welke music soort vind jij duivels/slecht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Switch
Verkenner
Verkenner

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor Switch » 27 jul 2010 22:23

Daar zeg je ook wat, plus dat het ook gewoon een levensstijl is vaak. ;)
Bijv. hiphop is een levensstijl, dus die hebben weer hun eigen gewoontes en uiterlijke kenmerken. ;D

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 30 jul 2010 12:16

Wat vinden jullie van iron maiden? Ze hebben het imago om duivels te zijn maar in hun teksten merk ik daar vaak weinig van. Hun teksten gaan vaak over geschiedenis wat mij wel aanspreekt zoals bijvoorbeeld Alexander The Great.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 jul 2010 12:37

haring schreef:Wat vinden jullie van iron maiden? Ze hebben het imago om duivels te zijn maar in hun teksten merk ik daar vaak weinig van. Hun teksten gaan vaak over geschiedenis wat mij wel aanspreekt zoals bijvoorbeeld Alexander The Great.

Dat imago hebben ze dankzij één nummer: "The number of the Beast" en vanwege hun mascotte, Eddy, die op de hoezen staat en soms op het podium verschijnt tijdens een concert (steltloop-pop dan he). Verder zijn de nummers inderdaad vaak geïnspireerd door geschiedenis en literatuur.

Maar ik heb ze wel eens zien staan hoor: een groepje christenen voor de Ahoy bij een Iron Maiden concert, biddend tegen alles wat daarbinnen gebeurd.
Laatst gewijzigd door Mortlach op 30 jul 2010 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 30 jul 2010 14:20

schelpje3 schreef:Metal in de hemel ? Dat denk ik niet. Misschien is het gekoppeld aan je eigen smaak, aan wat eerbiedig is. Maar ik ken verder geen kerken waar metal of rockbands spelen. Hooguit een jongerenbandje met een gitaar, piano of zo. Voor mij hoeft dat niet, al kan ik dan wel begrijpen dat er jongeren zijn die dit fijn vinden.
Maar trek je daarmee jongeren aan ? Niet in de rechtse hoek i.i.g.

Ik wel ;) Moet je maar is kijken :)

http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... _plain.xml

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 01 dec 2010 11:54

De naam iron maiden is al niet zo'n erg lekkere naam. Daarbij heet een album Flight666. Maar eerlijk is eerlijk, op de teksten kun je weinig aan te merken hebben (in vergelijking met andere metalbands).

Wel een leuk feitje: Nicko mcBrain, de drummer, die is christen :D
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

knor183
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor knor183 » 01 dec 2010 13:48

Wel vaag dat je dan een album flight 666 kunt noemen als je dan als christen weet dat het het getal van de duivel is.

Iron maiden ken ik van naam. Maar het is al best wel oud. Misschien dat zij nog een beetje normale teksten kunnen maken doordat ze nog redelijk opgevoed zijn?
:)
Het is even onvoorstelbaar dat God wel bestaat, als dat hij niet zou bestaan

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 07 dec 2010 13:48

Jozo schreef:De naam iron maiden is al niet zo'n erg lekkere naam. Daarbij heet een album Flight666. Maar eerlijk is eerlijk, op de teksten kun je weinig aan te merken hebben (in vergelijking met andere metalbands).

Ik vind de teksten van iron maiden helemaal niet duivels eigenlijk, vaak gaat het over geschiedenis.

MarijnV
Mineur
Mineur

Berichtdoor MarijnV » 13 dec 2010 11:40

haring schreef:
Jozo schreef:De naam iron maiden is al niet zo'n erg lekkere naam. Daarbij heet een album Flight666. Maar eerlijk is eerlijk, op de teksten kun je weinig aan te merken hebben (in vergelijking met andere metalbands).

Ik vind de teksten van iron maiden helemaal niet duivels eigenlijk, vaak gaat het over geschiedenis.

Inderdaad, en ook een albumtitel als 'Flight 666' hoeft niets te zeggen over de al-dan-niet-duivelsheid van een band.

Haha, van dat soort feitjes heb ik er ook nog een paar:
- Bassist John Myung en gitarist John Petrucci van Dream Theater zijn allebei christen
- De zanger en gitarist van Megadeth, kan even niet op zijn naam komen, is christen
- Die beste man van Slayer is ergens in het begin van deze discussie al genoemd geloof ik :)
- En zelfs Ozzy Osbourne en Alice Cooper zijn christen :D

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 dec 2010 12:39

MarijnV schreef:
haring schreef:

Inderdaad, en ook een albumtitel als 'Flight 666' hoeft niets te zeggen over de al-dan-niet-duivelsheid van een band.

Haha, van dat soort feitjes heb ik er ook nog een paar:
- Bassist John Myung en gitarist John Petrucci van Dream Theater zijn allebei christen
- De zanger en gitarist van Megadeth, kan even niet op zijn naam komen, is christen
- Die beste man van Slayer is ergens in het begin van deze discussie al genoemd geloof ik :)
- En zelfs Ozzy Osbourne en Alice Cooper zijn christen :D

Van Ozzy Osbourne is duidelijk dat hij christen is :mrgreen: Waar zouden wij dit aan kunnen merken ???
Sorry hoor, maar het klinkt mij ongeloofwaardig in de oren. Alice C, liep die vroeger niet met van die achterlijke make up op en een slang om zn nek ?
Nee en 666 is toevallig gekozen :lol: ??

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 13 dec 2010 13:07

Als artiesten later tot bekering komen, maakt dat hun muziek van voor die tijd niet perse goed (of fout). en ook de muziek van daarna kan beroerd zijn.

Wat Iron Maiden betreft. Ik moet zeggen dat ik de tekst van "bring your daughter to the slaughter" niet helemaal begrijp, maar op het eerste gezicht is het niet helemaal kosher, om het zacht uit te drukken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 13 dec 2010 13:14

Toch allemaal maar naar de popmuzieklezingen komen ;)

27 dec in Doorn
29 dec in Apeldoorn
8 jan in Veenendaal

(zie ook www.jijdaar.nl)

MarijnV
Mineur
Mineur

Berichtdoor MarijnV » 16 dec 2010 13:21

schelpje3 schreef:Van Ozzy Osbourne is duidelijk dat hij christen is Waar zouden wij dit aan kunnen merken ???
Sorry hoor, maar het klinkt mij ongeloofwaardig in de oren. Alice C, liep die vroeger niet met van die achterlijke make up op en een slang om zn nek ?
Nee en 666 is toevallig gekozen ??

Tja, Ozzy en Alice (da's idd die kerel met die achterlijke make-up ja :D) spelen nou eenmaal geen psalmen, dus daaraan kun je het niet zien iig :P
Misschien moet ik even onderscheid maken tussen christen en christeLijk, hoewel dat soms ook gevaarlijk is hier :D
Ozzy en Alice zeggen in interviews allebei christelijk te zijn, hoe ze dat dan ook tot uiting mogen brengen, en volgens mij is het niet aan ons om daarover te oordelen...
En 666 is zeker met een bepaalde intentie gekozen, maar welke laat ik even in het midden. Ik ken Maiden's songteksten niet uit mijn hoofd, dus kan geen gefundeerde uitspraken daarover doen, zal ze eens ergens vandaan plukken en doorlezen :)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 dec 2010 15:30

MarijnV schreef:
schelpje3 schreef:Van Ozzy Osbourne is duidelijk dat hij christen is Waar zouden wij dit aan kunnen merken ???
Nee en 666 is toevallig gekozen ??

Tja, Ozzy en Alice (da's idd die kerel met die achterlijke make-up ja :D) spelen nou eenmaal geen psalmen, dus daaraan kun je het niet zien iig :P
Misschien moet ik even onderscheid maken tussen christen en christeLijk, hoewel dat soms ook gevaarlijk is hier :D
Ozzy en Alice zeggen in interviews allebei christelijk te zijn, hoe ze dat dan ook tot uiting mogen brengen, en volgens mij is het niet aan ons om daarover te oordelen...
En 666 is zeker met een bepaalde intentie gekozen, maar welke laat ik even in het midden. Ik ken Maiden's songteksten niet uit mijn hoofd, dus kan geen gefundeerde uitspraken daarover doen, zal ze eens ergens vandaan plukken en doorlezen :)

Tja, je kunt wel zeggen dat je christelijk bent, maar in hoeverre gaat dat en welke invloed heeft dat op je leven ? Gij geheel anders. Nou dat kun je wel zeggen van die 2 :lol: :mrgreen: maar dan in negatieve zin ! Wat een griezels.

Karin63
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Karin63 » 16 dec 2010 16:12

Ik luister al jaren niet meer naar de radio, kijk ook niet naar hen op de tv omdat het volgens mij niet goed is. Tegenwoordig staan ze zo luid mogelijk te schreeuwen, zangers hebben lang haar of een erg vreemd kapsel, tatoeages, piercings, onthullende kledij, etc. :shock: Neen, dat is totaal niets voor mij.
Waar ik wel zo af en toe eens naar luister is muziek speciaal gemaakt voor ontspanning en meditatie. Bijzonder aan deze muziek is dat er tonen toegevoegd zijn die op geheel natuurlijke wijze ontspanning brengen. De ontspannende werking van deze tonen is wetenschappelijk bewezen en kan met EEG apparatuur gemeten worden. De aangename diepe ontspanning is natuurlijk ook heel goed voelbaar. Heerlijk!
"De wijze argumenteert niet. Hij zwijgt en gaat in stilte zijn weg" - White Eagle

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 19 dec 2010 15:19

Bij Ozzy Osbourne heb ik mijn twijfels, maar van Alice Cooper is het algemeen bekend dat hij christen is.

Lees voor de grap dit eens, tegenstanders. (En ga niet af op de blog waarop het artikel geplaatst is.)

Terug naar “Archief”