Familie en relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Independed
Verkenner
Verkenner

Re: Familie en relatie

Berichtdoor Independed » 20 jan 2011 09:00

Hallo,

Ik heb mijn vraag ook in het vragenrubriek gesteld alleen duurt het een tijd voor je antwoord krijgt. En dit alles zat mij al erg hoog en ik wilde advies/meningen van andere om te kijken of het misschien toch niet aan mij lag en of meerdere mensen denken zoals ik.
Plus advies van buitenaf is altijd beter (vind ik). Mensen buiten de kring hebben toch altijd een andere kijk op de situatie.
Ik ben 25 jaar.

@schelpje3 ik vind het niet erg dat ik op mijn kop krijg hoor. Als ik daar niet open voor stond dan had ik mijn vraag niet hier gesteld op het forum. Ik sta open voor meningen van andere ook al zijn dat misschien geen meningen die ik wil horen het kan je wel anders laten kijken naar de situatie

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 20 jan 2011 10:29

@ Independed

Fijn, ik hoop echt dat je wat verder komt.
En...misschien goed om te bedenken dat alle problemen een keer voorbij gaan.
Over een poosje is er voor jou een andere situatie...toch?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 20 jan 2011 11:49

Independed schreef:Hallo,

Ik heb mijn vraag ook in het vragenrubriek gesteld alleen duurt het een tijd voor je antwoord krijgt. En dit alles zat mij al erg hoog en ik wilde advies/meningen van andere om te kijken of het misschien toch niet aan mij lag en of meerdere mensen denken zoals ik.
Plus advies van buitenaf is altijd beter (vind ik). Mensen buiten de kring hebben toch altijd een andere kijk op de situatie.
Ik ben 25 jaar.

@schelpje3 ik vind het niet erg dat ik op mijn kop krijg hoor. Als ik daar niet open voor stond dan had ik mijn vraag niet hier gesteld op het forum. Ik sta open voor meningen van andere ook al zijn dat misschien geen meningen die ik wil horen het kan je wel anders laten kijken naar de situatie

Nou volgens mij krijg je niet echt op je kop :D Zodra je iets plaatst op het forum, (of je moet iets te leuteren hebben) kun je commentaar verwachten. Soms heel aardig, soms helemaal niet. Als je ervan uit gaat dat iedereen je toch wel wilt helpen, of iig met je meedenken, is dat positief. Maar wellicht hoor je niet wat je eigenlijk had gehoopt. Dan kun je 2 dingen doen, eerlijk jezelf onderzoeken of die ander gelijk hebt, of denken: toedeloe, bekijk het :wink:
Wij hebben geenszins ALLE wijsheid in pacht, we doen alsof :lol:

Independed
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Independed » 20 jan 2011 12:04

@schelpje .. :D haha als ik toedeloe had gezegd was ik nog geen stap verder gekomen denk ik :lol: Dat is ook de reden waarom ik hier advies heb gevraagd. Ik wilde weten of het aan mij zelf lag en of ik echt aan het zeuren was of dat ik ergens (misshcien maar gedeeltelijk) toch gelijk had/heb.

Meningen die je (eigenlijk) niet wilt horen kunnen je soms toch nog met de neus op de feiten drukken.

Ik ben overigens wel wijzer geworden hoor.. :lol: =P~

habibti
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor habibti » 05 feb 2011 13:13

Independ, ik weet niet hoeveel je werkt en wat voor salaris eraan hangt. Maar heb je ook gekeken naar particuliere huisvesting? Weet ook niet in welke regio je zoekt.
Via funda etc. kun je dit ook vinden. Als je een kind hebt,heb je ook recht op huursubsidie. Hoe lang sta je al ingeschreven bij de woningstichting? Zijn er ook lotingwoningen?

heb je ook b.v. maatschappelijk werkster? Gepraat met de huisarts over de situatie thuis?
Voor jezelf kan het prettig zijn om van je af te praten, maar ook als de situatie onhoudbaar is voor jezelf wellicht kunnen zij helpen met urgentie.

Ik zelf heb nu sinds 4 mnd. een vriend. Ben alleenstaande gescheidenmoeder van 2 kids. Heb hier veel hulpverleners rondlopen, voor de kids die veel meegemaakt hebben wat zijn uitwerking heeft, ik lichamelijke klachten over heb gehouden van een zwaar auto ongeluk. Kon eerst niet alleen zijn met de kids ivm kortsluiting in de hersenen waardoor er vitale functies zoals spreken, armen, benen bewegen uitvallen. Wij zien elkaar als het mogelijk is 1x in de wk. Het kan ook voorkomen dat wij elkaar 3 wk. niet zien ivm studie van hem en de lange reistijd tussen ons in. Meestal slaapt hij hier wel, maar kan ook gebeuren dat het niet kan. Soms zijn we alleen, soms zijn er mensen hier over de vloer vanuit het netwerk wat ik hier heb. De kids die de aandacht vragen en veel energie opslokken van mij. Daarnaast priveproblemen die ik overdag wanneer de kids niet thuis zijn moet oppakken. Het is zoals het is, we roeien met de riemen die we hebben.
Maar weet je we waarderen de uren dat we bij elkaar zijn en elkaar zien, met of zonder anderen erbij. :wink:
Geduld is een schone zaak en de wijsheid van een vrouw...

Terug naar “Archief”