Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:Ik heb vijf van de zes afleveringen gezien. Ik schaam me wel voor wat sommige christenen zeggen waardoor ze de zoekers juist verder van God af brengenHeb wel echt respect dat de drie BN'ers oprecht op zoek zijn gegaan!
JeeWee schreef:Op dit moment zit ik in Engeland en ben vanmorgen hier naar een dienst in een Strict Baptist church geweest.
Frappant was de preek over de wijzen uit het oosten. Astrologen, die wel benieuwd waren, maar God niet kenden. Op zoek naar God dus.
De brave Farizeeërs wezen hen de weg naar de stal want ze kenden de Schrift op hun duimpje.
...en zelf bleven ze thuis!
Ik word wel eens verdrietig van reacties zoals ik hier vaak lees.
Alles keurig op een rijtje.
Wat er in allemaal 'ingeslopen' weet ik niet. Ik weet alleen dat Kind in de kribbe me te machtig is geworden en dat, als ik anderen naar Hem verwijs, ik heel graag mee ga.
Ik denk dat we er eens van af moeten om zelf te oordelen.
JeeWee schreef:Dat laatste ben ik absoluut volledig met je eens.
Te snel wordt geloof met gevoel verward.
God gaat zoveel verder dan een ervaring.
Daarbij geloof ik dat Gods wegen met iedereen anders zijn.
Om uiteindelijk bij het zelfde einddoel terecht te komen. Aan Zijn voeten.
schelpje3 schreef:JeeWee schreef:Dat laatste ben ik absoluut volledig met je eens.
Te snel wordt geloof met gevoel verward.
God gaat zoveel verder dan een ervaring.
Daarbij geloof ik dat Gods wegen met iedereen anders zijn.
Om uiteindelijk bij het zelfde einddoel terecht te komen. Aan Zijn voeten.
Bij jou krijg ik heel erg het gevoel dat je wel aan de goede kant staat, maar het totaal niet verstaat !
Je blijft heel erg hangen in je "stokpaardjes", wat jammer nou toch.
schelpje3 schreef:Je wilt het gewoon niet begrijpen he
Horeb schreef:Jezus waarschuwd zelf zeer ernstig tegen de "wolven" in schaapsklederen, en vermaant ook Zijn navolgers hetzelfde te doen.
JeeWee schreef:Horeb schreef:Jezus waarschuwd zelf zeer ernstig tegen de "wolven" in schaapsklederen, en vermaant ook Zijn navolgers hetzelfde te doen.
Maar beste Horeb, laten we ONSZELF onderzoeken of we zélf geen wolven in schaapskleren zijn!
Het is zo makkelijk om naar anderen te wijzen, maar wij gaan vaak enorm met ons gevoel op de loop. Juist bin onze refokringen is veel gebaseerd op hoe we voelen, ervaren of juist niet ervaren.
Deze lezing van ds. C.G. Vreugdenhil was een eyeopener voor me...
Horeb schreef:het probleem in het hedendaagse christendom is dat teveel mensen zichzelf laten geloven. we nemen Jezus aan en zijn zo al gearriveerde christenen geworden terwijl we helemaal nooit geen Christus nodig gekregen hebben als borg voor onze schuld.
dat heeft niets met oordelen te maken JeeWee,maar het spreekt over de wijze waarop Gods echte volk door Hem geleerd en bekeerd wordt.
Jezus waarschuwd zelf zeer ernstig tegen de "wolven" in schaapsklederen, en vermaant ook Zijn navolgers hetzelfde te doen. het nabijkomend christendom heeft al zoveel kapot gemaakt.
in Johannes 8 lezen we ook over Joden die in Hem geloven..............maar dezelfde "gelovigen" zouden Hem gestenigd hebben als Hij het niet zelf verhoed zou hebben.
Dat "geloof" wordt veel gevonden.
5. Joh 8,30
Als Hij deze dingen sprak, geloofden velen in Hem.
6. Joh 8,31
Jezus dan zeide tot de Joden, die in Hem geloofden: Indien gijlieden in Mijn woord blijft, zo zijt gij waarlijk Mijn discipelen;
59 Zij namen dan stenen op, dat zij ze op Hem wierpen. Maar Jezus verborg Zich, en ging uit den tempel, gaande door het midden van hen; en ging alzo voorbij.
Jantjes schreef:
Ik ga dan toch liever met Matthew Henry mee dan met Horeb.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten