LEVE DE KONINGIN! Of moet ze nu maar weg?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

LEVE DE KONINGIN! Of moet ze nu maar weg?

Berichtdoor JeeWee » 31 jan 2011 10:28

De Majesteit is vandaag jarig. Op de respectabele leeftijd van 73 is koningin Beatrix nog steeds actief en ze heeft daarmee de oudste nog regerende Oranjevorst koning Willem III geëvenaard. De moeder van Beatrix, koningin Juliana, gaf op haar zeventigste de scepter over aan haar dochter.

Wat vindt jij? Is het wel genoeg? Mag Beatrix met pensioen? Of móet ze volgens jou zelfs plaats maken voor haar zoon?
In Engeland en veel andere landen blijven de vorsten tenslotte op hun troon plakken, totdat ze overlijden...

Kortom: wat doen we met de Majesteit?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: LEVE DE KONINGIN! Of moet ze nu maar weg?

Berichtdoor Optimatus » 31 jan 2011 11:36

Laat de Majesteit vooral haar gang gaan, zij is de enige in de huidige regering waar ik enig vertrouwen in heb. De rest mag wat mij betreft met een luide dreun vallen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: LEVE DE KONINGIN! Of moet ze nu maar weg?

Berichtdoor Horeb » 31 jan 2011 18:44

Optimatus schreef:Laat de Majesteit vooral haar gang gaan, zij is de enige in de huidige regering waar ik enig vertrouwen in heb. De rest mag wat mij betreft met een luide dreun vallen.


we hebben nu eindelijk een regering die te vertrouwen is man.......je bent in de war denk ik. al die linkse rakkers zitten niet in de regering nu hoor :roll:

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: LEVE DE KONINGIN! Of moet ze nu maar weg?

Berichtdoor JeeWee » 31 jan 2011 19:11

Horeb schreef:we hebben nu eindelijk een regering die te vertrouwen is man.......je bent in de war denk ik. al die linkse rakkers zitten niet in de regering nu hoor :roll:


Ik denk dat de koningin zelf deze regering juist veel te rechts vindt...
Gelukkig is onze koningin veel socialer dan de club waar ze in naam het hoofd van is...
Laatst gewijzigd door JeeWee op 31 jan 2011 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: LEVE DE KONINGIN! Of moet ze nu maar weg?

Berichtdoor TheKeimpe » 31 jan 2011 19:59

Het lijkt mij dat de koningin het best gezellig vindt om met Mark een bakkie te doen.

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: LEVE DE KONINGIN! Of moet ze nu maar weg?

Berichtdoor haring » 31 jan 2011 21:28

JeeWee schreef:De Majesteit is vandaag jarig. Op de respectabele leeftijd van 73 is koningin Beatrix nog steeds actief en ze heeft daarmee de oudste nog regerende Oranjevorst koning Willem III geëvenaard. De moeder van Beatrix, koningin Juliana, gaf op haar zeventigste de scepter over aan haar dochter.

Wat vindt jij? Is het wel genoeg? Mag Beatrix met pensioen? Of móet ze volgens jou zelfs plaats maken voor haar zoon?
In Engeland en veel andere landen blijven de vorsten tenslotte op hun troon plakken, totdat ze overlijden...

Kortom: wat doen we met de Majesteit?


Ze moet weg, word tijd dat nederland een republiek word. Ik ben een fel tegenstander van de monarchie. Ik vind niet dat het past binnen een moderne democratie.
*onderschrift verwijderd door moderator*

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: LEVE DE KONINGIN! Of moet ze nu maar weg?

Berichtdoor haring » 31 jan 2011 21:29

Optimatus schreef:Laat de Majesteit vooral haar gang gaan, zij is de enige in de huidige regering waar ik enig vertrouwen in heb. De rest mag wat mij betreft met een luide dreun vallen.


De koningin heeft formeel geen enkele macht. Als je koning(in) bent ben je in feite lintjes knipper.
*onderschrift verwijderd door moderator*

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: LEVE DE KONINGIN! Of moet ze nu maar weg?

Berichtdoor JeeWee » 31 jan 2011 21:39

Dan denk ik toch dat je verkeerd bent geïnformeerd.
Wat jij zegt, is het geval in bijvoorbeeld Zweden.

Ik vind de koningin juist een enorm stabiele factor, die boven kibbelende partijen staat.

Had je een kersttoespraak zoals laatst verwacht van PRESIDENT Rutte?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: LEVE DE KONINGIN! Of moet ze nu maar weg?

Berichtdoor haring » 31 jan 2011 22:20

JeeWee schreef:Dan denk ik toch dat je verkeerd bent geïnformeerd.
Wat jij zegt, is het geval in bijvoorbeeld Zweden.

Ik vind de koningin juist een enorm stabiele factor, die boven kibbelende partijen staat.


Nou vertel mij is, wat voor macht heeft de koningin nou echt? En waar neer heeft ze het voor het laatst gebruikt? Ik heb al een vermoeden wat het antwoord is......

Had je een kersttoespraak zoals laatst verwacht van PRESIDENT Rutte?


