nog niets aan de hand. Toch?

Maar dan: hij leert in dezelfde kerk een andere man kennen.
Ze ontwikkelen een hechte vriendschap.
Zou jij aan hen vragen of ze 'het' doen?
Vraag je dat ook aan hetero's?
Zijn het nog steeds je vrienden?
Ga je ze vertellen dat ze zondig zijn?
En vertel je dat keer op keer?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 19 feb 2011 22:04

JeeWee schreef:Dan maar wat concreter: je kent iemand al heel lang. Je zit samen in een refokerk, hebt samen Avondmaal gevierd, goeie diepzinnige gesprekken gehad...
En dan vertelt die persoon dat hij homo is en daar heel veel strijd mee heeft.
Nog niets aan de hand. Toch?

Maar dan: hij leert in dezelfde kerk een andere man kennen.
Ze ontwikkelen een hechte vriendschap.
Zou jij aan hen vragen of ze 'het' doen?
Vraag je dat ook aan hetero's?
Zijn het nog steeds je vrienden?
Ga je ze vertellen dat ze zondig zijn?
En vertel je dat keer op keer?

Ik vraag aan anderen ook niet of ze "het" doen. Als je jezelf leert kennen, kun je moeilijk op een ander "neer" kijken. We kunnen heel vroom gaan praten, zoals sommigen het hier ook weer niet kunnen laten :( . Nogmaals, ik keur het niet goed ! Maar wat doe ik zelf allemaal niet verkeerd ? Ik struikel dagelijks in allerlei zonde. Was eerst ook veel "rechter" hierin, maar moet de ander uitnemender achten dan ikzelf ben, dus hoe zou ik dan die eerste steen nog kunnen werpen Discipel ? Jij misschien wel, maar ik niet !

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor discipel2011 » 19 feb 2011 22:20

Jazeker zal ik hem bestraffen want de Schrift roept broeders daar toe op, om elkaar de zonden te belijden, de werken der duisternis, waaronder homofiele gevoelens uitleven in seksualiteit(gedachten en daden), niet te verdragen of goed te keuren, maar veeleer te bestraffen dus... en een ander uitnemender achten gaat over het gegeven als ik daadwerkelijk in hoogmoed en niet in liefde naar mijn broeders of zusters handel, dan acht ik de medebroeder of medezuster niet uitnemender.
En stenen gooien behoort in het geheel niet bij een christen, maar Jezus spreekt in het bewuste gebeuren tegen Farizeeers en Schriftgeleerden, die Hem wilde verzoeken en Hem uit Zijn tent wilde lokken..
Door de Schriften onjuist en vanuit valse nederigheid te gaan toepassen en verklaren, speelt een mens de duivel exact in de kaart...beproef de geesten of ze uit God zijn is het devies voor de christen of christin!

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor meribel » 19 feb 2011 22:28

discipel2011 schreef:Jazeker zal ik hem bestraffen want de Schrift roept broeders daar toe op, om elkaar de zonden te belijden, de werken der duisternis, waaronder homofiele gevoelens uitleven in seksualiteit(gedachten en daden), niet te verdragen of goed te keuren, maar veeleer te bestraffen dus... en een ander uitnemender achten gaat over het gegeven als ik daadwerkelijk in hoogmoed en niet in liefde naar mijn broeders of zusters handel, dan acht ik de medebroeder of medezuster niet uitnemender.
En stenen gooien behoort in het geheel niet bij een christen, maar Jezus spreekt in het bewuste gebeuren tegen Farizeeers en Schriftgeleerden, die Hem wilde verzoeken en Hem uit Zijn tent wilde lokken..
Door de Schriften onjuist en vanuit valse nederigheid te gaan toepassen en verklaren, speelt een mens de duivel exact in de kaart...beproef de geesten of ze uit God zijn is het devies voor de christen of christin!


discipel, een paar vragen:
- hoe zal je hem dan bestraffen?
- hoe vaak en wat vraag je precies aan je broeders en zusters in het geloof ( iets in de trant van, fantaseert u weleens over seks met iemand anders dan uw eigen echtgenoot, of moet ik het anders zien? )

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor discipel2011 » 19 feb 2011 22:43

Het is belangrijk te aanvaarden wat de Schrift hier Zelf over schrijft, dat is bepalend en niet zoals wij het zouden willen of soms interpreteren...
Lees hierover eens de volgende Schriftgedeelten..Vice versa uiteraard
15 Maar indien uw broeder tegen u gezondigd heeft(of ik tegen hem), ga heen en bestraf hem tussen u en hem alleen; indien hij u hoort, zo hebt gij uw broeder gewonnen.
16 Maar indien hij u niet hoort, zo neem nog een of twee met u; opdat in den mond van twee of drie getuigen alle woord besta.
17 En indien hij denzelven geen gehoor geeft; zo zeg het der gemeente; en indien hij ook der gemeente geen gehoor geeft, zo zij hij u als de heiden en de tollenaar.
18 Voorwaar zeg Ik u: Al wat gij op de aarde binden zult, zal in den hemel gebonden wezen; en al wat gij op de aarde ontbinden zult, zal in den hemel ontbonden wezen.
Efeze 5:
11 En hebt geen gemeenschap met de onvruchtbare werken der duisternis, maar bestraft ze ook veeleer.

Leviticus 19:
17 Gij zult uw broeder in uw hart niet haten; gij zult uw naaste naarstiglijk berispen, en zult de zonde in hem niet verdragen.
Leviticus 18
22 Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.(zonde dus)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 19 feb 2011 22:44

Discipel, ik word zo verdrietig van je hardheid.
Het lijkt alsof je je zoveel meer bekommert over de wet en vooral of anderen zich daar aan houden, dan dat je je bekommert over het zieleheil van je naaste.

Ik heb mijn Heere en Heiland zo lief mogen krijgen, dan ik niets liever wil dan meer en meer op Hem te gaan lijken. Daar hoort ook bij dat ik zonder voorwaarden vooraf iets wil doorgeven van die liefde.
Het oordeel over anderen is niet aan mij.
Zelf heb ik er vrede mee om als single door het leven te gaan.
Ook al omdat het mij in ieder geval dicht bij Hem houdt.
Maar ik leg het anderen niet op.
In zo ongeveer elk topic leg jij anderen iets op. Je gebruikt de wet als gesel. Daar is de wet niet voorbedoeld.
Als je toch maar een klein sprankje van die oneindige liefde van Jezus Christus hebt mogen ervaren, dan kan het toch niet anders of je bent er vol van?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schaapje » 19 feb 2011 22:46

discipel2011 schreef:Het is belangrijk te aanvaarden wat de Schrift hier Zelf over schrijft, dat is bepalend en niet zoals wij het zouden willen of soms interpreteren...
Lees hierover eens de volgende Schriftgedeelten..Vice versa uiteraard
15 Maar indien uw broeder tegen u gezondigd heeft(of ik tegen hem), ga heen en bestraf hem tussen u en hem alleen; indien hij u hoort, zo hebt gij uw broeder gewonnen.
16 Maar indien hij u niet hoort, zo neem nog een of twee met u; opdat in den mond van twee of drie getuigen alle woord besta.
17 En indien hij denzelven geen gehoor geeft; zo zeg het der gemeente; en indien hij ook der gemeente geen gehoor geeft, zo zij hij u als de heiden en de tollenaar.
18 Voorwaar zeg Ik u: Al wat gij op de aarde binden zult, zal in den hemel gebonden wezen; en al wat gij op de aarde ontbinden zult, zal in den hemel ontbonden wezen.
Efeze 5:
11 En hebt geen gemeenschap met de onvruchtbare werken der duisternis, maar bestraft ze ook veeleer.

Leviticus 19:
17 Gij zult uw broeder in uw hart niet haten; gij zult uw naaste naarstiglijk berispen, en zult de zonde in hem niet verdragen.
Leviticus 18
22 Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.(zonde dus)


Moet je wel in een gemeente zitten, en gezag aanvaarden van de oudsten discipel
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor meribel » 19 feb 2011 22:47

discipel2011 schreef:Het is belangrijk te aanvaarden wat de Schrift hier Zelf over schrijft, dat is bepalend en niet zoals wij het zouden willen of soms interpreteren...
Lees hierover eens de volgende Schriftgedeelten..Vice versa uiteraard
15 Maar indien uw broeder tegen u gezondigd heeft(of ik tegen hem), ga heen en bestraf hem tussen u en hem alleen; indien hij u hoort, zo hebt gij uw broeder gewonnen.
16 Maar indien hij u niet hoort, zo neem nog een of twee met u; opdat in den mond van twee of drie getuigen alle woord besta.
17 En indien hij denzelven geen gehoor geeft; zo zeg het der gemeente; en indien hij ook der gemeente geen gehoor geeft, zo zij hij u als de heiden en de tollenaar.
18 Voorwaar zeg Ik u: Al wat gij op de aarde binden zult, zal in den hemel gebonden wezen; en al wat gij op de aarde ontbinden zult, zal in den hemel ontbonden wezen.
Efeze 5:
11 En hebt geen gemeenschap met de onvruchtbare werken der duisternis, maar bestraft ze ook veeleer.

Leviticus 19:
17 Gij zult uw broeder in uw hart niet haten; gij zult uw naaste naarstiglijk berispen, en zult de zonde in hem niet verdragen.
Leviticus 18
22 Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.(zonde dus)


die tekst ken ik wel, maar heb je ook een concreter antwoord op mijn vragen?
Met name bij welke zonden je dit precies toepast, is daar een lijstje voor?

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor discipel2011 » 19 feb 2011 22:58

Elke zonde die een christen niet belijdt onder het kruis is ongehoorzaamheid en een bedroeven van de Geest, die hij ontvangen heeft...
Ook de onbeleden zonden aan elkaar zijn een belemmering voor de onderlinge Liefde van Christus, die daardoor bedroefd wordt
en geblust...tussen broeders en zusters
En zonde is, alles wat God als zonde betitelt en dus in strijd is met Zijn Wil...
Jezus vertelt daar over in het Evangelie, wat er in het hart van een onwedergeboren mens(oude mens) leeft..
haat, moord, jaloezie, doodslag, overspel, ontucht, seksuele losbandigheid, enz, de zonden zoals waarvoor Sodom en Gomorra door God's Oordeel zijn getroffenn en de Openbaring is er ook vol van, de mens der ongerechtigheid...tegenover het Lam, rein en wit.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor meribel » 19 feb 2011 23:02

@discipel,
het spijt me maar ik kan uit bovenstaand antwoord geen antwoord op mijn vragen halen.
Kan je concreter zijn?

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor discipel2011 » 19 feb 2011 23:04

Neen, net als bij je kinderen, bestraffen en liefhebben en liefhebben en bestraffen, het een kan en moet niet zonder het ander..
zie Spreuken

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Mortlach » 19 feb 2011 23:46

discipel2011 schreef:Het is belangrijk te aanvaarden wat de Schrift hier Zelf over schrijft, dat is bepalend en niet zoals wij het zouden willen of soms interpreteren...


jij kunt blijkbaar lezen zonder te interpreteren... da's best knap, omdat dat onmogelijk is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 20 feb 2011 08:00

Ik ben benieuwd of jullie vinden of mijn volgende constatering klopt:

De posters zijn in verschillende groepen te verdelen:

1. Zij die de bijbel op de traditionele manier verstaan en vinden dat God daarin elke vorm van homoseksualiteit verbiedt. Deze groep vindt dat zij de plicht hebben om deze visie dwingend op te leggen aan alle anderen.

2. Zij die de bijbel op de traditionele manier verstaan en vinden dat God daarin elke vorm van homoseksualiteit verbiedt, dat ook vertellen maar aan anderen de ruimte bieden om met God tot een andere uitkomst te komen omdat zij vinden dat het oordeel aan God toekomt.

