Voor mij ligt dat geheel anders. Laat ik het daar maar bij laten...Pietpiet schreef:Bovendien is het naar mijn mening veel troostrijker om te weten dat we onder de roede van God liggen.
Moderator: Moderafo's
Voor mij ligt dat geheel anders. Laat ik het daar maar bij laten...Pietpiet schreef:Bovendien is het naar mijn mening veel troostrijker om te weten dat we onder de roede van God liggen.
Pietpiet schreef:Het is een illusie om te denken dat het opgelost is door te stellen dat God het niet gewild heeft... Want waarom heeft hij het dan wel toegelaten? Is God dan een Bijstander die hoewel Hij zeker bij machte was om wat te doen toch niets heeft gedaan? Wie heeft de verleiding op aarde gebracht (Wie heeft satan niet direct gebonden in de hel geworpen?) Zoals u ziet: de vragen blijven dan ook.. Dat kunt u nooit verklaren met alleen te stellen dat God het niet gewild heeft.
Zomaar een willekeurig voorbeeld uit Gods Woord. God laat zich bijvoorbeeld verbidden door Hizkia, of was dat in uw ogen ook van te voren door God zo gepland?God leert onszelf in Zijn Woord dat Hij soeverein is, dat er niets is waardoor Zijn wil gebogen of veranderd wordt.
Jes 38: 5
‘Ga naar Hizkia toe en zeg tegen hem: “Dit zegt de HEER, de God van je voorvader David: Ik heb je gebed gehoord en je tranen gezien. Welnu, ik geef je nog vijftien jaar te leven,
Pietpiet schreef:Het is een illusie om te denken dat het opgelost is door te stellen dat God het niet gewild heeft... Want waarom heeft hij het dan wel toegelaten? Is God dan een Bijstander die hoewel Hij zeker bij machte was om wat te doen toch niets heeft gedaan? Wie heeft de verleiding op aarde gebracht (Wie heeft satan niet direct gebonden in de hel geworpen?) Zoals u ziet: de vragen blijven dan ook.. Dat kunt u nooit verklaren met alleen te stellen dat God het niet gewild heeft.
God leert onszelf in Zijn Woord dat Hij soeverein is, dat er niets is waardoor Zijn wil gebogen of veranderd wordt.
Maar goed wat doet u met alle andere Schriftbewijzen? Want u geeft daar geen antwoord op.
Pietpiet schreef:Maar "... Anders zou God de zonde "plannen" en vervolgens boos zijn op de mens omdat hij dat plan uitvoert....." daar ga ik niet in mee. Wij weten simpelweg het plan van God niet. Anders dan dat Hij ons in Zijn Woord geopenbaard heeft wat wij moeten/mogen doen. En daarom kunnen wij nooit zeggen: God heeft het zo gewild dus het is geen zonde... Wij moeten niet leven naar Gods verborgen wil maar naar Zijn geopenbaarde wil.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten