Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Evelien » 17 aug 2010 14:03

precies, daarom hebben wij 1 bank via mp gekocht (5 tientjes ofzo). Daar zitten wij nog steeds prima op. Mijn bank en stoel uit m'n eigen huisje staat hier. Wij hadden eigenlijk al wel spullen enzo. Maar willen over twee jaar de woonkamer gaan verbouwen en gaan dan misschien andere meubels kopen omdat echt alles op de kop gaat (beneden).

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 17 aug 2010 15:54

Hier ook goede ervaring met leen bakker. Ik vind onze meubels heel stevig. Enige nadeel van Leen Bakker is dat wij ons dressoir niet goed in elkaar kregen, we kregen sommige schroeven er niet goed in. Maar als hij eenmaal staat, dan staat hij ook.

Qua stoelen moet je wel een beetje uitkijken bij Leen Bakker. Wij hadden eetkamerstoelen, waarbij er twee stoelen net een tintje van kleur verschillen. Maar dat is gewoon een kwestie van opletten en er achter aan zitten. Ik denk dat je dat bij elke winkel wel van hebben.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 17 aug 2010 15:59

kirsten schreef:Hier ook goede ervaring met leen bakker. Ik vind onze meubels heel stevig. Enige nadeel van Leen Bakker is dat wij ons dressoir niet goed in elkaar kregen, we kregen sommige schroeven er niet goed in. Maar als hij eenmaal staat, dan staat hij ook.

Qua stoelen moet je wel een beetje uitkijken bij Leen Bakker. Wij hadden eetkamerstoelen, waarbij er twee stoelen net een tintje van kleur verschillen. Maar dat is gewoon een kwestie van opletten en er achter aan zitten. Ik denk dat je dat bij elke winkel wel van hebben.

Jou mail kon de mijne wel zijn. Ook alles van Leen Bakker.
De kast staat inm. 16 jaar. We zitten 16 jaar op de bank en we gebruiken 16 jaar de keuken stoelen en tafel. We kunnen in de kamer geen eettafel kwijt, dus die in de keuken gebruiken we heel intensief. De bank zit nog steeds goed, alleen een beetje van kleur verschoten, maar dat komt vd avondzon die er van 17.00-22.00 op staat te schijnen. Langzamerhand is het grijze er af en wordt het groenig, als ik de naden opentrek zie ik de orginele kleur.

We hadden eerst 4 keukenstoelen, bij aflevering hebben we er maar gelijk 2 bijbesteld, en die waren zoals jij schrijft idd anders van kleur. Maar na ruiling waren ze goed.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 aug 2010 17:12

mooi :) dan gaan wij er één bestellen. We zijn er zo goed als uit......... verder de hele inboedel verkocht op de wandkast na. We gaan voor een andere inrichting hoewel er weinig te schuiven valt.. maar goed we gaan gewoon uitproberen :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 aug 2010 20:08

Was je je meubels ineens beu kwebbel? Wat voor soort meubels ga je nu kopen?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 aug 2010 08:27

kirsten schreef:Hier ook goede ervaring met leen bakker. Ik vind onze meubels heel stevig. Enige nadeel van Leen Bakker is dat wij ons dressoir niet goed in elkaar kregen, we kregen sommige schroeven er niet goed in. Maar als hij eenmaal staat, dan staat hij ook.

Wij hadden dat met de 2 inlegplanken van het dressoir. Die waren 1 cm te groot. Bij de Gamma gratis op maat laten zagen en vervolgens korting gekregen bij de Leenbakker :) Verder geen problemen, het zit allemaal stevig en goed in elkaar.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 aug 2010 09:05

bedankt voor de reacties!!!!! :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 18 aug 2010 19:00

Je moet gewoon doen wat je zelf denkt dat 't beste is :)
De één heeft slechte ervaringen, een ander juist weer goede..
M'n lief en ik doen gewoon wat wij willen, en we zien wel of 't goed is/blijft!
Ik weet alleen bij bepaalde dingen niet wat een normale prijscategorie is.. uhhh-smile
Er zijn toch hopelijk wel mensen die dat herkennen? :)
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 18 aug 2010 19:58

Dat heb ik ook...Met meubels enzo ook, maar nu ook met een rekening van de notaris, griebel! Dat ding is 3x hoger dan ik had verwacht! Waar moet ik straks m'n trouwjurk van betalen :shock: Toch maar 's even nakijken of t wel klopt, want vind 't echt schokkend hoog! Had wel verwacht dat 't een aardige duit zou kosten, maar dit is wel idioot veel, bij mijn weten dan 8-[

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 18 aug 2010 21:58

-Judith- schreef:Dat heb ik ook...Met meubels enzo ook, maar nu ook met een rekening van de notaris, griebel! Dat ding is 3x hoger dan ik had verwacht! Waar moet ik straks m'n trouwjurk van betalen :shock: Toch maar 's even nakijken of t wel klopt, want vind 't echt schokkend hoog! Had wel verwacht dat 't een aardige duit zou kosten, maar dit is wel idioot veel, bij mijn weten dan 8-[

Ligt eraan wat je bij die notaris hebt gedaan, he?!
Een notaris heeft een gemiddeld tarief van € 150 a € 200 euro ex btw per uur.
Dus voor een klein beetje werk ben je al gauw € 750 verder.

Goed, ik ben wel heel globaal, maar toch.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 19 aug 2010 07:45

Night schreef:
-Judith- schreef:Dat heb ik ook...Met meubels enzo ook, maar nu ook met een rekening van de notaris, griebel! Dat ding is 3x hoger dan ik had verwacht! Waar moet ik straks m'n trouwjurk van betalen :shock: Toch maar 's even nakijken of t wel klopt, want vind 't echt schokkend hoog! Had wel verwacht dat 't een aardige duit zou kosten, maar dit is wel idioot veel, bij mijn weten dan 8-[

Ligt eraan wat je bij die notaris hebt gedaan, he?!
Een notaris heeft een gemiddeld tarief van € 150 a € 200 euro ex btw per uur.
Dus voor een klein beetje werk ben je al gauw € 750 verder.

Goed, ik ben wel heel globaal, maar toch.

Wij hadden geen keus, we hebben een ex-huurwoning, en daar was als voorwaarde dat hun 'vaste' notaris het zou doen.
Maar dit gaan niet meer om honderdjes...Meer om duizendjes...

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 19 aug 2010 08:44

*grinnik*
Verkeerd gelezen..Ipv te ontvangen, had ik zo snel te betalen gelezen! :mrgreen:
Dus dat is dan weer een behoorlijke meevaller! :lol:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 aug 2010 09:20

Hahaha :D

Nou, das inderdaad leuk. Als het om een paar duizendjes gaat kan je er een trouwjurk en leuke meubels voor kopen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 19 aug 2010 17:03

Je krijgt nog duizendjes terug van de notaris? Dan hebben jullie 't wel goed gedaan :)
Ik vind de notariskosten trouwens best duur, wij waren wel meer dan 750 euries kwijt.
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 19 aug 2010 18:28

Ik dacht dat het ging om notariskosten bij andere zaken dan een verkoop.
Notariskosten bestaan over het algemeen uit de kosten voor de hypotheek- en leveringsakte. En dat kan samen richting de € 1.000 gaan inderdaad.
Meestal huis-prijs-gerelateerd, oftewel duurder huis? Hogere kosten.
Even goed kijken wat je nog kan meenemen in je inkomstenbelasting.

Judith, wat jij bedoelt zijn denk ik niet de notariskosten, maar de afrekening bij de notaris. In die afrekening staan wel ergens kosten die de notaris je berekent, maar het bedrag te betalen of te ontvangen is het saldo van - even op zn jip en janneke's - te veel of te weinig aan hypotheek wat je hebt genomen.
Nog nooit een notaris gezien die je geld gaat toegeven. Anders vrees ik dat hij het erg druk gaat krijgen :)
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Terug naar “Archief”