Wiepie schreef:Ik vraag me dan wel eens af wat voor betekenis het eerste deel van deze zin heeft: "Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en zij zullen tot één vlees zijn."
Wanneer verlaat je je ouders? Heb je je ouders niet al 'verlaten' (in feite verlaat je ze niet echt letterlijk, want je houd toch een band met ze als het goed is) op het moment toen je op jezelf ging wonen? Of zit er dan een andere betekenis aan dit woord verbonden? Geld dit alleen voor mannen, omdat er staat "een man" of ook voor vrouwen? Of wil God het eigenlijk het liefst hebben dat je, zolang je niet trouwt, thuis blijft wonen. Ook al ben je de 30 gepasseerd (

)
Misschien een klein beetje off-topic, maar het heeft wel alles met dit onderwerp te maken

Een MAN zal zijn vader en moeder verlaten
Je moet vooral doen waar je ouders EN jij je goed bij voelen, dus al ben je 45 en je hebt het nog prima thuis, vooral doen.
Hier om ons heen wonen nog diverse oudere jongeren gewoon lekker thuis. Ze zijn vrij in hun doen en laten en moeders doet de was, wat wil je nog meer
Er zijn culturen waar alle generaties in 1 huis wonen, dat schijnt nog best gezellig te zijn ook (ik moet er niet aan denken persoonlijk)
En... er zijn mannen die dit gebod wel erg letterlijk nemen !