Bijv. hiphop is een levensstijl, dus die hebben weer hun eigen gewoontes en uiterlijke kenmerken. ;D
Moderator: Moderafo's
haring schreef:Wat vinden jullie van iron maiden? Ze hebben het imago om duivels te zijn maar in hun teksten merk ik daar vaak weinig van. Hun teksten gaan vaak over geschiedenis wat mij wel aanspreekt zoals bijvoorbeeld Alexander The Great.
schelpje3 schreef:Metal in de hemel ? Dat denk ik niet. Misschien is het gekoppeld aan je eigen smaak, aan wat eerbiedig is. Maar ik ken verder geen kerken waar metal of rockbands spelen. Hooguit een jongerenbandje met een gitaar, piano of zo. Voor mij hoeft dat niet, al kan ik dan wel begrijpen dat er jongeren zijn die dit fijn vinden.
Maar trek je daarmee jongeren aan ? Niet in de rechtse hoek i.i.g.
Jozo schreef:De naam iron maiden is al niet zo'n erg lekkere naam. Daarbij heet een album Flight666. Maar eerlijk is eerlijk, op de teksten kun je weinig aan te merken hebben (in vergelijking met andere metalbands).
Wel een leuk feitje: Nicko mcBrain, de drummer, die is christen
haring schreef:Jozo schreef:De naam iron maiden is al niet zo'n erg lekkere naam. Daarbij heet een album Flight666. Maar eerlijk is eerlijk, op de teksten kun je weinig aan te merken hebben (in vergelijking met andere metalbands).
Ik vind de teksten van iron maiden helemaal niet duivels eigenlijk, vaak gaat het over geschiedenis.
MarijnV schreef:haring schreef:Jozo schreef:De naam iron maiden is al niet zo'n erg lekkere naam. Daarbij heet een album Flight666. Maar eerlijk is eerlijk, op de teksten kun je weinig aan te merken hebben (in vergelijking met andere metalbands).
Ik vind de teksten van iron maiden helemaal niet duivels eigenlijk, vaak gaat het over geschiedenis.
Inderdaad, en ook een albumtitel als 'Flight 666' hoeft niets te zeggen over de al-dan-niet-duivelsheid van een band.
Haha, van dat soort feitjes heb ik er ook nog een paar:
- Bassist John Myung en gitarist John Petrucci van Dream Theater zijn allebei christen
- De zanger en gitarist van Megadeth, kan even niet op zijn naam komen, is christen
- Die beste man van Slayer is ergens in het begin van deze discussie al genoemd geloof ik
- En zelfs Ozzy Osbourne en Alice Cooper zijn christen
schelpje3 schreef:Van Ozzy Osbourne is duidelijk dat hij christen is Waar zouden wij dit aan kunnen merken ???
Sorry hoor, maar het klinkt mij ongeloofwaardig in de oren. Alice C, liep die vroeger niet met van die achterlijke make up op en een slang om zn nek ?
Nee en 666 is toevallig gekozen ??
MarijnV schreef:schelpje3 schreef:Van Ozzy Osbourne is duidelijk dat hij christen is Waar zouden wij dit aan kunnen merken ???
Sorry hoor, maar het klinkt mij ongeloofwaardig in de oren. Alice C, liep die vroeger niet met van die achterlijke make up op en een slang om zn nek ?
Nee en 666 is toevallig gekozen ??
Tja, Ozzy en Alice (da's idd die kerel met die achterlijke make-up ja) spelen nou eenmaal geen psalmen, dus daaraan kun je het niet zien iig
Misschien moet ik even onderscheid maken tussen christen en christeLijk, hoewel dat soms ook gevaarlijk is hier
Ozzy en Alice zeggen in interviews allebei christelijk te zijn, hoe ze dat dan ook tot uiting mogen brengen, en volgens mij is het niet aan ons om daarover te oordelen...
En 666 is zeker met een bepaalde intentie gekozen, maar welke laat ik even in het midden. Ik ken Maiden's songteksten niet uit mijn hoofd, dus kan geen gefundeerde uitspraken daarover doen, zal ze eens ergens vandaan plukken en doorlezen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten