Moderator: Moderafo's
LauraC schreef:Sophie77 schreef:Even een serieuze vraag: Hoe kun je weten dat dat echt kwam door de Concerta? En had hij het niet bij de Ritalin (waar dezelfde werkzame stof in zit)?LauraC schreef:Mijn broertje kreeg zelfmoordneigingen van Concerta
Bij Ritalin had hij het nl niet...en dat slikte hij al een aantal jaar. Toen hij Concerta kreeg was hij een van de eersten en moest hij het b.w.v. 'uitproberen'. Al na een week merkten we een enorm verschil. Natuurlijk had hij daarvoor ook last van depri gedachten maar niet in de trant van: laten we hem maar niet alleen laten.
Dus van de Concerta af en terug op de Ritalin. Nu is hij midden 20 en het gaat een stuk beter met hem overigens.
pannenkoek schreef:Wie van jullie gebruikt Ritalin bij een kind met ADHD??
Hoe bevalt jullie dat. We zijn vandaag bij de GGZ-arts geweest, en ws kan ik het hier morgen halen. Hoe zijn jullie ervaringen? Bijwerkingen?? ed.
Night schreef:pannenkoek schreef:Wie van jullie gebruikt Ritalin bij een kind met ADHD??
Hoe bevalt jullie dat. We zijn vandaag bij de GGZ-arts geweest, en ws kan ik het hier morgen halen. Hoe zijn jullie ervaringen? Bijwerkingen?? ed.
Laat je goed adviseren en onderrichten door de kinderarts.
Wij hebben Ritalin gehad, maar zitten nu op concerta.
Verschijnselen:
- groei wordt (licht) geremd
- worden mager door verminderde eetlust
- lijken wat meer apatisch als de pil goed werkt
- koude handen wegens iets gewijzigde bloedsomloop
- lichte versterking van sommige tics, knipperen met de ogen od
- rebound-effect: als pil is uitgewerkt lijkt het 2 keer zo erg terug te komen.
- concerta heeft dezelfde bijwerkingen, behalve het rebound effect, omdat het time-released werkt.
- werkzame stof van concerta zorgt ervoor dat het slaaphormoon melatonine wat jij en ik automatisch aanmaken, niet meer aangemaakt wordt. Effect: je kind lijkt voor het naar bed gaan wel 5 koppen koffie en 3 red bulls te hebben gedronken. Melatonine is daar een mooi medicijn voor, effect bij ons niet altijd aanwezig, blijft soms laat in slaap vallen.
Bijwerking voor jou:
Concerta is een dure versie van de gewone Ritalin, en wordt daarmee vrolijk niet vergoed (behalve een klein deel). Ik geloof dat we nu op een € 1 per pil zitten.
Melatonine hoort ook niet in je basisvergoeding, hangt ook uiteraard van je verzekering af.
Succes....doe alles weloverwogen
Sophie77 schreef:Hoe gaat het op 't moment, *Annet*?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten