Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Jannoek » 04 jan 2011 13:58

Em. schreef:
Evelien schreef:M'n schoonzus is zondag uitgerekend... spannend allemaal. Wordt in iedergeval een halfbloedje. :wink: En wat ik zo knap aan haar vindt is dat zij het alleen maar weten wat het wordt. :mrgreen: Zelfs m'n schoonmoeder niet (want die zou het er zo uit flappen).

Spannend Evelien!

Spannend! Juist aan onze ouders hebben we 't niet verteld... Inmiddels wel aan een paar vrienden, ook om het risico op verspreken kleiner te maken :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 jan 2011 14:04

@Evelien spannend!

Ik ga wel zorgen dat ik het in huis heb omdat je anders een eind moet rijden om erom te gaan en stel je voor dat het midden in de nacht is denk niet dat mijn man daarop zit te wachten. En ik wil eigenlijk 1 keer per dag een flesje met flesvoeding geven om ons kindje eraan te laten wennen heb niet echt heel veel zin om te gaan kolven eerlijk gezegd en werkt ook niet als ik aan het werk ben in de thuiszorg.

@Jannoek grappig is dat he als ze elke keer met spullen aan komen zetten :lol: Mijn zusje heeft dat ook heel erg die komt elke keer weer met iets anders aan zetten gelukkig hebben we dezelfde smaak dus dat is wel erg fijn.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jan 2011 14:06

Mijn schoonzus is een week later zelf jarig, is niet te hopen dat ze dan bevalt. Zij wonen in Belgie dus ik ben benieuwd hoe zij het gaan doen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 jan 2011 14:07

Schipje schreef:
Bumba schreef:
Schipje schreef:Natusan had eerst huidskleurige zoogcompressen, onder een huidskleurige bh zag je dan met een witte bloes of shirt niks, tenminste, bij mij niet. Nu heeft natusan alleen nog witte, ik vind dat zo ontzettend jammer want die zie je wel onder wit, ook al zit er een huidskleurige bh over.

Is dat dan pas veranderd? Zo'n 4 maanden geleden waren ze nog huidskleur en die waren wat lekken betreft veel beter dan menig huismerk!

@Petra85: gefeliciteerd met je nichtje! Leuk!

Bij onze drogist (dirks) zijn ze iig alleen nog maar in het wit te krijgen. Inderdaad is dat nog maar een paar maanden. Als iemand een drogist weet waar ze nog in huidskleur zijn, tip me dan aub! natusan vind ik inderdaad ook veruit de beste van allemaal. zit mooi en kan veel opnemen.

en het eigenmerk van DA is ook wit. Ik kan namelijk niet tegen die bruinige, die plakken en jeuken enorm. Dus ik gebruik die van DA merk

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 04 jan 2011 14:08

Jannoek schreef:@mamavanroos, jij bent een oudklasgenoot én oudhuisgenoot van mij :mrgreen:

@liefie, daar ben ik ook wel benieuwd naar! Je ziet zulke wisselende dingen op uitzetlijsten...
Wij hebben nog niets zelf gekocht, maar al ontzettend veel gekregen...
Alleen aan kleertjes (pakjes, rompertjes, sokjes etc.) zo'n hele grote boodschappentas vol, en nog meer... (tja, moet nog ruimte maken in de kast :mrgreen: )

ligt er aan hoe veel je wast maar mijn ervaring (ook in mijn werk) is dat je vooral rompers maat 50 lange mouwen moet hebben, ook in de zomer, voor de eerste dagen. die vergeten de meeste mensen te kopen. Verder kan je aan hydrofielluiers, hydrofielwashandjes en aankleedkussenhoezen niet snel genoeg hebben. 3 setjes kleren is voor de kraamtijd wel genoeg, daarna moet je meer hebben maar krijg je vanzelf bij. En op de uitzetlijstjes staan altijd 2 badcapen maar dat vind ik altijd veel te weinig.
Je weet natuurlijk niet of je een spuugbaby krijgt maar als je die hebt dan zijn stapels slabbetjes erg handig. En na 1.5 jaar gebruik je die nog, spuugdoekjes niet, en het heeft dezelfde functie.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 jan 2011 14:09

@liefie, als je bv een eerlijke kans wilt geven zou ik eerlijk gezegd niet al in de kraamweek beginnen met een flesje. Het is beter eerst te wachten tot de bv goed loopt, vaak duurt dat zo'n 3-6 weken. Maar je moet het zelf weten natuurlijk :wink:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 04 jan 2011 14:16

Badcapen zijn heel handig, ja! Daar heb ik er wel een stuk of 6 van. Ze gingen ook minimaal elke dag in de was en regelmatig 2 per dag (afhankelijk van het feit of de baby veel spuugde / lekkende luiers had of niet :mrgreen: ).
Slabbetjes vind ik ook altijd leuk om te geven aan a.s. moeders. Je hebt er niet gauw teveel van, ik heb er ook plenty liggen. En als ik wegga, zoek ik de mooiste uit, die het leukst staat bij de kleertjes die dochterlief op dat moment aan heeft! Voor verschillende bruiloften naaide en appliceerde of borduurde ik speciaal slabben voor de kids die goed bij hun kleren pasten :oops:!

