schaapje schreef:Ik denk dat er toch heel wat dominees wel bekeerd zijn,
allleen op de vragenrubriek al wat een wijze en liefdevolle
antwoorden en gegeven worden. Dat zijn mensen die God
van nabij kennen.
Kijk jij dan bij welk kerkverband ze horen ?
Moderator: Moderafo's
schaapje schreef:Ik denk dat er toch heel wat dominees wel bekeerd zijn,
allleen op de vragenrubriek al wat een wijze en liefdevolle
antwoorden en gegeven worden. Dat zijn mensen die God
van nabij kennen.
TheKeimpe schreef:Tja, omdat het een naam is?
TheKeimpe schreef:Tja, omdat het een naam is?
Jantjes schreef:Kijk maar in welke kleur Horeb het formuleert: ‘waar de dwalingen uit vroegere eeuwen lagen’ en ‘om ons te wapenen tegen allerlei wind van leer’.
Je zou kunnen stellen door de mening van Horeb dat de Bijbel toch niet duidelijk genoeg is anders hoef je geen toevoegingen te doen toch. Horeb zegt eigenlijk: als je de Bijbel alleen hebt komt allerlei ‘wind van leer’. Vandaar dat Horeb die geschriften niet het archief in wil maar hoger heeft dan de Bijbel, dat lijkt mij wel duidelijk..
Riska schreef:Ik denk dat het een heel goed idee zou zijn als de Dordtse Leeregels en de Nederlandsche Geloofsbelijdenis in hedendaags Nederlands zouden worden overgezet. Dat maakt dingen wel veel meer helder.
Horeb schreef:Jantjes schreef:Kijk maar in welke kleur Horeb het formuleert: ‘waar de dwalingen uit vroegere eeuwen lagen’ en ‘om ons te wapenen tegen allerlei wind van leer’.
Je zou kunnen stellen door de mening van Horeb dat de Bijbel toch niet duidelijk genoeg is anders hoef je geen toevoegingen te doen toch. Horeb zegt eigenlijk: als je de Bijbel alleen hebt komt allerlei ‘wind van leer’. Vandaar dat Horeb die geschriften niet het archief in wil maar hoger heeft dan de Bijbel, dat lijkt mij wel duidelijk..
Horeb heeft ze niet hoger als de bijbel Jantjes.....echt niet.
ook uit de bijbel is allerlei "wind van leer" te wederleggen, natuurlijk!. dat is alleen al eens een keer gedaan middels de formulieren, en derhalve hoeven we niet tweemaal het wiel uit te vinden.
de schriftplaatsen noemen onze vaderen erbij.........wat willen we nog meer?
ik hoef hier maar op het forum te lezen om te zien hoeveel dwaalleer er vandaag ook weer is. zelfs het ondertekenen van de drie formulieren weert geenzinds de tegenstanders van de gezonde leer naar de Godzaligheid. zelfs niet binnen het gekaderde forum willen ze zwijgen............
mij zegt dat nogal wat
Wullimpie schreef:Riska schreef:Ik denk dat het een heel goed idee zou zijn als de Dordtse Leeregels en de Nederlandsche Geloofsbelijdenis in hedendaags Nederlands zouden worden overgezet. Dat maakt dingen wel veel meer helder.
http://www.lezen.nu/boeken/een-vaste-grond.html
http://www.boekhandel.org/product/9789033116629
Ik heb ze beiden in de boekenkast staat en beveel ze van harte aan.
Nu nog het gebruik in de kerkdienst.........................
De slager keurt zijn eigen vlees altijd goed. Ook al stinkt het naar verderf.hazelaar schreef: Nu ben ik er onlangs zeer intensief mee bezig geweest, vanwege een prekenserie van onze dominee hierover en de evenwichtigheid in de Dordtse Leerregels heeft me zeer verrast.
hazelaar schreef:Ik proef dat Jantjes in de overtuiging verkeert dat de 3 formulieren van Enigheid in tegenspraak zijn met de bijbel. Terwijl als je ze eerlijk gaat bestuderen, er zult achter komen dat ze de Schrifit naspreken.
Marnix schreef:Natuurlijk niet. Anders zouden preken bijv. ook overbodig zijn. Er wordt immers alleen de Bijbel nagesproken. Het zijn meer een soort samenvattingen van wat de Bijbel zegt over allerlei punten. Kortom, absoluut niet te gebruiken in plaats van de Bijbel, maar naast de Bijbel kan het wel handig zijn (zoals een samenvatting van een lesboek handig kan zijn om dingen nog eens goed op een rij te krijgen maar het niet verstandig zou zijn om daarom het boek maar helemaal niet te lezen)
Bastiaan30 schreef:Marnix schreef:Natuurlijk niet. Anders zouden preken bijv. ook overbodig zijn. Er wordt immers alleen de Bijbel nagesproken. Het zijn meer een soort samenvattingen van wat de Bijbel zegt over allerlei punten. Kortom, absoluut niet te gebruiken in plaats van de Bijbel, maar naast de Bijbel kan het wel handig zijn (zoals een samenvatting van een lesboek handig kan zijn om dingen nog eens goed op een rij te krijgen maar het niet verstandig zou zijn om daarom het boek maar helemaal niet te lezen)
2Thess 2:15
Zo dan broeders, staat vast en houd u aan de overleveringen, die u DOOR ONS GELEERD ZIJN.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten