Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Galateia » 17 dec 2010 17:59

Nee hoor. Ik heb vooral een hekel aan oude mensen. Of beter gezegd: oude mensen die rondhuppelen en dan op basis van hun grijze haren menen dat ze even voor kunnen piepen, of in de weg kunnen staan. Die zijn het ergst 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 dec 2010 18:48

:mrgreen: Ik wilde niet de nadruk leggen op oude mensen omdat ik bang was oneerbiedig over te komen maar je hebt helemaal gelijk! Wij hebben hier dan speciale parkeerplekken voor ouders met kindjes tot 5 jaar (dichterbij de winkel, bredere plekken). Manlief zat ik de auto te wachten omdat Michael nog even lag te slapen, ziet hij 4 bejaarde mensen (die overigens nog prima te been waren) op zo'n plek parkeren :roll:

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 17 dec 2010 19:00

LauraC schreef::mrgreen: Ik wilde niet de nadruk leggen op oude mensen omdat ik bang was oneerbiedig over te komen maar je hebt helemaal gelijk! Wij hebben hier dan speciale parkeerplekken voor ouders met kindjes tot 5 jaar (dichterbij de winkel, bredere plekken). Manlief zat ik de auto te wachten omdat Michael nog even lag te slapen, ziet hij 4 bejaarde mensen (die overigens nog prima te been waren) op zo'n plek parkeren :roll:

Waarschijnlijk voelde een er van zich nog erg klein :lol:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 dec 2010 19:09

Bumba schreef:
LauraC schreef::mrgreen: Ik wilde niet de nadruk leggen op oude mensen omdat ik bang was oneerbiedig over te komen maar je hebt helemaal gelijk! Wij hebben hier dan speciale parkeerplekken voor ouders met kindjes tot 5 jaar (dichterbij de winkel, bredere plekken). Manlief zat ik de auto te wachten omdat Michael nog even lag te slapen, ziet hij 4 bejaarde mensen (die overigens nog prima te been waren) op zo'n plek parkeren :roll:

Waarschijnlijk voelde een er van zich nog erg klein :lol:

In ieder geval net zo volwassen als Michael ;)

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 17 dec 2010 21:03

gister 1 liter robijn in de wasmachine gegooid :roll: , alsof dat nog niet erg genoeg was vandaag met verf zichzelf ondergeverfd , de vis voor een jaar gevoerd , over een traphekje geklommen van de boventrap, en tot slot nog 1 liter pure limonade door de keuken :roll: nu gelukkig op bed

zie ik net voor me een auto met een hoop mensen eromheen staan, dus ik naar buiten rennen op mijn blote voeten (Dacht ernstig ongeluk) zijn het wat mensen die uitstappen en hoop lawaai maken en zo te merken net van kerstborrel afkomen :S
kschrok heel erg, zit nu met knikkende knieeen vd schrik opp de bank

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 dec 2010 21:23

Bah, schrikken Kamille!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 17 dec 2010 21:45

Kamille, geniet van je rust, kun je er moregn weer goed tegenaan :wink:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 17 dec 2010 22:33

Zo Kamille, jij hebt vandaag genoeg beleefd :o

Hier doet manlief meestal de boodschappen, hij gaat vaak even langs de winkel als hij uit zijn werk komt. Hij houdt ook bij wat er nog in de voorraadkast staat, dus ik heb het makkelijk :wink: Ik ga alleen voor wat vergeten boodschapjes naar de Plus hier vlakbij. Omdat ik dat vaak net een lekker uitje vind, stoor ik me er ook niet zo aan als het allemaal wat langer duurt dan nodig is. Hier zijn het trouwens vaak niet de oude mensen die in de weg staan/voorpiepen, maar allochtonen 8-[

Zo, vandaag eindelijk weer eens wat zin gevonden om een beetje aan de slag gegaan. Alles is dus weer ongeveer schoon, morgen nog even een kast opruimen, was vouwen en wat strijken, en dan redden we het wel weer tot maandag :mrgreen:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 18 dec 2010 20:53

Boodschappen bestel ik sinds krap 4 jaar via de e-mail. Op woensdagmorgen verzend ik de lijst en op donderdag worden ze voor € 1,50 thuisgebracht; de koelkastspullen tot zelfs vóór de koelkast :wink: ! 'k Ben ermee begonnen toen ik zwanger was van onze eerste dochter en ik erg last had van bekkeninstabiliteit. Manlief liep ook niet echt warm voor de boodschappen, dus dit was echt een oplossing! Intussen zou ik het lichamelijk zelf wel weer kunnen, maar het scheelt een berg tijd als het voor je gedaan wordt, dus gaan we er gewoon mee door. 'k Bestel altijd voor een week. Soms heb ik dan wel wat over of tekort, maar meestal komt het aardig uit, ook met de houdbaarheidsdatum; daar wordt echt op gelet en als er eens iets verkeerd gaat, zeg ik dat de volgende keer en krijg ik het gewoon vergoed. Groenten bestel ik er ook; in de winter is dat sowieso geen probleem, dan eten we de eerste 3 dagen groenten die snel op moeten, en later bijv. de witte kool, diepvriesspinazie, hutspot etc.'s Zomers haal ik vaak na het weekend verse groenten, dan is een week te lang. Natuurlijk kom ik soms weleens iets te kort, dan haal ik het even bij, maar het komt ook voor dat ik een maand lang geen supermarkt van binnen zie :wink: !

tamara78
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor tamara78 » 19 dec 2010 08:26

Ik heb zelf geen hekel aan boodschappen doen. (woon ik maar een meter of 20 van een winkelcentrum af) Ga altijd wel vroeg.

Gisteren heb ik mijn hele huisje weer schoon gemaakt. Incl de binnenkant van de keukenkastjes.
Heb het hele forum terug gelezen, kan Annette wel de hand schudden. Ik ben net zo. :D hoe opgeruimder en schoner hoe meer ik ervan geniet

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 dec 2010 15:38

Tamara, welkom hier :wink:

Ik ben van 'n andere soort (huis)vrouw :mrgreen: - leuke sfeer en gezelligheid vind ik 'n stuk belangrijker dan elk hoekje gepoetst te willen hebben. Moet je ook niet willen met 'n kat, konijnen, parkieten, 'n drukke baan, etc. denk ik dan maar. En met een oud huis: er blijkt een kitrandje o.i.d. te ontbreken bij het raam boven de trap, vannacht is de gesmolten sneeuw v/d dakgoot naar binnen gelopen... de hele muur en de trap zitten onder de bruine strepen/spetters :? Nou ja, het zat toch al aangekoekt, ik ga daar vandaag niet op schuren... morgenavond dan maar.

N.B. Het raam is dus niet stuk, maar daarboven lijkt 't vandaan te komen, vlak onder de dakgoot. Nooit last van met regen, maar ja, sneeuw gaat overal doorheen hè... en zoveel sneeuw zeker...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

tamara78
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor tamara78 » 19 dec 2010 18:15

LeChat schreef:Tamara, welkom hier :wink:

Ik ben van 'n andere soort (huis)vrouw :mrgreen: - leuke sfeer en gezelligheid vind ik 'n stuk belangrijker dan elk hoekje gepoetst te willen hebben. Moet je ook niet willen met 'n kat, konijnen, parkieten, 'n drukke baan, etc. denk ik dan maar. En met een oud huis: er blijkt een kitrandje o.i.d. te ontbreken bij het raam boven de trap, vannacht is de gesmolten sneeuw v/d dakgoot naar binnen gelopen... de hele muur en de trap zitten onder de bruine strepen/spetters :? Nou ja, het zat toch al aangekoekt, ik ga daar vandaag niet op schuren... morgenavond dan maar.

N.B. Het raam is dus niet stuk, maar daarboven lijkt 't vandaan te komen, vlak onder de dakgoot. Nooit last van met regen, maar ja, sneeuw gaat overal doorheen hè... en zoveel sneeuw zeker...

Dank je wel. Balen zeg van die sneeuw. Dat geeft een troep. Succes met het schoonmaken.
Ik zelf een dwergkonijntje en een kanarie. Maar wil geen troep in hus. Vaak even met de kruimeldief om de kooi of ren en klaar. Sfeer en gezelligheid vind ik heel belangrijk, ben een groot fan van kaarsen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 dec 2010 19:35

Brandschoon hoeft van mij ook niet, maar netjes vind ik toch wel heel fijn. Het is hier wel gezelliger als het opgeruimd is en de kerstlampjes en kaarsjes staan aan. Kaarsjes temidden van de bende vind ik niet gezellig ;) Maar het scheelt dat we prima opbergruimte hebben, dus het is vaak zo gedaan. En zolang Jurian rondloopt is het nou eenmaal een rommeltje, maar dan geniet ik meer van zijn fantasiespel dan dat ik zou doen van een opgeruimde kamer :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 dec 2010 20:44

Opruimen is dan ook wel iets heel anders dan (veel) poetsen. 'n Echte rommel is niet gezellig, nee.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 dec 2010 13:30

Hier hebben we dus maar weinig opbergruimte, alle kasten liggen vol. Dat maakt het lastig om het een beetje netjes en opgeruimd te houden. Gelukkig kan ik heel goed net doen of er geen troep ligt :mrgreen: Eind van de dag probeer ik het wel een beetje opgeruimd te hebben.
Kaarsen branden we hier eigenlijk nauwelijks. Op tafel durf ik niet ivm de kinderen, en als ik ze in de vensterbank zet worden de ramen zo zwart :o We gebruiken hier nu wel van die led-kaarsjes, dat is veiliger en geeft minder troep.

Terug naar “Archief”