Haai schreef:@liefie, als je bv een eerlijke kans wilt geven zou ik eerlijk gezegd niet al in de kraamweek beginnen met een flesje. Het is beter eerst te wachten tot de bv goed loopt, vaak duurt dat zo'n 3-6 weken. Maar je moet het zelf weten natuurlijk :wink:
Mee eens. En je hebt ook kans op speen-tepelverwarring volgens mij. Maar je moet het idd zelf weten natuurlijk, doe wat je zelf fijn lijkt/vindt :wink: .

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 04 jan 2011 14:23

Lammetje, gefeliciteerd!
Ik moest eerst een blz. of 6 doorlezen, vandaar nu pas een reactie.
Leuke kamertjes voorbij zien komen!
Ook mama van Roos, gefeliciteerd nog en welkom :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 jan 2011 14:35

Dankjewel voor de tip meiden dan wacht ik er gewoon een aantal weken mee maar wil er niet te laat mee beginnen omdat ik gezien heb hoeveel problemen dat kan geven :shock:
Ik geef borstvoeding ook zeker een eerlijke kans en wil er ook niet mee stoppen als ik weer ga werken alleen kolven zie ik niet zitten.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 04 jan 2011 14:49

liefie schreef:Dankjewel voor de tip meiden dan wacht ik er gewoon een aantal weken mee maar wil er niet te laat mee beginnen omdat ik gezien heb hoeveel problemen dat kan geven :shock:
Ik geef borstvoeding ook zeker een eerlijke kans en wil er ook niet mee stoppen als ik weer ga werken alleen kolven zie ik niet zitten.

Als je een baby goed wil laten wennen aan een fles moet je tussen de 4 en 6 weken beginnen met één keer per dag een flesje afgekolfde melk of kunstvoeding. Icm borstvoeding kun je het beste hypoallergene flesvoeding kiezen voor de darmpjes en de afweer van je kindje.

Mama_van_Roos
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mama_van_Roos » 04 jan 2011 15:30

Jannoek schreef:ja, dat hebben wij ook... alles van vrienden & familie.
Onze ouders worden allebei voor het eerst opa en oma, en daar zijn ze heel trots op. Dat is wel te merken aan de toestroom van cadeautjes. :mrgreen:

@mamavanroos hier kan je gewoon ook flesjes etc. kopen bij de dienstapotheek, heb ik toevallig een keer opgelet ;-)
Overigens zat in het Zwanger pakket van de Etos ook een flesje, dus ik heb er al één in huis ;-)

klopt dat je bij de apotheek ook flesjes kan kopen, kwam ik toen ook achter, maar als je een nacht hebt geprobeerd met cupjes en fingerfeeding enzo ben je blij dat je toch nog een flesje in huis hebt. Ik had em overigens gekregen in de kraamweek, dus niet eens zelf gekocht :).

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 jan 2011 18:52

De eerste buikfoto, (21w 1d) net snel gemaakt met telefoon ;-)

Afbeelding

Krijg heel veel reacties of ik wel zeker weet of het er één is.. :-k

Wie volgt?! :)

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 04 jan 2011 19:27

Jannoek schreef:De eerste buikfoto, (21w 1d) net snel gemaakt met telefoon ;-)

Krijg heel veel reacties of ik wel zeker weet of het er één is.. :-k

Prachtige foto joh! Heel mooie buik :D

Enne...bij mij vroegen ze met 6 maanden al hoelang ik nog moest :? maar na die 6 mnd groeide m'n buik niet zo veel meer, dus....geniet ervan hoor! Ik heb vaak de opmerkingen aangetrokken maar het verknald wel je plezier in de zwangerschap ( bij mij tenminste wel :( ) Nu had ik bij de laatste zo iets van: Je bent echt zwanger en dat mogen ze best zien, toch :wink: :D

Heb je de brandnetelthee al geprobeerd? Werkt echt hoor!!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 jan 2011 19:42

Bedankt :)

De verloskundige zei ook dat het nu ook best een paar weken stil kan staan.
Twee weken geleden vroeg een klant aan mij hoe lang ik nog moest werken... :lol:

Ga van de week de brandnetel thee aanschaffen, ben benieuwd!

Waar ik trouwens wel echt gestoord van wordt: al die mensen die je buik willen voelen... :-k Dat doen ze toch normaal gesproken ook niet...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 04 jan 2011 20:06

wauw, mooi jannoek!!
is dat dat gave jurkje waar je laatst een foto van postte?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”