Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 06 feb 2011 17:56

blijblij schreef:Hetero's beleven hun seksualiteit niet anders dan homo's.

Je maakt hier een heel wezenlijke opmerking.
Helaas wordt vaak het seksuele benadrukt en apart gezet, als we 't over homoseksualiteit hebben.
Mensen kunnen beter zonder seks dan zonder liefde. Je houdt niet van de ander om de seksuele aantrekkelijkheid, maar om de persoon. Daar ga je van houden en dat is inderdaad bij homo's niet anders dan bij hetero's...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant
Berichten: 583
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:38

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Bastiaan30 » 06 feb 2011 18:02

JeeWee schreef:
blijblij schreef:Hetero's beleven hun seksualiteit niet anders dan homo's.

Je maakt hier een heel wezenlijke opmerking.
Helaas wordt vaak het seksuele benadrukt en apart gezet, als we 't over homoseksualiteit hebben.
Mensen kunnen beter zonder seks dan zonder liefde. Je houdt niet van de ander om de seksuele aantrekkelijkheid, maar om de persoon. Daar ga je van houden en dat is inderdaad bij homo's niet anders dan bij hetero's...


don't fool yourself.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 06 feb 2011 18:09

Bastiaan30 schreef:
JeeWee schreef:
blijblij schreef:Hetero's beleven hun seksualiteit niet anders dan homo's.

Je maakt hier een heel wezenlijke opmerking.
Helaas wordt vaak het seksuele benadrukt en apart gezet, als we 't over homoseksualiteit hebben.
Mensen kunnen beter zonder seks dan zonder liefde. Je houdt niet van de ander om de seksuele aantrekkelijkheid, maar om de persoon. Daar ga je van houden en dat is inderdaad bij homo's niet anders dan bij hetero's...


don't fool yourself.


Zoals de waard is...

Ik praat even met de vele christelijke homo's die ik ken in gedachten.
Een liefdesrelatie voor zowel homo's als hetero's lijkt me er armetierig als seks en uiterlijke aantrekkingskracht de belangrijkste ingrediënten zijn...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant
Berichten: 583
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:38

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Bastiaan30 » 06 feb 2011 18:13

trouw dan een leuk meisje.
desnoods een refo-lesbo :idea:

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 06 feb 2011 18:32

Bastiaan30 schreef:trouw dan een leuk meisje.
desnoods een refo-lesbo :idea:

Dat bedoel ik nou met: je snapt er niks van...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant
Berichten: 583
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:38

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Bastiaan30 » 06 feb 2011 18:39

JeeWee schreef:
Bastiaan30 schreef:trouw dan een leuk meisje.
desnoods een refo-lesbo :idea:

Dat bedoel ik nou met: je snapt er niks van...

Hoezo niet dan?
God zegt toch dat een man een vrouw moet aanhangen, of alleen blijven...
Ik denk dat jij het niet helemaal snapt :-)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Mortlach » 06 feb 2011 19:00

Bastiaan30 schreef:
JeeWee schreef:
Bastiaan30 schreef:trouw dan een leuk meisje.
desnoods een refo-lesbo :idea:

Dat bedoel ik nou met: je snapt er niks van...

Hoezo niet dan?
God zegt toch dat een man een vrouw moet aanhangen, of alleen blijven...
Ik denk dat jij het niet helemaal snapt :-)


Wat je voorstelt, beste Bastiaan, is van de zotte. Hoe zou jij reageren als men tegen jou zou zeggen je 'dan maar moet trouwen met een refo-man'? Op zijn minst getuigt het van een ernstig gebrek aan inlevingsvermogen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor blijblij » 06 feb 2011 19:06

en weinig repect voor refomeisjes

lozano
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jan 2011 01:28

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor lozano » 06 feb 2011 20:03

ehmm bastiaan..

als je gay bent wil je als jongen dus met een andere jongen een relatie (als je tenminste een relatie wil aangaan) en niet met een meisje....

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant
Berichten: 583
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:38

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Bastiaan30 » 06 feb 2011 20:21

blijblij schreef:en weinig repect voor refomeisjes

het leek me best een heel passende oplossing om als homo man met een homo vrouw te trouwen, en zo het gebod op te volgen.
En anders alleen te blijven. Alleen is nog niet eenzaam :-)
Ik voel m er heerlijk onder :-)

Gebruikersavatar
gave_meid
Majoor
Majoor
Berichten: 2385
Lid geworden op: 16 jun 2004 15:16
Locatie: Betuwe.

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor gave_meid » 07 feb 2011 00:31

Bastiaan30 schreef:
blijblij schreef:en weinig repect voor refomeisjes

het leek me best een heel passende oplossing om als homo man met een homo vrouw te trouwen, en zo het gebod op te volgen.

Je bent vast, in real-life, een heel aardig persoon, maar jouw opmerkingen zijn een beetje teleurstellend.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat mensen nog ingaan op bepaalde opmerkingen van je.
Jammer.
Wat ik daarentegen wel fijn vind, is dat het gebruik van de 'caps lock' hier ineens veel minder is :)
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor discipel2011 » 07 feb 2011 08:12

JeeWee schreef:
discipel2011 schreef:Het gaat in ons leven om de kern:
(...)
Daarom is er nodig een wedergeboorte zodat wij met God als Vader leren denken en doen zoals Hij denkt en doet.
(...)
Dan buig je onder God´s Visie en Wezen..