Rutte kan geen president worden omdat hij al premier is ;) Maar ja, ik heb veel liever een gekozen president dan iemand die toevallig "macht" heeft omdat hij in de goede familie is geboren. Zoiets past niet in een moderne democratie.
*onderschrift verwijderd door moderator*

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: LEVE DE KONINGIN! Of moet ze nu maar weg?

Berichtdoor haring » 31 jan 2011 22:25

Horeb schreef:we hebben nu eindelijk een regering die te vertrouwen is man.......je bent in de war denk ik. al die linkse rakkers zitten niet in de regering nu hoor :roll:


Wat een bullshit. De regering is niet te vertrouwen, dat geld vooral voor het gladde CDA.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
hamlap
Luitenant
Luitenant
Berichten: 542
Lid geworden op: 06 feb 2005 13:54
Contacteer:

Re: LEVE DE KONINGIN! Of moet ze nu maar weg?

Berichtdoor hamlap » 31 jan 2011 22:29

Onze vorstin verdient veel respect, niet in het minst vanwege de wijze waarop ze invulling geeft aan het koningschap. Ik heb vertrouwen in haar, en van mij mag ze gerust nog even blijven. Tegelijk gun ik haar ook een rustige oude dag, en zie ik met vertrouwen uit naar de overgang naar een nieuwe vorst.
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: LEVE DE KONINGIN! Of moet ze nu maar weg?

Berichtdoor Optimatus » 31 jan 2011 23:15

haring schreef:
Optimatus schreef:Laat de Majesteit vooral haar gang gaan, zij is de enige in de huidige regering waar ik enig vertrouwen in heb. De rest mag wat mij betreft met een luide dreun vallen.


De koningin heeft formeel geen enkele macht. Als je koning(in) bent ben je in feite lintjes knipper.


Misschien kun je nog eens je kennis van de Nederlandse staatsinrichting bijschaven. De Koningin is staats- èn regeringshoofd en heeft formeel wel degelijk macht.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: LEVE DE KONINGIN! Of moet ze nu maar weg?

Berichtdoor haring » 31 jan 2011 23:34

Optimatus schreef:
haring schreef:
Optimatus schreef:Laat de Majesteit vooral haar gang gaan, zij is de enige in de huidige regering waar ik enig vertrouwen in heb. De rest mag wat mij betreft met een luide dreun vallen.


De koningin heeft formeel geen enkele macht. Als je koning(in) bent ben je in feite lintjes knipper.


Misschien kun je nog eens je kennis van de Nederlandse staatsinrichting bijschaven. De Koningin is staats- èn regeringshoofd en heeft formeel wel degelijk macht.


Misschien formeel, maar in de praktijk komt er niks van terecht. Ik geloof dat de koningin wetten die goedgekeurd zijn door de 2de en 1ste kamer moet ondertekenen. Maar als ze die wet niet ondertekend, dan word ze gewoon afgezet. Of ze treed tijdelijk even af zoals in België wel is gebeurd is.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: LEVE DE KONINGIN! Of moet ze nu maar weg?

Berichtdoor meribel » 31 jan 2011 23:46

@haring
de koningin benoemt ook de informateur, en heeft wekelijks overleg met de minister president toch? daar zullen ze ongetwijfeld iets bespreken,
wat verder een groot voordeel is van ons koningshuis is de pr functie die ze hebben in het buitenland, zodra onze waterprins ergens is geweest, worden er daarna opvallend veel orders aan grote nederlandse bedrijven gegeven, met name op het gebied van watermanagement.
wat mij betreft krijgen we trouwens een zweeds systeem, al de politieke invloed die nog rest afschaffen, maar wel het gezicht van nederland blijven voor het buitenland, vele malen goedkoper dan een president ( alleen al die verkiezingen daarvoor...bah, straks krijg je nog amerikaanse toestanden ) en heel veel landen zijn gek op sprookjes.
Laatst gewijzigd door meribel op 01 feb 2011 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: LEVE DE KONINGIN! Of moet ze nu maar weg?

Berichtdoor haring » 01 feb 2011 00:05

meribel schreef:@haring
de koningin benoemt ook de informateur, en heeft wekelijks overleg met de minister president toch? daar zullen ze ongetwijfeld iets bespreken,


http://www.youtube.com/watch?v=gYzkyxHBfXM

;) :lol:

Ja ze zullen wel lekker babbelen. Maar de koningin heeft verder niks in de melk te brokkelen.

wat verder een groot voordeel is van ons koningshuis is de pr functie die ze hebben in het buitenland, zodra onze waterprins ergens is geweest, worden er daarna opvallend veel orders aan grote nederlandse bedrijven gegeven, met name op het gebied van watermanagement.wat mij betreft krijgen we trouwens een zweeds systeem, al de politieke invloed die nog rest afgeschaffen, maar wel het gezicht van nederland blijven voor het buitenland, vele malen goedkoper dan een president ( alleen al die verkiezingen daarvoor...bah, straks krijg je nog amerikaanse toestanden ) en heel veel landen zijn gek op sprookjes.


Heel leuk allemaal. Ben er ook erg blij mee, maar een president kan dit ook, ik vind dat beter omdat deze democratisch gekozen is. Een koning(in) niet.
*onderschrift verwijderd door moderator*


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 127 gasten