Een kraamfeest in zaaltjes enzo vind ik niet zo heel leuk, maar ik hoop toch echt dat mijn alsnog akkoord gaat met een kraamfeest gewoon hier thuis. Ik vond dat bezoek, al die maanden lang, echt niet fijn. Ik was gewoon nog niet zo snel helemaal fit, en het is al wennen met een kindje erbij, en dan elke avond bezoek, dat wil ik niet meer.
Ik wil het liefst op het kaartje zetten dat mensen van harte welkom zijn tijdens de kraamweek en als dat niet lukt om het kraamfeest, dat we na een week of 3 of 4 houden. Het lastige is wel dat het dan zomervakantie is. maargoed, een enkel bezoek na de zomervakantie vind ik geen probleem, en waarschijnlijk komen er bij een 2e toch minder mensen. Mijn man vindt het heel ongastvrij om zoiets op een kaartje te zetten. Nu scheelt het wel dat het zomervakantie is, dan ligt het kerkenwerk en politiek plat, in januari zat mijn man (en ik na een paar weken) weer stampvol met afspraken, dan is het echt niet leuk om die laatste vrije avond weer bezoek te krijgen, vond ik.
Ramen lappen ofzo vind ik totaal onnodig tijdens een kraamweek. maar onze kraamverzorgster verschoonde 1 keer mijn bed in die week, en zoog 1 keer op die kamer, terwijl alle visite daar lekker beschuitjes zat te eten. Ook de babykamer maar 1 of 2 keer, en beneden twijfel ik of ze het deed. De was half, mijn man moest alsnog 's avonds aan de slag. Dat vond ik erg minimaal. Mijn moeder kwam gelukkig na haar werk meteen om te koken en verder wat te soppen. Anders had ik het toch zelf meoten doen en dat lukte helemaal niet die eerste week. Dus hopelijk is de kraamverzorgster van RST beter

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...