Scheenbeenvliesontsteking

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Scheenbeenvliesontsteking

Berichtdoor jaccootje85 » 04 nov 2010 23:14

Tja.... een minder prettige uitslag na een bezoek aan de dokter. Ik liep al een week met pijn aan beide onderbenen. Nu denkt de dokter dat het scheenbeenvliesontsteking is. Met 5 dagen moet het over zijn na het 1x per dag inmasseren van ijsklontjes en het doen van bepaalde spieroefeningen, aldus de beste man....

Helaas is het deze week alleen maar pijnlijker geworden en heb ik niet het idee dat het alleen pijnlijke scheenbenen zijn, maar dat er meer aan de hand is. Dus voor morgen weer een doktersbezoek op de planning staan.

Toch ben ik wel benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met scheenbeenvliesontsteking. In mijn directe omgeving heeft niemand het ooit eerder gehad. Zijn er mensen die iets meer kunnen vertellen?
Het schijnt voornamelijk voor te komen bij mensen die vaak sporten/hardlopen. Bij die groep mensen behoor ik echter niet... Dus hoe ik eraan kom, is een raadsel voor iedereen.
Szent az Úr

J.A.
Sergeant
Sergeant

Re: Scheenbeenvliesontsteking

Berichtdoor J.A. » 05 nov 2010 09:35

Wat vervelend en pijnlijk zeg :(

Heb er nog niet eerder van gehoord, kan je daar dus niet mee helpen,
maar in het gezin wel iemand met een slijmbeursontsteking in de knie,
is nu al 9 dagen geleden en vrijwel geen verbetering :(

Heb je geen tabletten gekregen die de ontsteking tegengaan?
Dat heb je volgens mij echt wel nodig!

Er zijn er ook die een injectie krijgen tegen de ontsteking, maar zolang de ontsteking nog dicht is,
is dat niet verstandig om gelijk te doen, want dan heb je kans dat er van alles mee naar binnen gaat...

Verder geen tips voor je, sterkte!!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 05 nov 2010 10:16

Oei, wat vervelend en een pijn zul je hebben.
Heb er geen ervaring mee, ook nog nooit eerder gehoord.
Sterkte ermee hoor 8>)

Jetjuhhh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jetjuhhh » 05 nov 2010 10:52

Beterschap en sterkte!!!
Geloof, hoop en liefde!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 nov 2010 11:39

Tuinfluiter schreef:Oei, wat vervelend en een pijn zul je hebben.
Heb er geen ervaring mee, ook nog nooit eerder gehoord.
Sterkte ermee hoor 8>)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 05 nov 2010 11:50

het lijkt me zeer pijnlijk, heb je wel iets van diclofenac gehad?
ik heb er nog nooit van gehoord, ben benieuwd wat de dokter er verder van zegt

sterkte!

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 05 nov 2010 17:16

hallo,

bedankt voor jullie meeleven! Fijn!

Ik ben vanmorgen weer opnieuw naar de huisarts geweest, omdat er geen verbetering merkbaar was. Koelen en oefeningen hielpen niet. Zelf ben ik niet zo van het slikken van pillen, dus ik nam ook maar heel af en toe een paracetamolletje...
Vanmorgen heeft de dokter er even lekker stevig in geknepen... ik kon wel gillen!!! Sow, dat deed echt heel zeer! Hij zegt dat t mogelijk overbelasting van de spieren is, naast de scheenbeenvliesontsteking... Gelukkig heb ik er nu iets tegen gehad: Naproxen. Een ontstekingremmer, pijnstiller en het gaat zwelling tegen. Die moet ik max 2x per dag innemen... Ik hoop dat t gaat helpen. Ik moet dit 2 weken volhouden. Dus ik ben benieuwd.

Voor veel mensen is dit een onbekend iets. Het komt vaak voor bij mensen die veel hardlopen, maar het blijft bij mij nog steeds onbekend waar het vandaan komt. Ik loop niet meer dan voorheen, heb geen andere schoenen, geen afwijkende voeten (wat ook de mogelijke oorzaak kan zijn). Daar heeft de dokter vanmorgen ook allemaal naar gevraagd/gekeken.
Szent az Úr

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 07 nov 2010 19:19

Hoi jaccootje,

Allereerst sterkte en een voorspoedig herstel gewenst.

Ik heb een kennis die een hele periode last van zijn scheenbeen heeft gehad (ik weet niet of er ook sprake was van een scheenbeenvliesontsteking). Er werd gesproken over een soort van loslating van iets, weet het niet precies. Hij is overigens altijd actief sporter geweest, oa hardlopen. De problemen hebben bij hem maanden aangehouden, hij is naar de fysio geweest, waar hij een soort van pleister kreeg en naar de sportarts. Uiteindelijk is hij geopereerd hieraan, en het gaat nu wel beter geloof ik. Maar het hele traject heeft uiteindelijk zeker een jaar geduurd.

Ik hoop niet dat jij het ook op die manier gaat meemaken, maar denk dus wel dat als de pijn blijft dat je niet door moet lopen ermee...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 09 nov 2010 19:05

parkiet schreef:Hoi jaccootje,

Allereerst sterkte en een voorspoedig herstel gewenst.

Ik heb een kennis die een hele periode last van zijn scheenbeen heeft gehad (ik weet niet of er ook sprake was van een scheenbeenvliesontsteking). Er werd gesproken over een soort van loslating van iets, weet het niet precies. Hij is overigens altijd actief sporter geweest, oa hardlopen. De problemen hebben bij hem maanden aangehouden, hij is naar de fysio geweest, waar hij een soort van pleister kreeg en naar de sportarts. Uiteindelijk is hij geopereerd hieraan, en het gaat nu wel beter geloof ik. Maar het hele traject heeft uiteindelijk zeker een jaar geduurd.

Ik hoop niet dat jij het ook op die manier gaat meemaken, maar denk dus wel dat als de pijn blijft dat je niet door moet lopen ermee...

Ik hoop inderdaad ook niet dat het zo lang gaat duren... dan zou k een heel jaar niet kunnen werken....
Ik ben inmiddels wel weer aan t werk gegaan, want van thuiszitten word k niet vrolijk. Ik heb wel genoeg te doen, maar ik werk liever. Inmiddels weet ik, dat ik, naast die ontsteking, ook overbelaste spieren heb in mijn linkerbeen. Op dit moment is die het pijnlijkst, maar door het slikken van de voorgeschreven pijnstillers/ontstekingremmers gaat het nu redelijk. Het is even afwachten hoe de uitwerking daarvan verder is.
Szent az Úr

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 09 nov 2010 20:00

sterkte jacootje!!

LouiseDB

Berichtdoor LouiseDB » 28 dec 2010 12:07

Ik heb jaren geleden scheenbeenvliesontsteking opgelopen tijdens de Vierdaagse van Nijmegen.
Mijn hele rechteronderbeen was vol vocht en het voelde of er een krokodil aan hing. Verschrikkelijk veel pijn geleden.

" Bij scheenbeenvliesontsteking (shinsplints) is er sprake van overbelasting van de aanhechting van de oorsprong aan de achterzijde van het scheenbeen, de achterste scheenbeenspier. Er treedt irritatie ofwel ontsteking op ter hoogte van de aanhechting aan het bot. Deze aanhechting vindt plaats over de volle lengte van het scheenbeen aan de mediale achterzijde, waarbij meestal het onderste deel is aangedaan. Vanuit de spier loopt zijn pees achter de binnenenkel naar de voetwortelbeentjes aan de mediale zijde van de voet."

Ik was zeer goed getraind, maar ...
Tijdens de Vierdaagse werkte in ook met ijsklontjes, maar dat zorgde uiteraard niet voor heling, maar verlichting.
Ik heb een week met mijn been omhoog moeten liggen en heb ik koud/warmte wisselbaden gedaan, waardoor al het vocht van knie tot tenen verdween en het scheenbeenvlies vervolgens de kans kreeg om te helen. Daarna heb ik nog, wanneer het kon, met mijn rechterbeen hoog gelegen.
Ik ben weer gaan bewegen en sporten en heb er nooit meer last van gehad.

Ik raad je dus rust aan (en sterkte en geduld)

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 05 jan 2011 16:35

Inmiddels ben k gelukkig van het ongemak af! Ik heb er alleen nog een ietwat pijnlijk gevoel in als ik langer dan anderhalf uur over onverharde ondergrond loop, door bos oid. Maar verder geen last meer. Ik werk ook weer gewoon fulltime en dan voel k niets. Ik hoop alleen dat t genoeg genezen is voor de wintersport over anderhalve week... :wink:
Szent az Úr

Terug naar “Archief”