Kraamtijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lenny
Luitenant
Luitenant

Re: Kraamtijd

Berichtdoor Lenny » 05 jan 2011 13:12

Ik had het ook super getroffen met mijn kraamverzorgster (RST)! Het klikte gewoon ook heel goed, dat scheelt ook.
Ze deed echt superveel en verwende ons ook lekker! Vond het echt een topper ;).
Als we nog een volgende zouden mogen krijgen, zou ik haar zo weer willen!

Ik zou dan idd ook op het kaartje zetten: bezoek tijdens kraamdagen of op het kraamfeest. En dan gewoon een paar weken later een kraamfeest bij ons thuis op een zaterdagmiddag ofzo. Dat wekenlange bezoek erna vond ik ook echt niet fijn!

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 05 jan 2011 14:36

Wij hadden hulp van de RST (een kv en een stagiaire) en daar waren we heel erg over te spreken. Wij hadden wel op het kaartje staan dat we bezoek tijdens de kraamdagen op prijs zouden stellen, maar je krijgt altijd nog wel mensen daarna. Nu voelde ik me heel goed, dus dat was geen probleem. Een kraamfeest vind ik ook wel onpersoonlijker, maar ja, als het werkt ...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 jan 2011 16:09

een echt kraamfeest, zoals men dat noemt, wil ik niet. Maar hier komt er wel op het kaartje:

Bezoek graag in de kraamweek of op D.v. zaterdag *** tussen 14:30 en 17:00 uur. Vooraf graag even bellen.

Of je nu in de kraamweek 4 stellen aan je bed heb zitten of op zo'n zaterdagmiddag, maakt niet zoveel verschil. Echt veel bezoek verwacht ik niet bij de derde. Wil dan die zaterdagmiddag gewoon thuis blijven en ik wil van te voren weten wie er komen ivm koffie en beschuitjes. Vind beschuitjes er gewoon bij horen :wink: maar kan best zijn dat we wat anders serveren :-k

Mama_van_Roos
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mama_van_Roos » 05 jan 2011 20:09

Denk dat we deze keer ook maar gewoon: 'Graag bellen voor bezoek' of iig iets in die trend, op het kaartje zetten en dan misschien alle familie en vrienden die je niet zo vaak spreekt tegelijk plannen. Dan heb je niet elke keer mensen over de vloer. Was bij de 1e op een gegeven moment al die bezoekjes wel zat: Zit je weer een hele avond met mensen waarmee je nauwelijks een gesprek kan voeren en maar hopen dat ze weer snel weg gaan :mrgreen: ... Merkte dat ik er op een gegeven moment juist een beetje hebberig van werd: heb je wel een leuk cadeautje bij je? echt erg :oops: .

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 06 jan 2011 09:47

Mama_van_Roos schreef:Denk dat we deze keer ook maar gewoon: 'Graag bellen voor bezoek' of iig iets in die trend, op het kaartje zetten en dan misschien alle familie en vrienden die je niet zo vaak spreekt tegelijk plannen. Dan heb je niet elke keer mensen over de vloer. Was bij de 1e op een gegeven moment al die bezoekjes wel zat: Zit je weer een hele avond met mensen waarmee je nauwelijks een gesprek kan voeren en maar hopen dat ze weer snel weg gaan :mrgreen: ... Merkte dat ik er op een gegeven moment juist een beetje hebberig van werd: heb je wel een leuk cadeautje bij je? echt erg :oops: .

:muhahaha:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 jan 2011 15:58

haha @ Mama van Roos!

Ik ben ook een beetje daarom van plan om zoiets als een kraamfeest te organiseren. Ik zit niet te wachten op alle avonden bezoek. En dan ook nog alle familie die van verweg komt (iedereen woont of in Zeeland of in Overijssel, wij in Utrecht), die blijven vast geen 5 minuten.... ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 jan 2011 16:11

Dat klopt hoor Jannoek, hadden wij ook last van. De broer van mn man belde op de geboortedag van Cato op dat zij de dag erna langs wilde komen, maar meldde gelijk dat ze dan ook even meeaten, want ze kwamen regelrecht uit het werk en moesten een eind rijden. Daar zat ik ook niet echt op te wachten.En zo gebeurde het eigenlijk vaker.

Mochten wij ooit een derde krijgen, wil ik het ook anders aanpakken.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 06 jan 2011 16:12

ajl schreef:Dat klopt hoor Jannoek, hadden wij ook last van. De broer van mn man belde op de geboortedag van Cato op dat zij de dag erna langs wilde komen, maar meldde gelijk dat ze dan ook even meeaten, want ze kwamen regelrecht uit het werk en moesten een eind rijden. Daar zat ik ook niet echt op te wachten.En zo gebeurde het eigenlijk vaker.

Mochten wij ooit een derde krijgen, wil ik het ook anders aanpakken.

Hebben jullie geen cafetaria's in de buurt?

Daar zou ik ze dan toch maar naar toe verwijzen...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 jan 2011 16:36

Ik denk dat mensen die geen kinderen hebben zich niet realiseren wat een impact een bevalling en het ouderschap heeft :wink: Mijn zwager en vriendin zijn bewust kinderloos en hebben daar gewoon nog nooit over nagedacht. Het bespreken is ook niet mogelijk en daar had mn man op dat moment ook geen zin in, omdat dat meer discussie en tijd zou kosten dan het klaarmaken van eten.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 06 jan 2011 16:40

Het is wel heel herkenbaar dat mensen die zelf geen kinderen hebben niet altijd beseffen wat de impact van het hebben kinderen is...
Dit geldt ook voor het aantal en hoe dicht de kinderen op elkaar zitten...

Maar ik zou ook geen tijd aan de discussie verspillen en werkelijk zeggen: daar kun je lekker eten, gezellig met zijn tweeën, maar wij doen het nu even gewoon met elkaar.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 jan 2011 16:46

De kraamverzorgster zei tegen mij: blijf lekker boven op bed als je visite krijgt, dan blijven ze niet te lang. En dat was echt zo. Boven zit toch ongemakkelijker, en het is drukker.
De weken en maanden na de kraamweek, kwamen mensen als stelletje ofzo, vaak zonder kinderen, en die bleven dan de hele avond. Heel gezellig, maar te vermoeiend, en we hadden er niet altijd zin in. Toen na een week of 8 er een stel kwam dat zelf 2 kinderen heeft en die na een half uur zeiden: zo, het is erg gezellig, maar we maken daar later nog wel een afspraak over, nu is het kraamvisite en blijven we niet langer' toen waren we helemaal blij :D
maar mensen zonder kinderen hebben dat vaak neit door denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jan 2011 17:30

ajl schreef:Ik denk dat mensen die geen kinderen hebben zich niet realiseren wat een impact een bevalling en het ouderschap heeft :wink: Mijn zwager en vriendin zijn bewust kinderloos en hebben daar gewoon nog nooit over nagedacht. Het bespreken is ook niet mogelijk en daar had mn man op dat moment ook geen zin in, omdat dat meer discussie en tijd zou kosten dan het klaarmaken van eten.

Bedoel je alle mensen of sommige mensen die geen kinderen hebben?

Ik denk dat ik hooguit een kwartiertje tot 20 minuten bij familie ben geweest op kraambezoek.
Maar goed bij ons deden ze niet moeilijk.

Ik heb weleens bij m'n zusje geholpen en daar mocht ik gewoon mee eten, geen probleem. Vondt ze wel zo gezellig.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 jan 2011 19:33

Ik denk dat heel veel mensen die geen kinderen hebben dat niet door hebben. Ik moet zeggen dat ik zelf ook wel eens veel te lang op kraamvisite ben geweest toen ik nog geen kinderen had :oops:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 jan 2011 19:38

Als ik op visite ga in de kraamtidj is het zeker niet langer dan een uur.

Ik erger mij altijd geel en groen aan die mensen die altijd lang gaan, peuters meehebben die op het bed lopen te springen en klieren. Pak je kind bij kop en kont en gooi die in de gang ipv tig keer waarschuwen. Koffie over het dekbed... beetje sorry stamelen en dan nog gewoon blijven zitten..... ](*,)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 06 jan 2011 19:43

Ook leuk ja, die peuters aan je bed...

Wij deden het zo als we kinderen meenamen:
Even kijken bij het kindje, en de meest betrokken ouder (dus bij mijn broer en schoonzus was ik dat, bij een vriendin van mijn vrouw is zij dat) blijft boven zitten, de minst betrokken ouder gaat met peutertjes naar beneden.
Bij het gedag zeggen mogen de peutertjes weer even kijken, en dat is het.

Onze kraamverzorgster gaf visitekinderen altijd beneden te drinken en liet ze ook niet lang boven.

Terug naar “Archief”