Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Schipje » 30 okt 2010 10:09

Gefeliciteerd Galateia!

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 30 okt 2010 12:16

Stip, beetje late reactie van mij, maar nog van harte gefeliciteerd en wat een mooie foto's van je dochtertje Nienke =D>

Galateia, gefeliciteerd met je broer en schoonzusje.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 30 okt 2010 19:37

Stip gefeliciteerd! heftig verhaal van je bevalling zeg. dat ze je zolang hebben laten lopen.
maar nu lekker genieten met zijn 3en.

Mooie foto´s. en wat kijkt ze helder uit haar ogen!

*Annette*
Majoor
Majoor

Zwanger deel 9

Berichtdoor *Annette* » 30 okt 2010 20:24

Stip en man nog van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Mooie namen :)!
God's zegen toegewenst in de opvoeding van jullie wondertje!
Wat de toekomst brengen moge........

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 31 okt 2010 10:08

wat een mooi meisje!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 31 okt 2010 10:11

Schipje schreef:
ajl schreef:zo'n bevalling wil ik eigenlijk ook wel. Lijkt mij beter dan het getop van mij! Ik had met Cato om 1.00 uur 4 cm, maar om 5.30 uur ook nog ( en wel weeën en weeopwekkers). Vervolgens ging het zn werk doen en had ik om 6.00 uur 10 cm ( ik had mij toen ook voorgenomen dat ik dit nooit meer wilde).

ajl, in een HALF uur tijd van vier naar tien cm???? wat afschuwelijk!! Was dat niet één grote enorme megawee?
kan ook zeggen uit ervaring dat het niet een pretje is.. ik had bij Matteo om kwart voor 4 4 cm en om kwart over 4 was hij er 8-[

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 31 okt 2010 10:12

schelpje3 schreef:O was het zo bloederig dan ?
Of .... gewoon te lang, te persoonlijk :mrgreen:
Geen bevalling is hetzelfde :D

ja vond het beetje te persoonlijk om het lang te laten staan (iedereen kan meelezen he).. maar wil het best even nog een keertje een tijdje posten en daarna weer verwijderen :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 31 okt 2010 13:13

Lieve foto's van Nieke!

Galateia: gefeliciteerd met je nieuwe tantezeggertje-op-komst!

Als ik al die bevallingsverhalen lees, vraag ik me toch maar weer 'ns af waarom er in Nederland weinig bevallingen met ruggenprik worden gedaan.. Aan de overkant van de oceaan is dat toch 'gewoon' en ook daar zullen de risico's ervan bekend zijn, maar toch gebeurt 't daar...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 31 okt 2010 13:20

Een bevalling is gewoon topsport en even niet leuk. Toen Harm geboren is,stond het fototoestel op filmen zomaar 5 seconden. Ik lig met Harm op mijn buik, compleet afgepeigerd en zei: das werken!
Maar je krijgt er wel iets moois voor terug!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 31 okt 2010 13:22

LeChat schreef:Lieve foto's van Nieke!

Galateia: gefeliciteerd met je nieuwe tantezeggertje-op-komst!

Als ik al die bevallingsverhalen lees, vraag ik me toch maar weer 'ns af waarom er in Nederland weinig bevallingen met ruggenprik worden gedaan.. Aan de overkant van de oceaan is dat toch 'gewoon' en ook daar zullen de risico's ervan bekend zijn, maar toch gebeurt 't daar...

Met een ruggenprik is het toch zo dat as je moet gaan persen ze zorgen dat he tmiddel is uitgewerkt omdatje anders niet mee kan persen. Dan heb je dus het ergste, de laatste weeen plus de persweeen toch nog gevoeld. Het lijkt mij dan helemaal traumatisch omdat je het laatste deel opeens in het diepe word gegooit terwijl je er zonder ruggeprik 'in de pijn groeit?'

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 01 nov 2010 08:45

Een ruggeprik haalt de scherpe kantjes van de weeen af, maar je blijft nog gewoon gevoel houden. Vaak ben je te laat voor een ruggeprik, want ze zetten de ruggeprik niet meer wanneer je 7 cm ontsluiting hebt, of kort op elkaar volgende weeen. Als je dan toch pijnbestrijding wilt, kun je een pethidine-injectie (in je been dacht ik)krijgen, maar dat heeft als nadeel dat je er suf van wordt.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 01 nov 2010 10:56

de ruggeprik haalt alle pijn weg hoor! en idd als je volledige ontsluiting hebt word de ruggeprik stop gezet en komen de weeen weer langzaam terug. hoe het verder gaat heb ik niet meegemaakt of het dan heftiger is ;)
Afbeelding

miep19
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor miep19 » 01 nov 2010 11:12

Lijkt me dan heftiger. Je wordt dan meteen in het diepe gegooid met flinke persweeen. Ik vond de overgang van ontsluitingsweeen naar persweeen altijd "heerlijk". Kon ik eindelijk mee gaan doen. Ik denk dat het per bevalling verschilt en ook per persoon. Als je al uuuuuuuuuuren aan het weeen wegpuffen ben en je raakt te vermoeid dan kan ik me heel goed voorstellen dat je een ruggeprik wilt. Maar ik persoonlijk vind het ook wel heel gaaf dat ik het zonder kon doen. En bij de eerste kon ik lekker thuis blijven en dat kan met een ruggeprik ook niet. Bij de tweede wilde ik weer thuis bevallen, maar helaas lag hij in stuit dus mocht het niet.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 nov 2010 11:28

Ik wilde ook geen pijstilling hebben. Ik blijven toch nog een aantal risico's die ik liever wil uitsluiten. Daarnaast heb ik beide keren wee-opwekkers nodig gehad ( bij de 1e geen persweeën en bij de 2e halverwege geen onsluitingsweeën). Zelfs met wee-opwekkers zou ik mijn persweeën wel weg kunnen zuchten. Ik moet wel zeggen dat ik de persweeën echt prima te doen vind.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 01 nov 2010 11:32

Ruggenprik neemt idd alle pijn weg.. alleen wel aardig wat risico's als je hem krijgt met wat er fout kan gaan. De pethidine neemt de scherpe kantjes weg van de pijn. Zoals gezegd is het grote nadeel dat je suf wordt en ook wartaal e.d. kan uit gaan slaan..

Terug naar “Archief”