De wederkomst van Christus.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

knor183
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: De wederkomst van Christus.

Berichtdoor knor183 » 04 nov 2010 16:37

Beste Pasker,

Zover ik weet is Jezus nog niet op dezelfde manier naar de aarde gekomen als dat Hij ten hemel is gevaren.
Hieruit maken de meeste mensen (incluis mijzelf) op dat Jezus nog niet weder gekomen is.

Wel leeft Hij in ons (de gelovigen) door Zijn Geest die Hij belooft heeft.

Dus JA, Hij is een God van nabij, en JA Hij woont in de hemel.
Het is even onvoorstelbaar dat God wel bestaat, als dat hij niet zou bestaan

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 nov 2010 17:11

Nee Pasker ik bedoelde of Hij al is wedergekomen of nog wederkomt. Die volgorde die je noemt. Odnerbouw dat eens.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 04 nov 2010 17:51

knor:
Zover ik weet is Jezus nog niet op dezelfde manier naar de aarde gekomen als dat Hij ten hemel is gevaren.

Hoe is Hij volgens jou dan ten hemel gevaren en wat zagen zij precies zodat we daaraan ook kunnen weten HOE Hij wederkomt?

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 04 nov 2010 17:56

Marnix schreef:Nee Pasker ik bedoelde of Hij al is wedergekomen of nog wederkomt. Die volgorde die je noemt. Odnerbouw dat eens.

Als Christus IN je hart is, kan jij dan toch ontkennen dat Hij is wedergekomen?

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 04 nov 2010 22:29

Pasker ben jij soms Jehova getuige, ik vraag dat omdat je het hebt over de wederkomst van Jezus in de geest.

Je zei:

Lees dit eens:
De wijze waarop Jezus zal terugkomen.

Sommigen menen dat de wederkomst des Heren figuurlijk opgevat moet worden.
Anderen menen dat Zijn komst in het diepste geheim zal plaats vinden; weer anderen menen de leer van Jezus' wederkomst vervuld te zien in de een of andere opwekkingsbeweging.
Miljoenen in onze tijd geloven dat de wederkomst van Christus onzichtbaar plaats vond in het verleden.
En nog weer anderen menen dat in het optreden van bepaalde personen de wederkomst van Christus gezien moet worden.
In al deze meningen en theorieën gaan de waarschuwende woorden van Christus zelf in vervulling: Mattheus 24: 26-27. „Zo zij dán tot u zullen zeggen: Zie hij is in de woestijn - gaat niet uit; zie Hij is in de binnenkamer - gelooft het niet."De meest veilige weg om de waarheid omtrent Jezus' wederkomst te ervaren, is te geloven wat de Bijbel in eenvoudige en duidelijke woorden daarover zegt.

Jezus komt zichtbaar weer.
Openbaring 1 : 7. „Ziet Hij komt met de wolken en alle oog zal Hem zien".Handelingen 1 : 11. „Deze Jezus, die van u opgenomen is in de hemel, zal alzo komen gelijkerwijs gij Hem naar de hemel hebt zien henenvaren." Zo luidde de boodschap der engelen aan de verbaasde discipelen.

Mattheus 24: 27 en Markus 13: 26. „Want gelijk de bliksem uitgaat van het oosten en schijnt tot het westen, alzo zal ook de toekomst van de Zoon des mensen zijn.
Alsdan zullen zij de Zoon des mensen zien, komende in de wolken met grote kracht en heerlijkheid."Lukas 9 : 26. Jezus zal verschijnen in een drievoudige heerlijkheid.

Mattheus 24: 36. „Doch van die dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen." Iedere poging om de tijd van Christus' wederkomst te verkondigen is dus vergeefse moeite! God heeft dit ogenblik Zichzelf voorbehouden en zal te Zijner tijd Zelf de wederkomst van Zijn verheerlijkte Zoon afkondigen.
Laatst gewijzigd door marin op 05 nov 2010 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 nov 2010 22:35

Pasker schreef:
Marnix schreef:Nee Pasker ik bedoelde of Hij al is wedergekomen of nog wederkomt. Die volgorde die je noemt. Odnerbouw dat eens.

? Je redeneringen zijn soms wonderlijk. Hij zal volgens de tekst die je noemde wederkomen op de wolken. De komst van de Geest is wat anders dan de wederkomst van Christus.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 05 nov 2010 23:43

Marin:
Pasker ben jij soms Jehova getuige, ik vraag dat omdat je het hebt over de wederkomst van Jezus in de geest.

Volgens mij zijn we allemaal getuigen van Jehova maar ik sta niet op die Naam.
."De meest veilige weg om de waarheid omtrent Jezus' wederkomst te ervaren, is te geloven wat de Bijbel in eenvoudige en duidelijke woorden daarover zegt.

Openbaring 1 : 7. „Ziet Hij komt met de wolken en alle oog zal Hem zien".
Handelingen 1 : 11. „Deze Jezus, die van u opgenomen is in de hemel, zal alzo komen gelijkerwijs gij Hem naar de hemel hebt zien henenvaren." Zo luidde de boodschap der engelen aan de verbaasde discipelen.

Duidelijk,? Volgens mij een hemelsbreed verschil. Voordat zij in de gaten hadden dat Jezus mèt hun was, was Hij al weer vertrokken. Dan kan Jezus natuurlijk ook op de zelfde wijze weer verschijnen.

Mattheus 24: 27 en Markus 13: 26. „Want gelijk de bliksem uitgaat van het oosten en schijnt tot het westen, alzo zal ook de toekomst van de Zoon des mensen zijn.
Alsdan zullen zij de Zoon des mensen zien, komende in de wolken met grote kracht en heerlijkheid."Lukas 9 : 26. Jezus zal verschijnen in een drievoudige heerlijkheid.

Moeten we dan in die korte tijd van die flits van de bliksem de grote kracht en heerlijkheid zien?
Stel je voor dat je even niet naar buiten keek of lag te slapen.
Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop.
Zouden we Hem wel herkennen als Hij weder zou komen?

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 06 nov 2010 11:22

Pasker schreef:Marin:

Volgens mij zijn we allemaal getuigen van Jehova maar ik sta niet op die Naam.
."De meest veilige weg om de waarheid omtrent Jezus' wederkomst te ervaren, is te geloven wat de Bijbel in eenvoudige en duidelijke woorden daarover zegt.

Handelingen 1 : 11. „Deze Jezus, die van u opgenomen is in de hemel, zal alzo komen gelijkerwijs gij Hem naar de hemel hebt zien henenvaren." Zo luidde de boodschap der engelen aan de verbaasde discipelen.

Duidelijk,? Volgens mij een hemelsbreed verschil. Voordat zij in de gaten hadden dat Jezus mèt hun was, was Hij al weer vertrokken. Dan kan Jezus natuurlijk ook op de zelfde wijze weer verschijnen.

Moeten we dan in die korte tijd van die flits van de bliksem de grote kracht en heerlijkheid zien?
Stel je voor dat je even niet naar buiten keek of lag te slapen.
Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop.
Zouden we Hem wel herkennen als Hij weder zou komen?

Pasker je zegt de tekst maar de helft, Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop, maar..... dat is niet volledig, je moet wel de sleutel van binnen omdraaien.

Wij aanvaarden de Here Jezus door Hem persoonlijk uit te nodigen.

Jezus zegt): ,,Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Indien iemand naar Mijn stem hoort en de deurt opent, Ik zal bij hem binnenkomen" (Openb. 3:20).
Christus aanvaarden betekent dat wij ons van onszelf afkeren en ons naar God toekeren. En dat we vertrouwen dat Christus in ons leven is gekomen, onze zonden heeft vergeven en ons zo verandert dat we worden zoals Hij ons hebben wil.
Het is niet genoeg dat we met ons verstand toegeven dat Hij recht op ons heeft of dat wij ontroerd raken.

Zeker het is zo dat dan de Geest van de Here Jezus woning wil maken in de mens, maar dat is nog niet de wederkomst van Jezus.

Als de Here Jezus wederkomt kan dat moment aan niemand voorbij gaan....geloof me, wat zal dat een weerzien zijn.

Het zegt: "want de Here zelf zal op een teken, bij het roepen van een aartsengel en bij het geklank ener bazuin Gods, nederdalen van de hemel, en zij, die in Christus gestorven zijn, zullen het eerst opstaan; daarna zullen wij, levenden, die achterbleven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht, en zo zullen wij altijd met de Here wezen."
Onderstreep de woorden: de Here zelf (dit bevestigt dat Jezus persoonlijk terug zal komen), een teken, roepen van een aartsengel, bazuin Gods.
Twee maal wordt geluid genoemd in dit vers, hetgeen duidelijk maakt dat Jezus hoorbaar terug zal komen.

De stem van een aartsengel en de bazuin van God zullen de slapende doden ontwaken en ze weer tot leven brengen.
Het gejuich van de engelen zal in het hele universum gehoord worden.
Laat niemand dus ooit suggereren dat de wederkomst van Christus geheim zal zijn. Integendeel, het zal letterlijk, persoonlijk, zichtbaar en hoorbaar zijn op een wereldwijde schaal.

Dank God dikwijls dat Christus in je leven is gekomen en dat Hij je nooit meer zal verlaten (Hebreeën 13:5).
Je kunt er zeker van zijn dat Christus nu in je woont en dat je eeuwig leven hebt vanaf het moment dat je Hem uitnodigde in je leven te komen.
Op grond van Zijn belofte staat dit vast.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 08 nov 2010 12:12

Marin:
Jezus zegt): ,,Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Indien iemand naar Mijn stem hoort en de deurt opent, Ik zal bij hem binnenkomen" (Openb. 3:20).
Christus aanvaarden betekent dat wij ons van onszelf afkeren en ons naar God toekeren. En dat we vertrouwen dat Christus in ons leven is gekomen, onze zonden heeft vergeven en ons zo verandert dat we worden zoals Hij ons hebben wil.

Mooi toch dat we kunnen vertrouwen dat Christus in ons leven is gekomen want dan hoef je Hem niet meer te verwachten.
Verder denk ik ook dat als we Hem nog verwachten waaraan zouden we Hem dan herkennen want komt de antichrist ook niet met grote macht en heerlijkheid, de Satan doet zich toch voor als een engel des Lichts.

Terug naar “Archief”