Ik heb er even wat belangrijke punten uit gehaald.
Het zijn wel punten die in elk gesprek en in elk topic passen.
Hier zijn we het dus absoluut met elkaar eens.

Onze visie scheiden pas als jij gaat zeggen dat homosekualiteit altijd zonde is en het rijtje waarin je het plaatst is voor mij en gelukkig ook vele anderen te ver.
Ja, je kunt in je homoseksualiteit zondigen, maar dat kan evengoed in je heteroseksualiteit.
Ik geloof dat je als homo met relatie een wedergeboren christen zijn, buigend onder Gods visie en Wezen, zoals jij het zegt.


Die homoseksualitiet bedrijven zin geen christen, want een christen bedrijft niet aktief de zonde, maar zondigt (nog) wel uit zwakheid, maar wil daar van af en door De Geest in hem zal hij ook daadwwerkelijk de zonde in hem kunnen bestrijden, dat is de vrucht van de opstandingskracht van Jezus Christus
1 Kor 6:
10 Dwaal niet! Ontuchtplegers, afgodendienaars, overspelers, schandknapen, mannen die met mannen slapen, dieven, hebzuchtigen, dronkaards, lasteraars en rovers zullen het Koninkrijk van God niet beërven.11 Sommigen van u zijn dat wel geweest, maar u bent schoongewassen, maar u bent geheiligd, maar u bent gerechtvaardigd, in de naam van de Heere Jezus en door de Geest van onze God.De nieuwe vertaling heeft dit weggelaten en is daarom een valse vertaling.
Zonde bedrijven met je hart zoals homo-lesbische, overspel, bi-seksualiteit, is een kenmerk dat je geen deel hebt in je onbekeerde staat aan het koninkrijk van God.
Alleen afkering van de zonde en overgave aan de heilige Christus, is De weg voor elke zondaar, dief, moordenaar, brave burger, kerkganger enz.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant
Berichten: 583
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:38

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Bastiaan30 » 07 feb 2011 08:21

discipel2011 schreef:
JeeWee schreef:
discipel2011 schreef:Het gaat in ons leven om de kern:
(...)
Daarom is er nodig een wedergeboorte zodat wij met God als Vader leren denken en doen zoals Hij denkt en doet.
(...)
Dan buig je onder God´s Visie en Wezen..

Ik heb er even wat belangrijke punten uit gehaald.
Het zijn wel punten die in elk gesprek en in elk topic passen.
Hier zijn we het dus absoluut met elkaar eens.

Onze visie scheiden pas als jij gaat zeggen dat homosekualiteit altijd zonde is en het rijtje waarin je het plaatst is voor mij en gelukkig ook vele anderen te ver.
Ja, je kunt in je homoseksualiteit zondigen, maar dat kan evengoed in je heteroseksualiteit.
Ik geloof dat je als homo met relatie een wedergeboren christen zijn, buigend onder Gods visie en Wezen, zoals jij het zegt.


Die homoseksualitiet bedrijven zin geen christen, want een christen bedrijft niet aktief de zonde, maar zondig (nog) wel uit zwakheid, maar wil daar van af en door De Geest in hem zal hij ook daadwwerkelijk de zonde in hem kunnen bestrijden, dat is de vrucht van de opstandingskracht van Jezus Christus
1 Kor 6:
10 Dwaal niet! Ontuchtplegers, afgodendienaars, overspelers, schandknapen, mannen die met mannen slapen, dieven, hebzuchtigen, dronkaards, lasteraars en rovers zullen het Koninkrijk van God niet beërven.11 Sommigen van u zijn dat wel geweest, maar u bent schoongewassen, maar u bent geheiligd, maar u bent gerechtvaardigd, in de naam van de Heere Jezus en door de Geest van onze God.

De nieuwe vertaling heeft dit weggelaten en is daarom een valsse vertaling.
Zonde bedrijven met je hart zoals homo-lesbische, overspel, bi-seksualiteit, is een kenmerk dat je geen deel hebt in je onbekeerde staat aan het koninkrijk van God.


Echt, discipel, je kunt andere kleurtjes gebruiken, caps lock, het maakt niet uit.
Want ze vergaderen zich leraren die preken wat ze willen horen, niet meer wat de bijbel zegt.
Het draait allemaal om het genot, het hier en nu, je moet je goed voelen, dieren doen het ook, het was een andere tijd, en ga zo maar door.(een andere tijd was het zeker, maar selectief wordt dat smoesje alleen gebruikt wanneer het in ons voordeel is,)
En sommigen verzamelen liever schatten hier, dan in de hemel, ben ik bang.

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor discipel2011 » 07 feb 2011 08:24

Homofilie als vriendschap dus zonder seksualiteit is op zichzelf niet zondig, zoals David en Jonathan, maar alle relaties waarbij seksualiteit wordt be-oefend buiten de hetero-relatie is zonde en ongerechtigheid en daarvan dient iemand zich te bekeren net als van andere zonden...en dat heeft niets met discriminatie te maken, want >Jezus heeft zondaars lief, maar is juist voor en om de zonde van alle zondaars gestorven om hen in het geloof te reingen van alle ongerechtigheid en te heiligen tot een Godwelgevallig leven door de Opstandingskracht van Jezus.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 07 feb 2011 08:41

*cynische modus aan*

ik ben blij dat homo's hiermee de goedkeuring krijgen om toch een vriendschap te hebben met een andere homo. We gaan vooruit. Nu nog aan God zelf vragen, maar dat is eigenlijk niet nodig wat dat heeft discipel al gedaan...

*cynische modus uit*
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten