Tja Annet, ik kan me niet zo vinden in je redenering. Roken vond men jaren lang ook geen enkel probleem, asbest is ook zo lang gebruikt voor bleek dat het schadelijk was (ok, die vergelijking is wel een beetje kort-door-de-bocht misschien, maar voor het idee... voortschrijdend inzicht dus).
Ik denk wel dat als je niet tegen melk kunt, je dat gauw genoeg merkt. Als je standaard buikpijn krijgt van melk, dan stop je toch lekker het te drinken? Ik heb ook wel eens gehoord dat als mensen melk niet lekker vinden, dat dat verband kan hebben met dat ze er ergens niet zo goed tegen kunnen. Dat daardoor je lichaam zichzelf beschermt zegmaar.
Wat betreft al die soorten melk, zeker de eerste 10/12 maanden is het wel goed om dat te gebruiken hoor, daarna kun je meestal wel over op gewone. Hier ben ik nog niet over op gewone, aangezien wisselen van merk al problemen geeft

. 't Zal dus ook wel per kind varieren. Ik kan haar bijvoorbeeld ook nog niet elke soort fruit of pap geven, bij sommigen is het resultaat een hele nacht gillen... Overigens vind ik die peutermaaltijden (en persoonlijk ook alle potjes voor baby's) wel onzinnig, het is meestal toch niet zo'n probleem om voor je kind klaar te maken wat hij/zij kan eten?
AJL, toegevoegd zout is voor volwassenen ook niet goed trouwens.
Arme Jurian, die moet vast een paar daagjes bijkomen nu...