De koranverbranding van Terry Jones

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

De koranverbranding van Terry Jones

Berichtdoor Boekenlezer » 10 sep 2010 13:09

Terry Jones, die de koran wil verbranden...
Het houdt het nieuws flink bezig.

Mijn mening daarover: een dwaas plan.
Een nodeloze provocatie in de richting van de moslims.
We hebben als christenen een andere opdacht. "Houdt zo mogelijk, voor zover het van u afhangt, vrede met alle mensen." (Romeinen 12:18) En dat wordt hier met voeten getreden.

Nou heb je in de Verenigde Staten wel meer rare sekten, zo staat mij bij. Zo herinner ik mij David Koresh nog wel goed.
Of hier ook sprake is van een rare sekte, is mij niet duidelijk. Wel dat er sprake is van een verknipte persoonlijkheid.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: De koranverbranding van Terry Jones

Berichtdoor Mortlach » 10 sep 2010 16:51

Boekenlezer schreef:Terry Jones, die de koran wil verbranden...

We hebben als christenen een andere opdacht. "Houdt zo mogelijk, voor zover het van u afhangt, vrede met alle mensen." (Romeinen 12:18) En dat wordt hier met voeten getreden.

Nou heb je in de Verenigde Staten wel meer rare sekten, zo staat mij bij. Zo herinner ik mij David Koresh nog wel goed.
Of hier ook sprake is van een rare sekte, is mij niet duidelijk. Wel dat er sprake is van een verknipte persoonlijkheid.

In Amerika heb je pas echt splintergroeperinkjes. Dit soort sektes bestaat vaak uit niet meer dan een mannetje of 50, die ook nog eens allemaal familie van elkaar zijn. Het is jammer dat ze met dit soort domme acties in het nieuws komen, want daardoor lijken ze ineens belangrijk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 10 sep 2010 17:03

Ik vind dit koran verbranding ook echt onzin. Wat wil je hier nou mee bereiken? Je zorgt alleen maar voor een sterke polarisatie. Het wekt alleen maar woede en haat op. Daar schieten we niks mee op. Het zou veel beter zijn om met elkaar in debat te gaan in plaats van elkaar te bestrijden. Maar, ik hoorde vandaag dat hij het niet gaat doen. Hij heeft namelijk vanuit de overheid felle kritiek gekregen. Zelfs de president heeft er wat van gezegd.

Even een wijziging

Hij gaat het toch wel doen, hij heeft het slechts uitgesteld.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/404237/1 ... steld.html

Jammer :(
*onderschrift verwijderd door moderator*

Brenn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Brenn » 10 sep 2010 21:38

Ik schaam me echt om christen te zijn

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 10 sep 2010 21:42

Brenn schreef:Ik schaam me echt om christen te zijn

Waarom?? Bij alle "groepen" zijn er kwallen. Dat heb je bij christenen, joden, moslims, atheïsten. Maar dat zegt nog niks over 1 individu.

Brenn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Brenn » 10 sep 2010 22:30

haring schreef:
Brenn schreef:Ik schaam me echt om christen te zijn

Waarom?? Bij alle "groepen" zijn er kwallen. Dat heb je bij christenen, joden, moslims, atheïsten. Maar dat zegt nog niks over 1 individu.

Waarom :)
Ik las pas in een boek dat het voor iemand die later tot geloof is gekomen zalig moet zijn om voor het eerst in contact te komen met een gemeente en christenen. Echter uit eigen ervaring en ik weet dat anderen deze ervaring delen, vallen christenen hard tegen. Rare lui zijn meer de regel dan de uitzondering. Toen ik de bijbel las dacht ik dat christenen goede mensen waren.

Ik zeg hiermee niet dat ik dacht dat ze niet zondig waren maar dat ze zondebewust waren en dáárom anders handelde.

Onlangs hoorde ik een dominee zeggen dat in onze kerk weinig mensen tot bekering komen omdat we teveel gelijk vormig aan de wereld zijn. Ik denk eerder dat het komt doordat we zo hard proberen te zorgen anders over te komen maar ondertussen gelijkvormiger zijn dan menig niet kerkelijk persoon

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 sep 2010 22:47

Ach, alle korans die ze willen verbranden zullen ze eerst moeten kopen. Ik moet daarbij altijd heel erg aan dit stripje denken.

Ik hoop eigenlijk dat morgen iedereen zich een beetje gedeisd houdt. Niet alleen de potentiële boekverbranders maar ook Wilders als ie op ground zero een toespraakje houdt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 10 sep 2010 23:09

Mortlach schreef:
Boekenlezer schreef:Terry Jones, die de koran wil verbranden...

In Amerika heb je pas echt splintergroeperinkjes. Dit soort sektes bestaat vaak uit niet meer dan een mannetje of 50, die ook nog eens allemaal familie van elkaar zijn. Het is jammer dat ze met dit soort domme acties in het nieuws komen, want daardoor lijken ze ineens belangrijk.

De boekverbranding is niets nieuws. Wij als christenen hebben tonnen aan kostbare boeken in naam van God laten verbranden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Boekverbranding.

De opdrachtgevers waren niet altijd leiders van splintergroeperinkjes
Nosce te ipsum

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 10 sep 2010 23:50

Mortlach schreef:Ach, alle korans die ze willen verbranden zullen ze eerst moeten kopen. Ik moet daarbij altijd heel erg aan dit stripje denken.

Die is geniaal!! :lol:

Ik hoop eigenlijk dat morgen iedereen zich een beetje gedeisd houdt. Niet alleen de potentiële boekverbranders maar ook Wilders als ie op ground zero een toespraakje houdt.

Als ik eerlijk ben, hoop ik dat hij iets zo vreselijks zegt, dat Verhagen en/of Rutte de stekker uit de formatie trekt :oops:

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 12 sep 2010 11:00

Het is toch van de baan, ze gaan geen korans meer verbranden. Gelukkig maar. Ik ben alleen bang dat wilders het weer gaat gebruiken. Dan krijg je zoiets als, zie je wel hoe weer makkelijk opzij gaan voor de Islam. Zucht......

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 14 sep 2010 15:30

Dat zal een beetje meevallen. Ik heb ergens gelezen dat Wilders het ook een dwaas plan vond.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 sep 2010 22:33

Tja, die gebleekte afwaskwast wil een regering gaan gedogen en daarvoor verkoopt hij uiteindelijk zelfs zijn eigen principes...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 27 sep 2010 08:13

ik begrijp dat je het niet met hem eens bent, maar ik vind je beschrijving niet echt aardig.

Hij zou ook zomaar tot verstand gekomen kunnen zijn. Hij is nu wel wat rustiger in zijn uitlatingen.
misschien omdat hij perse die gedoogsteun wil geven, misschien is hij echt wel rustiger geworden.
al zou het me van hem eerlijk gezegd niet verbazen als het allemaal tactiek is.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 01 okt 2010 20:51

Ik geloof in wonderen, laat ik het daar maar bij houden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 05 okt 2010 20:32

Optimatus schreef:Ik geloof in wonderen, laat ik het daar maar bij houden.

same here

Terug naar “Archief”