Moderator: Moderafo's
schelpje3 schreef:Maar pijn, nee dat is mij niet bijgebleven.
miep19 schreef:schelpje3 schreef:Maar pijn, nee dat is mij niet bijgebleven.
Mij ook niet, alleen het moment dat het hoofdje (kondje) stond.....dat vergeet ik nooit meer. Kan niet precies meer terughalen hoe het voelde, maar weet wel dat het niet fijn wasMaar 2 tellen later krijg je dan je kindje op je buik en is alles weer vergeten
J.A. schreef:Idd Schelpje, die eenzaamheid, dat alles op mij aankomt, dat had ik ook bij allemaal.
Fijn, die herkenning, ik heb het er nooit met iemand over (gehad), maar ben blij dit van je te lezen!
De pijn is mij op de achtergrond wel bijgebleven, maar het moment van de geboorte,
het kindje te zien, dat overheerste toch wel! Dat zijn momenten die je nooit kwijt raakt, denk ik...!
Zo bijzonder!
Mijn kinderen zijn allemaal snel geboren, de laatste zelfs binnen 1,5 uur zonder iemand erbij...
Haai schreef:Ik ben beide keren ook zonder verdoving bevallen. Bij de tweede is zelfs de placenta zonder narcose door de vk verwijderd. Er was ivm bloedverlies geen tijd meer om eerst naar het zkhs te gaan.
Sinds ik ben bevallen vind ik gaatjes vullen bij de tandarts een stuk minder erg trouwens
LauraC schreef:Ik heb net verschrikkelijk nieuws gehoordEen van de kindjes van mijn zus heeft een open buik en is volgens de dokters heel erg ziek. Ze moet over 2 weken terugkomen en als het kindje dan niet uit zichzelf is overleden, moeten ze moeilijke beslissingen gaan nemen. Het andere kindje doet het prima...
blompje schreef:LauraC schreef:Ik heb net verschrikkelijk nieuws gehoordEen van de kindjes van mijn zus heeft een open buik en is volgens de dokters heel erg ziek. Ze moet over 2 weken terugkomen en als het kindje dan niet uit zichzelf is overleden, moeten ze moeilijke beslissingen gaan nemen. Het andere kindje doet het prima...
Laura is er al meer bekend over je zus? Lijkt me verschrikkelijk moeilijk om dit mee te maken! Hoe zoveel blijdschap ineens kan omslaan in zoveel zorgen!
lammetje schreef:een ruggeprik haalt niet altijd de hele pijn weg, mijn zus mocht mét ruggenprik gewoon persen omdat ze de persweeën wel gewoon voelde maar de echte pijn niet.
maar ik vind een ruggeprik laten zetten enger dan de hele bevalling dus laat mij maar 'gewoon' bevallen![]()
In sommige gevallen is het gewoon nodig om pijnstilling te krijgen, als je continu weeën hebt zonder dat je ontsluiting hebt, te lang gaat duren etc. Maar bij een normale bevalling van zo'n 6 tot 12 uur zou het toch zonder moeten kunnen denk ik. Maar iedereen ervaart pijn anders!!
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 43 gasten