Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Stampertje
Verkenner
Verkenner

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Stampertje » 27 jan 2011 16:23

Ik heb juist ervaring met gelovige vrienden, theologie-studenten nota bene, die ook homo zijn, maar er niets mee doen uit geloofsovertuiging. Zo heeft de ene gewoon een vriendin, en de ander is van plan de rest van zijn leven alleen te blijven.

Er zijn zoveel verschillende types 'homo's' dat het maar weer duidelijk wordt dat je er geen stempel op kunt drukken. En wat wel of niet door de beugel kan qua seksualiteit.. Dat is geloof ik niet aan ons om te beslissen.
'Klopt, en de deur zal voor u opengaan'

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 27 jan 2011 16:57

jaapo schreef:Ik heb me in andere discussies soms afgevraagd en die vraag ook openbaar gesteld: Hoe komt het, dat door vele gelovigen allerlei wetten uit de bijbel niet meer van toepassing verklaard worden in deze tijd, maar die over seksualiteit gaan juist wel? Ik heb zelf wel een bepaald vermoeden, maar ik wil zo graag heldere antwoorden van medegelovigen en die komen er nauwelijks. De Tien Geboden zijn universeel en worden door allen geaccepteerd en dat is ook de kern van ons geloof, maar al die andere wetten....... Maar over homofilie weer wel. Niemand heeft mij nog weten te overtuigen, waarom dat zo is. En Paulus? Zijn brieven hebben groot gezag en hij heeft ons veel te zeggen, hoewel hij zich richtte tot tijdgenoten in de jonge gemeenten, maar heeft hij ook gebiedend gezag? Of heeft Jezus dat alleen? Jezus heeft nergens in de ons nagelaten evangeliën zich negatief uitgelaten over (homo)seksualiteit, niet over homo's en niet over lesbisch zijn. Over het lesbisch zijn spreekt de bijbel trouwens nergens. Hoe kwam dat? Mijn mening zal nu wel duidelijk zijn: een (homoseksuele) relatie in liefde kan nooit zondig zijn. Omgekeerd kan er ook in een hetero-relatie heel veel zonde zijn.

Afzwakken maar.
Natuurlijk heeft Paulus'brief gezag. Paulus werd door Jezus Zelf tot apostel voor de heidenen aangewezen, en hem werd het geheimenis meedegedeeld wat van de grondlegging der wereld nog nooit bekend geworden was.
Efeze 3;1-13.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 27 jan 2011 19:59

Stampertje schreef:Ik heb juist ervaring met gelovige vrienden, theologie-studenten nota bene, die ook homo zijn, maar er niets mee doen uit geloofsovertuiging. Zo heeft de ene gewoon een vriendin, en de ander is van plan de rest van zijn leven alleen te blijven.

Er zijn zoveel verschillende types 'homo's' dat het maar weer duidelijk wordt dat je er geen stempel op kunt drukken. En wat wel of niet door de beugel kan qua seksualiteit.. Dat is geloof ik niet aan ons om te beslissen.

Wat je 'gewoon' noemt. Ik vind het op zijn minst dubieus. En nogal dom.

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 27 jan 2011 20:48

@Bastiaan30: Je antwoord op het gezag van Paulus overtuigt me niet. Ik bedoel dus of hij met zo'n macht als Jezus of God in de Geboden ons kan opleggen hoe wij volgens de Schrift dienen te leven. Als hij al gezag heeft, dan toch ondergeschikt aan God en Zijn Zoon. Op de rest van de vraagstelling reageer je helemaal niet.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 27 jan 2011 20:54

Alles in de bijbel is het door de Heilige Geest ge-inspireerde Woord van God, zowel oud als nieuw testament.
De samenhang is duidelijk aanwezig en een ieder, die daar aan toevoegt of afdoet is op de verkeerde weg, van de verleider en verdraaier, satan...

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 27 jan 2011 22:35

En wat zeg je nu uiteindelijk? Geen reet. Houd toch eens op met je troll-gedrag man!

En een homo die een vriendin neemt en zijn gevoelens onderdrukt... Dat is pas écht pathetic. Dat je celibatair leeft, oké, daar kan ik respect voor hebben, maar een vrouw nemen als je homo bent? Dat gaat tegen alles in wat 'normaal' is.

Ik ben zo homo als het maar zijn kan en serieus, ik moet er niet aan denken om met een vrouw samen te leven...

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 27 jan 2011 22:53

jaapo schreef:@Bastiaan30: Je antwoord op het gezag van Paulus overtuigt me niet. Ik bedoel dus of hij met zo'n macht als Jezus of God in de Geboden ons kan opleggen hoe wij volgens de Schrift dienen te leven. Als hij al gezag heeft, dan toch ondergeschikt aan God en Zijn Zoon. Op de rest van de vraagstelling reageer je helemaal niet.

Het lijkt me toch wel dat Paulus gewoon opschreef, wat hem door de Geest werd ingegeven.
Dus ik ga geen gradaties maken in waarheidsgehalte.

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 28 jan 2011 11:13

Kris schreef:En wat zeg je nu uiteindelijk? Geen reet. Houd toch eens op met je troll-gedrag man!

En een homo die een vriendin neemt en zijn gevoelens onderdrukt... Dat is pas écht pathetic. Dat je celibatair leeft, oké, daar kan ik respect voor hebben, maar een vrouw nemen als je homo bent? Dat gaat tegen alles in wat 'normaal' is.

Ik ben zo homo als het maar zijn kan en serieus, ik moet er niet aan denken om met een vrouw samen te leven...

Het Woord van God neem jij niet serieus, maar nee je verzet je door bewust de zonde te koesteren.
God schiep man en vrouw, en niet God schiep man en man en vrouw en vrouw en zij hadden gemeenschap met elkaar, tegenatuurliijk, en dat is de strijd van de homofiel, die christen is geworden, strijden tegen de zondige natuur, die hem naar mannen wil doen verlangen... tegen het natuurlijke in...en dat zweer jij af..

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 28 jan 2011 11:58

Kris schreef:Ik ben zo homo als het maar zijn kan

Mooie typering van jezelf.. :mrgreen: :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 28 jan 2011 20:02

Dat zeer ik af ja, discipeltje, van ganser harte.

En Race, tsja... Het is een feit. Can't help it.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 29 jan 2011 21:04

discipel2011 schreef:
Kris schreef:En wat zeg je nu uiteindelijk? Geen reet. Houd toch eens op met je troll-gedrag man!

Het Woord van God neem jij niet serieus, maar nee je verzet je door bewust de zonde te koesteren.
God schiep man en vrouw, en niet God schiep man en man en vrouw en vrouw en zij hadden gemeenschap met elkaar, tegenatuurliijk, en dat is de strijd van de homofiel, die christen is geworden, strijden tegen de zondige natuur, die hem naar mannen wil doen verlangen... tegen het natuurlijke in...en dat zweer jij af..

Als het zo onnatuurlijk is, waarom komt homoseksueel gedrag dan zoveel voor in de natuur??
*onderschrift verwijderd door moderator*

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 29 jan 2011 21:05

Mortlach schreef:Vast pas recent bekeerd, dat zijn altijd de fanatiekste.

Of hij is zelf homo, die niet wil laten merken dat hij homo is ;)
*onderschrift verwijderd door moderator*

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 29 jan 2011 21:07

haring schreef:
discipel2011 schreef:

Als het zo onnatuurlijk is, waarom komt homoseksueel gedrag dan zoveel voor in de natuur??

omdat de zonde veel voorkomt ook in de natuur, die onderworpen is aan het verderf door de zonde van de mens...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 29 jan 2011 23:42

Mooi dat je 't in rood schrijft. Zou het helpen?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 30 jan 2011 16:39

Al zou er iemand uit de doden opstaan en het aan hen verkondigen, dan nog zullen zij het niet aannemen....

Terug naar “Archief”