Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor ajl » 01 nov 2010 11:36

Dat niet alleen, ook je kind kan er ademdepressies door krijgen na de bevalling.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 nov 2010 11:43

Bij mij is geen moment opgekomen om pijnstilling te vragen.
De hele zwangerschap heb ik geen paracetamol geslikt en zou dan op het laatst nog even ??
Wij vrouwen zijn toch stoer genoeg :D
Het enige wat mij bijbleef is een soort stuk eenzaamheid, bij de laatste cm ontsluiting, voelde ik me helemaal afgesloten van de wereld.
Zag iedereen wel staan, maar die leken mijlen verwijderd.
Ik dacht: ik moet het doen en niemand anders. Kom op meid, je kunt het.
Ik vond het doodeng, zeker de eerste keer.
Maar pijn, nee dat is mij niet bijgebleven.

miep19
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor miep19 » 01 nov 2010 11:55

schelpje3 schreef:Maar pijn, nee dat is mij niet bijgebleven.

Mij ook niet, alleen het moment dat het hoofdje (kondje) stond.....dat vergeet ik nooit meer. Kan niet precies meer terughalen hoe het voelde, maar weet wel dat het niet fijn was :D Maar 2 tellen later krijg je dan je kindje op je buik en is alles weer vergeten

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 01 nov 2010 13:44

een ruggeprik haalt niet altijd de hele pijn weg, mijn zus mocht mét ruggenprik gewoon persen omdat ze de persweeën wel gewoon voelde maar de echte pijn niet.

maar ik vind een ruggeprik laten zetten enger dan de hele bevalling dus laat mij maar 'gewoon' bevallen :)

In sommige gevallen is het gewoon nodig om pijnstilling te krijgen, als je continu weeën hebt zonder dat je ontsluiting hebt, te lang gaat duren etc. Maar bij een normale bevalling van zo'n 6 tot 12 uur zou het toch zonder moeten kunnen denk ik. Maar iedereen ervaart pijn anders!!

Stip Gefeliciteerd!! Mooie naam ook.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 01 nov 2010 13:50

Idd Schelpje, die eenzaamheid, dat alles op mij aankomt, dat had ik ook bij allemaal.
Fijn, die herkenning, ik heb het er nooit met iemand over (gehad), maar ben blij dit van je te lezen!

De pijn is mij op de achtergrond wel bijgebleven, maar het moment van de geboorte,
het kindje te zien, dat overheerste toch wel! Dat zijn momenten die je nooit kwijt raakt, denk ik...!
Zo bijzonder!

Mijn kinderen zijn allemaal snel geboren, de laatste zelfs binnen 1,5 uur zonder iemand erbij...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 nov 2010 13:51

miep19 schreef:
schelpje3 schreef:Maar pijn, nee dat is mij niet bijgebleven.

Mij ook niet, alleen het moment dat het hoofdje (kondje) stond.....dat vergeet ik nooit meer. Kan niet precies meer terughalen hoe het voelde, maar weet wel dat het niet fijn was :D Maar 2 tellen later krijg je dan je kindje op je buik en is alles weer vergeten

Nou vergeten :-& dat niet echt. Het voelde alsof ik de marathon achteruit had gelopen met allemaal schoppende en slaande fans aan de zijkant :wink:
Ik voelde wel dat mijn lichaam een topprestatie had geleverd.
Ik verlies altijd vrij veel bloed tijdens een bevalling en ook dat is te merken.
Maar zo'n ruggenprik lijkt mij pas eng, een vriendinnetje van mij heeft er maandenlange hoofdpijn aan overgehouden :(
Niet fijn !

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 nov 2010 13:54

J.A. schreef:Idd Schelpje, die eenzaamheid, dat alles op mij aankomt, dat had ik ook bij allemaal.
Fijn, die herkenning, ik heb het er nooit met iemand over (gehad), maar ben blij dit van je te lezen!

De pijn is mij op de achtergrond wel bijgebleven, maar het moment van de geboorte,
het kindje te zien, dat overheerste toch wel! Dat zijn momenten die je nooit kwijt raakt, denk ik...!
Zo bijzonder!

Mijn kinderen zijn allemaal snel geboren, de laatste zelfs binnen 1,5 uur zonder iemand erbij...

Omdat veel vrouwen zo op hun man vertrouwen, als die er niet bij is dan.....
Ik denk dat het mij niks had uitgemaakt.
Ik liet hem ook altijd rustig slapen, de eerste tijd, of gewoon op kantoor, als het overdag begon.
Ik heb ook in mijn laatste weeen "moeder" uitgeroepen. Raar he ? Het is zo'n oerkreet.
Ik had niet eens zo'n innige band met mijn moeder, veel meer met mijn vader, maar het is denk ik: vrouwen onder elkaar.
Met smart zult gij kinderen baren... tja, voor de meesten van ons is het niet bepaald een feestje.
Maar erop terugkijkend, het is goed te doen :mrgreen:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 nov 2010 13:58

Ik ben beide keren ook zonder verdoving bevallen. Bij de tweede is zelfs de placenta zonder narcose door de vk verwijderd :mrgreen:. Er was ivm bloedverlies geen tijd meer om eerst naar het zkhs te gaan.
Sinds ik ben bevallen vind ik gaatjes vullen bij de tandarts een stuk minder erg trouwens :lol:

miep19
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor miep19 » 01 nov 2010 14:21

Haai schreef:Ik ben beide keren ook zonder verdoving bevallen. Bij de tweede is zelfs de placenta zonder narcose door de vk verwijderd :mrgreen:. Er was ivm bloedverlies geen tijd meer om eerst naar het zkhs te gaan.
Sinds ik ben bevallen vind ik gaatjes vullen bij de tandarts een stuk minder erg trouwens :lol:

nou ik niet hoor.... als ik moet kiezen ga ik denk ik toch voor een bevalling :s

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 01 nov 2010 15:19

LauraC schreef:Ik heb net verschrikkelijk nieuws gehoord :cry: Een van de kindjes van mijn zus heeft een open buik en is volgens de dokters heel erg ziek. Ze moet over 2 weken terugkomen en als het kindje dan niet uit zichzelf is overleden, moeten ze moeilijke beslissingen gaan nemen. Het andere kindje doet het prima...

Laura is er al meer bekend over je zus? Lijkt me verschrikkelijk moeilijk om dit mee te maken! Hoe zoveel blijdschap ineens kan omslaan in zoveel zorgen!

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 01 nov 2010 15:55

Die pijn vergeet ik ook echt niet meer hoor. Maar inderdaad je krijgt er iets geweldigs voor terug. Moest na één van de bevallingen ook sterk denken aan het psalmvers van " Zal gedenken hoe voor dezen, ons de Heer heeft gunst bewezen en in plaats van bittere klacht daarvan spreken dag en nacht." Dus bij deze wil ik niet verder klagen over m'n bevallingen.
Maar om te zeggen liever dat dan een gaatje bij de tandarts =;

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 01 nov 2010 17:21

blompje schreef:
LauraC schreef:Ik heb net verschrikkelijk nieuws gehoord :cry: Een van de kindjes van mijn zus heeft een open buik en is volgens de dokters heel erg ziek. Ze moet over 2 weken terugkomen en als het kindje dan niet uit zichzelf is overleden, moeten ze moeilijke beslissingen gaan nemen. Het andere kindje doet het prima...

Laura is er al meer bekend over je zus? Lijkt me verschrikkelijk moeilijk om dit mee te maken! Hoe zoveel blijdschap ineens kan omslaan in zoveel zorgen!

Fijn dat je er aan denkt! Heb gisteren gehoord dat het ene kindje inderdaad een open buikje heeft dat heel evt geopereerd zou kunnen worden als het kindje levend geboren wordt. Ze zijn er echter niet van overtuigd dat het levensvatbaar is. Ze hebben geadviseerd met 24 weken het kindje te laten overlijden zodat er minder kans is op complicaties voor het gezonde kindje (wat het prima doet trouwens). Mijn zus heeft besloten de zwangerschap uit te lopen met evt als resultaat geen kindjes.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 nov 2010 17:27

Ach wat triest !
Bij ons in de familie (vrouwelijke lijn) is het zo dat we geen 2lingen kunnen voldragen.
1 gaat prima, maar zodra er 2 willen groeien, gaat het mis.
Ik hoop voor je zusje dat het gezonde kindje prima verder groeit en vaak is dat ook zo he ?
Maar toch, het zal geen fijne bevalling worden.
Veel sterkte.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 01 nov 2010 20:29

lammetje schreef:een ruggeprik haalt niet altijd de hele pijn weg, mijn zus mocht mét ruggenprik gewoon persen omdat ze de persweeën wel gewoon voelde maar de echte pijn niet.

maar ik vind een ruggeprik laten zetten enger dan de hele bevalling dus laat mij maar 'gewoon' bevallen :)

In sommige gevallen is het gewoon nodig om pijnstilling te krijgen, als je continu weeën hebt zonder dat je ontsluiting hebt, te lang gaat duren etc. Maar bij een normale bevalling van zo'n 6 tot 12 uur zou het toch zonder moeten kunnen denk ik. Maar iedereen ervaart pijn anders!!

Misschien maakt het dan uit wat voor ruggenprik je krijgt? Ik had de tweede keer een epidurale ruggenprik (als ik het goed zeg) dus met een pomp, maar ik voelde het wel gewoon nog, weliswaar veel minder dan zonder pijnbestrijding.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 nov 2010 23:08

@LauraC: wat een moedige keuze van je zus. Heel veel sterkte!

Terug naar “Archief”