Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor LauraC » 13 dec 2010 22:16

Net was hij even wakker, hij was goed aanspreekbaar en best wel vrolijk. Het is iedere keer weer anders hoe hij is erna. Hij valt altijd meteen in slaap, en daarna is het afwachten. Vorige keer kon hij de linkerhelft van z'n lichaampje een half uur lang niet gebruiken, de keer daarvoor was hij na 24 uur nog blauw om de lippen en in de armen. Hopelijk was deze, omdat hij zo kort was, niet al te heftig en loopt het met een sisser af! Wel even de dokter bellen morgen voor de zekerheid is me geadviseerd.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 13 dec 2010 22:31

@ Bumba: Beterschap! Naar als het niet echt beter wordt en zo'n huisarts hebt.

@ Laura, dat is wel erg schrikken zo'n koortsstuip! Hopelijk valt het allemaal erg mee!
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 14 dec 2010 09:03

Onze kinderen vragen om een engels avondgebedje, maar dat had ik toch niet paraat...Kan iemand (Laura bv.) me daaraan helpen?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 dec 2010 09:39

sterkte Laura met je ventje! Weet je al wat meer via de huisarts?
wat mij dan erg opvalt dat er in de winkel verschillende soorten melk voor baby's te verkrijgen zijn. Bijv. melk t/m 6 maanden, dan t/m 10 maanden, daarn opvolgmelk, daarna peutermelk, peuterpapjes, peutermenu's, etc. Is het grootste gedeelte nu geen vette onzin? Of is het juist goed voor zo'n pukkie om die melk en menu's te gaan gebruiken?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 14 dec 2010 09:50

Ik heb begrepen dat peutergroeimelk puur commercieel is, je kind mag dan gewone melk hebben. Maar sowieso vraag ik me weleens af of melk eigenlijk wel gezond is? Of zeggen we met zijn allen dat het gezond is, omdat we anders in Nederland een gigantisch economisch probleem hebben?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 dec 2010 09:53

goeie redenering... ik denk dat boeren een groot probleem hebben! (economisch gezien dan automatisch ook)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 dec 2010 09:57

Er zijn kinderen met een melk allergie, voor hen is het niet goed. Dat is natuurlijk ook met al die andere allergiën. Maar ik denk dan zo: God heeft het toch niet voor niets in de schepping meegegeven? Altijd is melk goed geweest, nu zijn er de laatste jaren allerlei geleerden die dan dit en dan dat niet goed vinden. Tuurlijk onderbouwen ze dat met allerlei onderzoeken die ze in hun voordeel gebruiken. Maar please laten we ook es nuchter blijven. Dat vond ik eerlijk gezegd ook toen ik jullie verhalen las over de bacteriën in de kleding ed. Ik was de bovenkleding altijd op 30 of 40 graden en heb er nooit over nagedacht dat dan de bacteriën niet dood zouden gaan. Mijn oudste is ruim 13 en ik heb nagenoeg nooit zieke kinderen, hoogop 1 dag in het jaar dat er 1 ziek thuis is.
ja, dat is mijn mening dan he.....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 dec 2010 10:08

Volgens mij is melk wel nodig om de nodige calcium binnen te krijgen voor de botopbouw. Dat krijgt een kind anders onvoldoende binnen. Opvolgmelk gebruik ik totdat ze een jaar zijn, daarna gaan ze over op gewone melk. Hugo is met 10/11 mnd al overgegaan, want hij bliefde de opvolgmelk niet meer. Bij Cato ben ik nu bezig met het laatste pak poedermelk en zij krijgt daarna ook gewone melk.

Ook bij het eten wat ze wel/niet mogen hebben het eerste jaar ben ik niet zo heel moeilijk in. Cato eet nu volledig met de pot mee. Zij werd vorige week echt woest toen zij wat anders kreeg dan wij, dus zij zit nu ook aan de boerenkool met worst. Het enige waar ik wel voorzichtig mee ben, is het zoutgebruik. Dat schijnt de eerste jaren zoveel mogelijk beperkt/vermeden te moeten worden, omdat de nieren nog niet voldoende werken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 dec 2010 10:16

Al dat peuterspul heb ik nooit gegeven. Wel melk van 0-6 maanden, en toen een tijd van 6-12 maanden, maar met een maand of 10 of 11 ben ik overgestapt op gewone halfvolle melk. Ging ook prima. Dat ging dan door de pap heen.
Nu krijgt hij altijd melk bij de broodmaaltijden, maar da's vooral gewoonte. Ik geef net zo makkelijk een beker roosvicee als de melk op is. Maar hij vindt melk erg lekker.
Tjonge, hij is echt helemaal van slag. Dat weekend weg met 34 mensen is helemaal niks voor hem. Hij is opeens een enorme driftkikker, wil zijn wantjes buiten niet aan en huilt dan binnen van de pijn aan zijn handjes, is overal boos om en verdrietig. En ik ben ook doodmoe, dat werkt elkaar lekker tegen ;)
Maar we maken er maar wat van :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 dec 2010 10:19

Geen een peuter wil wantjes aan dus maak me daar maar niet druk om. :wink:
ja, dat is mijn mening dan he.....

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 dec 2010 10:38

Mama's wil is wet zo af en toe :wink:

Kwebbel: leuke vraag! Het is pure commercie en de enige die er goed van word is nutricia/nutrilon en dergelijke.

Annet: Je merkt op dat melk door God is gegeven. In de Bijbel werd alleen melk aan mensen van KLEINVEE gegeven, dus schapen/geiten melk. Koemelk is ontzettend ongezond voor een mens en kan het mensenlichaam eigenlijk helemaal niet verteren. Niet voor niks komen er steeds meer kinderen met koemelk allergieen. Er word veel te veel gerommeld met de melk om het maar goed te houden. De slogan: 'melk is goed voor elk' is zelfs verboden inmiddels!
Koemelk voor mensen is niet Bijbels. Maar melk van kleinvee juist wel. Hetzelfde geld voor varkensvlees. We mogen dat nu wel eten maar het is nog steeds erg ongezond voor een mensenlichaam, terwijl dat met rundvlees niet zozeer is.

Voor de botopbouw zijn juist groene groenten erg belangrijk. En tegenwoordig krijgen de kinders ook vit. D voor hun botten.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 dec 2010 10:41

En niet dat ik geen koemelk neem hoor omdat het niet Bijbels zou zijn. :wink: He tis geen zonde maar als je teruggaat naar hoe het eigenlijk hoort om goed voor je lichaam te zorgen dan kan ik beter geen vanillevla meer eten :mrgreen:
Zo bedoel ik het.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 14 dec 2010 11:56

Tja Annet, ik kan me niet zo vinden in je redenering. Roken vond men jaren lang ook geen enkel probleem, asbest is ook zo lang gebruikt voor bleek dat het schadelijk was (ok, die vergelijking is wel een beetje kort-door-de-bocht misschien, maar voor het idee... voortschrijdend inzicht dus).
Ik denk wel dat als je niet tegen melk kunt, je dat gauw genoeg merkt. Als je standaard buikpijn krijgt van melk, dan stop je toch lekker het te drinken? Ik heb ook wel eens gehoord dat als mensen melk niet lekker vinden, dat dat verband kan hebben met dat ze er ergens niet zo goed tegen kunnen. Dat daardoor je lichaam zichzelf beschermt zegmaar.

Wat betreft al die soorten melk, zeker de eerste 10/12 maanden is het wel goed om dat te gebruiken hoor, daarna kun je meestal wel over op gewone. Hier ben ik nog niet over op gewone, aangezien wisselen van merk al problemen geeft 8-[ . 't Zal dus ook wel per kind varieren. Ik kan haar bijvoorbeeld ook nog niet elke soort fruit of pap geven, bij sommigen is het resultaat een hele nacht gillen... Overigens vind ik die peutermaaltijden (en persoonlijk ook alle potjes voor baby's) wel onzinnig, het is meestal toch niet zo'n probleem om voor je kind klaar te maken wat hij/zij kan eten?

AJL, toegevoegd zout is voor volwassenen ook niet goed trouwens.

Arme Jurian, die moet vast een paar daagjes bijkomen nu...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 dec 2010 13:06

(Alsnog) bedankt voor de felicitaties voor Timons verjaardag! Hij was echt het feestvarkentje, genoot van de cadeautjes en de visite. Nu ligt de hele kamer bezaaid met al z´n nieuwe aanwinsten, en hij zit naast mij met z´n eigen laptop 8) Dat vond hij toch wel het mooiste cadeau. Van ons heeft hij een duplo trein gekregen, van opa en oma het station, van de andere opa en oma de boerderij van Little People, en verder nog een heleboel auto´s en andere rommeldingetjes. Kortom: hij hoeft zich voorlopig niet meer te vervelen :lol:

Laura: wat vervelend, weer een koortsstuip. Kan me goed voorstellen dat de schrik er weer behoorlijk inzit. Wanneer groeien kinderen daar meestal overheen?

Over speciale peutermelk en hapjes: daar doen we hier niet aan. Tot +/- 1 jaar krijgen ze hier speciale melk (of bv) en eten ze nog niet volledig met de pot mee, zo rond 1 jaar beginnen ze gewoon helemaal mee te doen. Ook hier zijn we matig met toegevoegd zout en eten uit potjes en pakjes, niet alleen voor de kinderen maar ook voor onszelf.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 dec 2010 13:17

@ laura hoe is het met Michael vandaag? Wat zei de dokter?

@ schipje calcium krijg je voornamelijk binnen via melkproducten en in veel mindere mate via groente. Vooral kinderen die in de groei zijn hebben veel calcium nodig
http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-g ... lcium.aspx
De vitamine D die kinderen moeten gebruiken zorgt er alleen maar voor dat de calcium door het lichaam opgenomen kan worden. Vitamine D zorgt niet voor nieuwe botaanmaak.

Cato at best wel af en toe olvarit. Voor mij is het niet altijd mogelijk om altijd wat anders te koken. Zij vond het niet zo lekker, dus ze is nu wel blij dat ze met de pot meeeet.

Terug naar “Archief”