irritatie lenzen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor Loucom » 21 jul 2010 22:49

Ik ben laatst week naar Texel geweest, overdag gezwommen en gedaan met lenzen en niets kwijtgeraakt. Maar goed de zee was ook erg rustig, andere jaren ook wel eens 6 stuks erdoor gegaan. En met induiken bij zwembad ben ik ze ook wel eens verloren ook al had ik mijn chloorbril op. Die schoot af en mijn lens schoot uit.

Maar heerlijk om met lenzen in te zwemmen, zie je tenminste nog wat.
Leef je droom.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 22 jul 2010 09:58

Volgens mij moet je als je lenzen hebt officieel ook een bril hebben voor in de auto. Mocht er onderweg iets mis gaan, dat je ze uit kunt gooien en je bril op kunt zetten.
Nou heb ik zachte lenzen en als reserve een bril, maar die ligt eigenlijk nooit in de auto ;) Ik heb niet zulke hele slechte ogen dus durf ook wel te rijden zonder lenzen evt. Als het harder achteruit zou gaan denk ik wel dat ik 'm voor de zekerheid in de auto zou willen hebben.
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 jul 2010 14:50

Petra777 schreef:In de korte tijd dat ik lenzen had, was ik erg blij dat ik ook een bril heb. Anders wordt het eerst al zoeken naar de lenzen en vervolgens is het vrij lastig om ze uit het houdertje te halen. Daarna is één oog al goed, dus keek ik daar gewoon mee.

Als je een bril niet draagt omdat het mooi is, waarom dan wel? . (als je sommige mensen moet geloven is het puur een mode accessoire en zou je er minstens drie moeten hebben).

Ik vind brillen me totaal niet staan. Heb er ook nog niet een. Kan nog wel wat zien zonder bril... als ik een rijbewijs heb zorg ik wel voor een reservebril, met -2,75 rijden is niet heel verstandig lijkt me. Maar ik zou dat ding alleen bij uiterste noodzaak opzetten :)

Lenzen uit het doosje halen moet zachte lenzen niet zo'n punt zijn. Dat kan sowieso op gevoel (als je je vinger in het bakje stopt zuigt de lens zich om je vinger, pak je hem met je andere hand er af en doe je hem op je vinger. Overigens, als je - hebt kan je dichtbij nog wel goed zien. :)

Met harde lenzen kun je maar beter je ogen dicht houden onder water. Ik heb me laten vertellen dat die een stuk makkelijker verdwijnen.... wat dat betreft zijn zachte lenzen toch nog handiger denk ik.

Dacht ik al. Harde lenzen lijken me overigens sowieso een stuk minder prettig zitten, omdat ze harder zijn en je het dus wel beter voelt. Hoor ook wel dat je het voelt als je met je ogen gaat bewegen enzo. En indoen met een zuignapje en zo... nee, geef mij maar gewoon zachte lenzen... zie je niks van, merk je niks van. Ideaal :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 27 jul 2010 12:09

Zo, mijn lenzen zijn gelukkig binnen 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 15 aug 2010 20:38

Marnix schreef:Dacht ik al. Harde lenzen lijken me overigens sowieso een stuk minder prettig zitten, omdat ze harder zijn en je het dus wel beter voelt. Hoor ook wel dat je het voelt als je met je ogen gaat bewegen enzo. En indoen met een zuignapje en zo... nee, geef mij maar gewoon zachte lenzen... zie je niks van, merk je niks van. Ideaal :)

Ik kan geen vergelijking maken met zachte lenzen, maar harde voel je inderdaad goed zitten. En als je je ogen beweegt voel je ze ook. Maar hoe langer ik ze gebruik, hoe beter het gaat. Trouwens, indoen gaat gewoon zonder zuignapje. Er uit halen kan door je ooghoek opzij te trekken en dan te knipperen. Of dus met een zuignapje. Maar, wat maakt het uit of je met je vinger de lens pakt, of met zo'n zuignapje. 't valt best mee.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 16 aug 2010 07:04

Waar halen jullie je lenzen vandaan en wat betalen jullie er ongeveer voor?

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 16 aug 2010 08:02

Ik heb mijne bij de Pearl. Die van mij zijn ongeveer €300. Dat zijn dan harde lenzen.
Laatst gewijzigd door Petra777 op 16 aug 2010 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 aug 2010 08:21

Petra777 schreef:
Marnix schreef:Dacht ik al. Harde lenzen lijken me overigens sowieso een stuk minder prettig zitten, omdat ze harder zijn en je het dus wel beter voelt. Hoor ook wel dat je het voelt als je met je ogen gaat bewegen enzo. En indoen met een zuignapje en zo... nee, geef mij maar gewoon zachte lenzen... zie je niks van, merk je niks van. Ideaal :)

Ik kan geen vergelijking maken met zachte lenzen, maar harde voel je inderdaad goed zitten. En als je je ogen beweegt voel je ze ook. Maar hoe langer ik ze gebruik, hoe beter het gaat. Trouwens, indoen gaat gewoon zonder zuignapje. Er uit halen kan door je ooghoek opzij te trekken en dan te knipperen. Of dus met een zuignapje. Maar, wat maakt het uit of je met je vinger de lens pakt, of met zo'n zuignapje. 't valt best mee.

Oke. Met zachte lenzen had ik er na een uur al geen last meer van :) Daarvoel je niks van en dat vind ik wel erg prettig.

@ blompje: Ik haal ze nu nog bij de Pearle ivm de oogmeting, maar ik overweeg om ze via internet te gaan bestellen. Je kan altijd nog gratis je ogen laten meten en via internet zijn de lenzen veel goedkoper. De lenzen heten dan anders maar zijn verder precies het zelfde...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 16 aug 2010 09:06

Als het kon had ik denk ik ook wel voor zachte lenzen gekozen. al hoor ik van andere lensdragers ook wel dat ze harde lenzen toch liever hadden, nadat ze er aan gewend waren. Momenteel heb ik rechts nergens last van, met links moet ik wat langer wennen.

Toch schijnen harde lenzen wel beter voor je oog te zijn.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 16 aug 2010 20:50

Harde lenzen alhier. Geen enkel probleem, goedkoper dan zachte. Goed schoonmaken, dan niets geen probleem en kan je er jaren mee doen.
Voelen: dat is de gewenning. Na gewenning voel je er echt niets van, net zo min als bij zachte. Wel als je ze net nieuw hebt voor de eerste keer.
Inzetten kan gewoon met je vinger, niks geen zuignap nodig.
Nadeel: (ik vermoed) sneller vuiltjes dan zachte (die zijn groter, dekken je ogen beter af).
Op een ongelukkig moment wippen ze er (stoten, droge ogen) sneller uit dan zachte lenzen.

Je keuze is wel voor heel lang...nie onbelangrijk dus.
Overwennen van harde naar zachte gaat tijden duren. Zijn niet compatible. Harde van min drie kan je dus niet na wat gewenning ofzo met een paar weken overwennen naar zachte min 3. Ik heb begrepen dat daar tijden van weer een bril tussen zit, en dan regelmatig opnieuw aanmeten, omdat je oogbolling mee moet groeien. Maar...wie weet zijn er andere kenners.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 19 aug 2010 17:07

Hebben jullie opt moment ook erg last van droge ogen? Volgens de opticien lag het aan het weer.
Tgaat nu iets beter maar een week terug was het drama. Tdeed echt pijn.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 19 aug 2010 17:17

Funlover schreef:Hebben jullie opt moment ook erg last van droge ogen? Volgens de opticien lag het aan het weer.
Tgaat nu iets beter maar een week terug was het drama. Tdeed echt pijn.

heb je daar met nachtlenzen ook last van? Ik zit net weer in een gewenningsperiode, dus ik vond het vrij normaal. Maar nu je het zegt, heb wel meer last van droge ogen dan de eerste keer.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 19 aug 2010 18:58

Ja die dingen doen dan zeer als je wakker wordt :roll:
Nu valt het weer mee.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 19 aug 2010 19:00

Balen, dat je daar met nachtlenzen ook last van hebt.
Maar fijn dat het beter gaat. Ik heb mijne vandaag niet ingehad, maar ik zal morgen eens opletten.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 20 aug 2010 16:26

Het was vandaag een stuk beter te doen dan eergisteren. Maar of dat nu aan het weer of aan mij ligt,
zou ik eerlijk niet weten.

Terug naar “Archief”