3. Zij die de teksten over homoseksualiteit in de Bijbel zien geplaatst als een veroordeling van lust en losbandigheid en niets te maken hebben met de homofiele geaardheid zoals wij die pas enkele decennia geleden zijn leren kennen. Daarom ervaren zij de vrijheid om samen met God een relatie in liefde en trouw aan te gaan met een partner van hetzelfde geslacht.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant
Berichten: 583
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:38

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Bastiaan30 » 20 feb 2011 08:59

JeeWee schreef:Ik ben benieuwd of jullie vinden of mijn volgende constatering klopt:

De posters zijn in verschillende groepen te verdelen:

1. Zij die de bijbel op de traditionele manier verstaan en vinden dat God daarin elke vorm van homoseksualiteit verbiedt. Deze groep vindt dat zij de plicht hebben om deze visie dwingend op te leggen aan alle anderen.

2. Zij die de bijbel op de traditionele manier verstaan en vinden dat God daarin elke vorm van homoseksualiteit verbiedt, dat ook vertellen maar aan anderen de ruimte bieden om met God tot een andere uitkomst te komen omdat zij vinden dat het oordeel aan God toekomt.

3. Zij die de teksten over homoseksualiteit in de Bijbel zien geplaatst als een veroordeling van lust en losbandigheid en niets te maken hebben met de homofiele geaardheid zoals wij die pas enkele decennia geleden zijn leren kennen. Daarom ervaren zij de vrijheid om samen met God een relatie in liefde en trouw aan te gaan met een partner van hetzelfde geslacht.


Zij nemen die vrijheid.
En zij vergaderen zich leraars naar hun eigen kittelachtige gehoor ..etc etc...
Hierbij heeft het totaal geen nut om mensen te dwingen dit niet te doen, want zelfs al zopuden ze luisteren en zich niet bekeren, blijven ze evengoed een wegwerpelijk kleed, toch?
Zelfs de gedachte is al zonde.
Pas toen ik de broederlijke steun waarnam van de SGP tegen het homohuwelijk, en de homohostie, werdem me eigemlijk pas de ogen geopend.
Alsof een praktiserend homo binnen een huwelijk ineens beter of slechter zou zijn.
Gierigheid en materialisme staan in hetzelfde rijtje zonden als zij die met mannen liggen, en als je eens kijkt hoe geweldig populair het ''welke auto rijden wij''- topic is, hier en op refoforum, zie je dat zij wiens gouden kalf 4 wielen heeft ipv poten (excuse the punn), de steen niet mogen opheffen.
Maar niet oordelen over een ander is wel iets anders dan aanhalen wat de bijbel zegt.
Iemand vermanen is iets dat je hoort te doen tegen een medebroeder die je ziet zondigen.
DE vraag is dus, wie is je broeder?
IS dat een ieder die zichzelf heeft veroordeeld en bekeerd, of ook de (zoals ze het n.b. zelf noemen)ongelovige die niet aangaat bij het avondmaal?
Zomaar wat gedachten....

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor discipel2011 » 20 feb 2011 09:26

JeeWee schreef:Ik ben benieuwd of jullie vinden of mijn volgende constatering klopt:

De posters zijn in verschillende groepen te verdelen:

1. Zij die de bijbel op de traditionele manier verstaan en vinden dat God daarin elke vorm van homoseksualiteit verbiedt. Deze groep vindt dat zij de plicht hebben om deze visie dwingend op te leggen aan alle anderen.

2. Zij die de bijbel op de traditionele manier verstaan en vinden dat God daarin elke vorm van homoseksualiteit verbiedt, dat ook vertellen maar aan anderen de ruimte bieden om met God tot een andere uitkomst te komen omdat zij vinden dat het oordeel aan God toekomt.

3. Zij die de teksten over homoseksualiteit in de Bijbel zien geplaatst als een veroordeling van lust en losbandigheid en niets te maken hebben met de homofiele geaardheid zoals wij die pas enkele decennia geleden zijn leren kennen. Daarom ervaren zij de vrijheid om samen met God een relatie in liefde en trouw aan te gaan met een partner van hetzelfde geslacht.


[b][i]Een volksraadpleging noem ik dit over het Woord van God en off topic want ik heb aangetoond, dat het Woord over vele zaken en gedragingen duidelijk spreekt, maar niet wordt aanvaard door mensen, die hun eigen meningen willen laten prevaleren en heersen over het Woord van God, i.p.v. te buigen voor dat Woord en dat geeft zegen, ongeloof en zelf filosoferen brengt vloek en verdeeldheid![/b[/i]]


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten