Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor LauraC » 30 aug 2010 20:06

'k Heb een blaar op mijn handen van het grasmaaien vanochtend (met Michael op mijn rug). Had ik het nu toch maar door manlief laten doen :mrgreen:

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Sophie77 » 30 aug 2010 20:27

Hier draait de wasmachine rond de 15 wassen per week; soms 12, soms 20 . De kinderen kijken niet op een vlekje :mrgreen: . Ze dragen per week zo'n 4 a 5 stelletjes, alle 6. Voor buiten hebben de jongens wel een overall, maar ze dragen hem alleen als ze het te warm vinden voor een jas en te koud om zonder jas te lopen, dus niet dagelijks.
Ons bed verschoon ik elke week, die van de 2 kleinsten ook. De andere bedden verschoon ik als het me uitkomt, meestal eens per 1,5 á 2 weken. Als het mooi weer is, vind ik al die was niet echt erg. Heerlijk buiten de was ophangen en hup, strijkplank mee naar buiten om te strijken, echt lekker! Met regenachtig weer vind ik het een stuk minder leuk. Dan hoopt de strijk soms behoorlijk op :mrgreen: en moet ik echt moed vatten om er aan te beginnen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Haai » 30 aug 2010 22:10

lammetje schreef:als er geen vlekken in zitten gaat het 2 dagen mee, soms, als ze echt heel schoon geweest zijn, gaat het nog een derde dag mee. Ideaal, ga niet iets wassen wat niet vuil is.
Ze mogen hier ook zelf eten als ze willen, ze kunnen het ook heel erg goed en vooral sarah knoeit bijna niet meer. Eva Lynn heeft een slab en dat werkt eigenlijk ook erg goed.

heb nu ook zo'n 3 tot 4 wassen in de week. 1 donker, 1 witte/lichte 60 graden, 1 lichte 40 graden en soms beddengoed. Verschoon het eens in de 1,5 week, soms 2 weken. vooral de bedden van de meiden eens in de 2 weken. Stofzuig het wel uit :mrgreen:


Hier net zo. Kleine vlekjes poets ik er altijd even uit, dan hoeft niet meteen alles in de was. Zeker als we een 'thuisblijfdag' hebben kijk ik niet zo krap.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Evelien » 31 aug 2010 07:55

Jo'tje schreef:Wij hebben nooit van die keiharde handdoeken hoor. Was ze altijd zonder wasverzachter, hang ze daarna binnen of buiten op het rek. Natuurlijk zijn ze niet zo zacht als handdoeken die uit de droger komen, maar bij andere mensen krijg ik wel eens zo'n ontzettend harde handdoek dat ik niet snap hoe ze dat voor elkaar krijgen :D


Wij hebben dat ook niet, maar wij ook niet van die keiharde schuurpapierhanddoeken.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor -Judith- » 31 aug 2010 13:05

Heeft iemand ervaring met een Quooker, of soortgelijk iets? Zijn de 'soortgelijken' net zo goed als de officieel quookers?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Jo'tje » 31 aug 2010 13:10

Mijn ouders hebben er één. Het is echt super handig. Gewoon altijd kokend water bij de hand, ideaal!
Thee is zo gezet, groenten en aardappels eerder klaar. Heerlijk.
En zo'n ding zit achter op het aanrecht, je moet 'm indrukken en dan draaien, dus hij kan niet per ongeluk aan ofzo. Best veilig en kleine kindjes-proof dus.
pobody's nerfect

lia
Verkenner
Verkenner
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jul 2010 08:01

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor lia » 31 aug 2010 13:43

Ik hou juist erg van goed harde handdoeken, kun je zo lekker mee schuren....

W.b. Quooker, sinds onze nieuwe keuken hebben we een drie-in-1 kraan, kan zo gauw niet op het merk komen. In ieder geval warm, koud en kokend water uit 1 en dezelfde kraan, dus geen los kraantje voor kokend. Ideaal! Er zit voor de kids een goede begrenzer op, zodat ze geen kokend water kunnen pakken, en voor ons is het heerlijk. Snel een bakje thee of koffie, en als je even snel aardappels of bijv. rijst wilt koken heb je direct kokend water!

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor -Judith- » 31 aug 2010 13:45

lia schreef:Ik hou juist erg van goed harde handdoeken, kun je zo lekker mee schuren....

W.b. Quooker, sinds onze nieuwe keuken hebben we een drie-in-1 kraan, kan zo gauw niet op het merk komen. In ieder geval warm, koud en kokend water uit 1 en dezelfde kraan, dus geen los kraantje voor kokend. Ideaal! Er zit voor de kids een goede begrenzer op, zodat ze geen kokend water kunnen pakken, en voor ons is het heerlijk. Snel een bakje thee of koffie, en als je even snel aardappels of bijv. rijst wilt koken heb je direct kokend water!


Zou je voor mij dat merk misschien even op willen zoeken? Kan ik daar ook 'ns naar informeren! :wink:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 31 aug 2010 14:11

Jo'tje schreef:Wij hebben nooit van die keiharde handdoeken hoor. Was ze altijd zonder wasverzachter, hang ze daarna binnen of buiten op het rek. Natuurlijk zijn ze niet zo zacht als handdoeken die uit de droger komen, maar bij andere mensen krijg ik wel eens zo'n ontzettend harde handdoek dat ik niet snap hoe ze dat voor elkaar krijgen :D

Dat ligt aan de hoeveelheid lusjes ! Dus van die korte lusjes, wijd uit elkaar gezet, (ouderwetse goedkope handdoek dus) die zijn als planken. Ik heb er een paar van mijn moeder "geerfd" vond het zonde om ze weg te gooien, maar ik droog er bijv mijn haren mee, of een kat, als die natgeregend thuis komt.
De handdoeken van tegenwoordig zijn allemaal wel rul.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Sophie77 » 03 sep 2010 08:32

Hier stond een foto ...

'k Ben bezig met foto's uitzoeken en inplakken. Een superleuk werk(je?), maar het kost erg veel tijd, vooral als je het leuk wilt doen en nog van jaren hebt liggen :mrgreen: ...
Deze foto wil ik jullie niet onthouden: onze tweelingzoons in overall, mét klompjes!
Laatst gewijzigd door Sophie77 op 21 sep 2010 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 03 sep 2010 09:06

prachtige foto!

Zo heb ik er ook een aantal.
Kunnen de moeders zien hoe leuk dat staat.
Ze komen met schone kleren weer binnen.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor vpk » 03 sep 2010 19:20

erg leuke foto!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor kwebbel » 03 sep 2010 19:35

leuke foto!!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Haai » 03 sep 2010 20:27

Geweldig sophie =D>

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Sophie77 » 03 sep 2010 20:45

Thanx allemaal!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten