Kraamtijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Kraamtijd

Berichtdoor Haai » 21 apr 2010 21:25

Hier kraamzorg van de SHG gehad, dus geen ervaring met wisselingen :wink:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 apr 2010 22:59

Vind het wel goed dat er niet gewisselt word. Pas moest ik naar een gezin waar ik de 4e al was in één week...de verloskundige had al boos naar de planning gebeld, logisch maar ja, toen moest ik nog komen :oops: Ik ben er welgeteld 2.5 uur binnen geweest, toen moest kindje naar ziekenhuis. Ik heb die 2.5 uur zo plezierig gewerkt! :wink: ondanks dat het heel vervelend verliep allemaal klikte het tussen ouders en mij heel leuk. Waardevol is dat dan.

miep19
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor miep19 » 25 okt 2010 13:02

Ik heb beide keren een fijne kraamverzorgster gehad. Van mn eigen leeftijd en heel gezellig.
De eerste keer moesten we wel delen, dus hadden we alleen de 1e 2 dagen volledige zorg, daarna halve dagen. Deze keer hadden we wel volledige zorg en ik moet zeggen dat het wel een stuk rustiger is. De vorige keer ging het met de borstvoeding iets minder goed als nu, maar dat besef ik me nu pas omdat het nu veel beter gaat.
Beide meiden werkten als paarden. De eerste keer wilde ze (te) veel in weinig tijd, dus ze ging als een stoomtrein. Zij verschoonde elke dag mn bed en die van de baby. En deed dan de was. Deze keer hoefde dat van mij niet perse elke dag. Om de dag leek me ook wel prima.
Deze keer hadden we een kv die echt als een stoomtrein in kwardraad ging. Die stofzuigde en stofte elke dag het hele huis en de laatste dag een beetje extra zodat ik nog even lekker rustig aan kon blijven doen. Geweldig!! Volgende keer hoop ik op weer zo'n leuke tijd!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 25 okt 2010 20:07

Hier hebben we 5x kraamzorg van de SHG gehad (waarvan 2x met een stagiaire) en dat was alle keren heerlijk. Geen zorgen om het aantal uren (je krijgt er 64 die je over 8 dagen mag verdelen - of over 10 als er op dat moment niet al te veel kraamvrouwen zijn) en geen zorgen over wisselingen. Er was wel wat verschil onderling natuurlijk; de ene zuster was beter in de omgang met de kids/de was/het koken/schoonmaken etc. als de andere, maar allemaal zorgden ze goed voor de baby en mij, voor een schoon bed (als ik wilde elke dag), een schone badkamer en, ook best belangrijk, allemaal gaven ze ook goede voorlichting over van alles en nog wat.

Joar
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Joar » 02 nov 2010 16:05

Ik vond de kraamtijd heel dubbel.
Tijdens de eerste ontmoeting met de kraamverzorgster hadden wij grote twijfel of de klik zou komen. Maar die was er. Wat hebben wij gelachen met haar! Goede herinneringen!
We wonen klein, ze was zo het huis door en we hebben veel gesproken met elkaar over ouderschap, gekletst en gelachten. Ze hielp ook mee met het in elkaar vouwen van de kaartjes.

Maar zoals ik zei, de kraamtijd zelf vond ik dubbel. Moeder worden vond ik zo heftig. Ik wilde het liefst niemand op visite hebben en als ze kwamen dat ze zsm weer de deur uit gingen. Gelukkig had de kraamhulp goede tips en heeft onze grenzen goed bewaakt. Helaas begreep niet iedereen onze keuzes...
geef de liefde wat ze vraagt, pluk de vruchten die ze draagt

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 nov 2010 16:42

Dat zal je altijd wel blijven tegenkomen, keuze's die je maakt wat mensen niet kunnen begrijpen.

Mama_van_Roos
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mama_van_Roos » 03 jan 2011 22:49

Ik heb bij de 1e kraamzorg gehad van de RST, ondanks dat ik 1 dag in het ziekenhuis ben geweest heb ik dezelfde kv teruggekregen. Was een super aardige meid, maar ze had helaas niet zoveel ervaring met borstvoeding (ondanks de cursus die ze gehad heeft). Hierdoor liep de BV bij mij ook niet. De laatste 2 dagen heb ik een wissel gehad, omdat ik extra dagen kreeg. Zij wist van aanpakken en had feeling met BV. Dus die wisseling vond ik helemaal niet erg! Ik hoop dat ik haar binnenkort weer kan krijgen met de 2e.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 jan 2011 08:21

Wij hebben na wat wikken en wegen ook voor de RST gekozen. Ben benieuwd!

Hoorde van veel mensen in m'n omgeving positieve geluiden om dat die meiden blijkbaar van aanpakken weten, dat gaf toch wel een beetje de doorslag. ;-)
Wel apart dat je 2 reformatorische kraamzorginstellingen hebt, en niet één 'gewoon' christelijk.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 04 jan 2011 08:46

Jannoek schreef:Wij hebben na wat wikken en wegen ook voor de RST gekozen. Ben benieuwd!

Hoorde van veel mensen in m'n omgeving positieve geluiden om dat die meiden blijkbaar van aanpakken weten, dat gaf toch wel een beetje de doorslag. ;-)
Wel apart dat je 2 reformatorische kraamzorginstellingen hebt, en niet één 'gewoon' christelijk.

heb je twee reformatorische dan? RST en welke nog meer?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 jan 2011 08:52

SHG toch ook?

Mama_van_Roos
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mama_van_Roos » 04 jan 2011 09:11

Jannoek schreef:SHG toch ook?

Je heb inderdaad ook SHG, schijnt alleen wel dat je bij de SHG meer uren krijgt dan bij RST, wie weet hier meer van?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 04 jan 2011 11:44

Ik vind het heel vreemd dat je zo vaak hoort dat je bij het ene kraamzorgbureau meer uren krijgt dan bij een ander. Dat kan nooit veel schelen want iedereen moet gewoon indiceren volgens het Landelijk Indicatie Protocol.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 jan 2011 11:53

Bij de SHG krijg je standaard 64 uur, zij werken niet met het indicatieprotocol. Doordat ze p/u goedkoper zijn, zijn er wel een aantal verzekeringen die die 64 uur gewoon volledig vergoeden (iig DVZ en Pro Life)
Verder hebben ze wat minder ' regeltjes' dan reguliere kraamzorginstellingen. De eerste zorg is natuurlijk voor moeder en kind, maar verder doen ze ook al het huishoudelijk werk.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jan 2011 12:07

Kraamzorg, het verschilt zo enorm wat voor kraamverzorgster je krijgt.

Ik hoorde pas een verhaal waar m'n oren van stonden te klapperen.... een kraamverzorgster is er niet om de plinten te stoffen en ook niet om de ramen te lappen. :shock: :shock: Bizarr gewoon.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 jan 2011 12:30

Wij hebben ook maar voor de RST gekozen omdat we daar goede verhalen over gehoord hebben. Ben erg benieuwd!

Gaan jullie op het kaartje zetten bezoek graag tijdens de kraamdagen? Wij niet wel zetten we erop dat ze van te voren even moeten bellen zodat niet het huis bomvol zit :wink:
Ouders,broers,zussen en onze beste vrienden hoeven niet te bellen zijn altijd welkom.
Mijn ouders zeiden poosje terug dat we ook midden in de nacht mogen bellen en als wij het goed vinden dat ze gelijk komen kijken vond ik wel echt super leuk om te horen al hoop ik niet dat mijn ma dan in de nachtdienst zit want dan gaat het niet lukken.

Terug naar “Archief”