Als hij het doet duurt het heel lang, als ik het doe niet

Moderator: Moderafo's
lievemama schreef:Wat ik het ergste vind is als hij er met eten niet is...gebeurd niet heel vaak, maar de laatste tijd wel, nu al paar weken iedere week een avond....van het werk of praten over eventueel voor zichzelf beginnen, of een afscheid van collega...afscheid van iemand die voor langetijd naar buitenland gaat, etcetc.....alleen eten met de kinderen, en ze allebei naar bed brengen, na een hele dag al alleen met ze te hebben gezeten...vind ik echt moeilijk....en heeeel eenzaam :$:$ kent iemand dat?
Galateia schreef:Nou schelpje3, ik denk dat je nu voorbij gaat en dat wat lievemama met ons deelt. Ze voelt zich wel degelijk eenzaam en natuurlijk snapt zij zelf ook wel, dat dat erger is als haar man er ineens niet meer zou zijn. Duh! En natuurlijk is zij blij, dat haar man werk heeft en het gezin kan onderhouden.
Maar dat betekent niet, dat zij daar dan maar de hele dag dankbaar voor moet zitten zijn. Zij is ook een individu met behoeftes die verder gaan dan het zorgen voor de kinderen en het geduldig thuis zitten wachten op haar man. Dat een ander daar misschien heel erg gelukkig van wordt, prima, maar dat geldt nu eenmaal niet voor iedereen.
@lievemama: heb je je verdriet en eenzaam gevoel al wel eens met je man besproken, precies zoals je het hier hebt gedeeld? Natuurlijk gunt jouw man je van alles, maar hij kan je behoeftes natuurlijk ook niet 'ruiken'. Mannen moeten daar toch vaak echt concreet mee geconfronteerd worden![]()
Ik vind het zelf echt wel een beetje niet zo goed van je man, om het op bed leggen dan maar ana jou te vragen, omdat de ousdte een beetje moeilijk doet. Het is jullie kind, ook hij heeft hierin een verantwoordelijkheid. Als je begrijpt, wat ik bedoel. Het is natuurlijk wel heel erg gemakkelijk, als jij dat dan maar elke keer weer doet. En zo sluipt er dan een gewoonte in... en misschien is je man zich daar niet eens van bewust. Maar op deze manier komt het wel een beetje over, alsof jouw man bepaalde dingen voor lief neemt. En het is voor sommige vrouwen gewoon echt heel zwaar om continu de zorg voor kinderen en huishouden te dragen. Daar is niets raars aan en dat is al helemaal niet een teken van ondankbaarheid.
ajl schreef:Veel mannen hebben er natuurlijk ook geen flauw benul van dat het hoog zit. Als een vrouw het een paar keer heeft overgenomen dan vinden zij het prima en sluipt er inderdaad een regelmaat in. En als je het mannen niet gewoon voorkouwt, zijn er weinig mannen die het vanzelf oppikken.![]()
@ lieve mama Als ik jouw post zo eens leest, komt het op mij over alsof je momenteel echt met je ziel onder je arm loopt. Weet je omgeving dat je tegen bepaalde dingen echt aanloopt en je zo eenzaam voelt?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten