Vrijgezellen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Re: Vrijgezellen

Berichtdoor Jo'tje » 11 aug 2010 09:35

Zeg, met zo'n makkelijk verhaaltje kom je er op RW niet mee weg he ;) Wij houden van verhalen :mrgreen:
pobody's nerfect

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 11 aug 2010 10:49

Jo'tje schreef:Zeg, met zo'n makkelijk verhaaltje kom je er op RW niet mee weg he ;) Wij houden van verhalen :mrgreen:

=D> =D> =D>
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 11 aug 2010 11:53

filia schreef:
Jo'tje schreef:Zeg, met zo'n makkelijk verhaaltje kom je er op RW niet mee weg he ;) Wij houden van verhalen :mrgreen:

=D> =D> =D>

Oke oke, ter zijne tijd zal ik mijn verhaaltje ook eens posten 8)
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Kroko
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kroko » 15 aug 2010 18:56

Ik vrees dat ik binnenkort ook weer vrijgezel zal zijn. Dat doet pijn, omdat het ja-woord van je vrouw bedrog lijkt te zijn. Ze sluit zich compleet af. Nu ervaar ik wat de diepste pijn van een man kan zijn (alhoewel de dood en een ziekte denk ik ernstiger zijn, maar voor nu voelt het zo).

Luna26

Berichtdoor Luna26 » 15 aug 2010 19:47

*Annette* schreef:Gefeliciteerd -Martijn- en Funlover :)!

Sterkte Luna26!

Nu het in m'n dagboek gaat over vriendschap/het huwelijk ed. dan kan het soms weer zo knagen :(.
Om je heen zie je mensen die verkering krijgen, gaan trouwen ed... Dat wil ik ook gewoon :oops:! Al heb
ik soms het gevoel of geluk gewoon niet voor mij weggelegd is...

Precies rond de tijd dat mijn vriend het uitmaakte, maakten mijn zus haar vriend bekend te gaan trouwen.
Ze wisten van onze situatie nog niets af. Er ging een heel dubbel gevoel door me heen.
Ik gunde ze het van harte, maar het zat me ook heel dwars... dat contrast... zo moeilijk!
Opgewekt vroegen ze of ik hen wilden helpen bij allerlei taken zoals deze dag fotograferen,
dus ik moet mij nu ook nog eens gaan verdiepen in het hele huwelijksgebeuren.
Maar als je ergens geen trek in hebt, na hetgeen wat heel recent achter je ligt, dan was dat het wel.

Luna26

Berichtdoor Luna26 » 15 aug 2010 19:49

dank voor jullie bemoedigingen trouwens! zon10

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 aug 2010 17:39

Luna26 schreef:Maar als je ergens geen trek in hebt, na hetgeen wat heel recent achter je ligt, dan was dat het wel.

Fijn, krijg je vast de hele tijd van die goedbedoelde onzin om je op te beuren. "Ach, jouw tijd komt nog wel", en "Je komt de ware nog wel tegen" en meer van die vreselijke dooddoeners. En dat terwijl je eigenlijk gewoon wilt dat iemand zegt "Ja, ik begrijp dat je je heel erg rot voelt..." en het daarbij laat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 16 aug 2010 19:12

Het is echt rot ik weet het, maar je zal nog vaak zat gelukkige stelletjes tegenkomen. Dat gaat (voorlopig) ook elke keer pijn doen.

Luna26

Berichtdoor Luna26 » 17 aug 2010 19:29

Mortlach schreef:
Luna26 schreef:Maar als je ergens geen trek in hebt, na hetgeen wat heel recent achter je ligt, dan was dat het wel.

Fijn, krijg je vast de hele tijd van die goedbedoelde onzin om je op te beuren. "Ach, jouw tijd komt nog wel", en "Je komt de ware nog wel tegen" en meer van die vreselijke dooddoeners. En dat terwijl je eigenlijk gewoon wilt dat iemand zegt "Ja, ik begrijp dat je je heel erg rot voelt..." en het daarbij laat.

Nou dat viel eigenlijk best mee. In eerste instantie heb ik mezelf heel erg teruggetrokken en wilde eigenlijk helemaal niemand spreken over wat er gebeurd is.
Maar op de een of andere manier hadden mensen uit mijn omgeving me toch door en toen werd er best wel (op een goede manier) medeleven getoond.
Ze hadden immers toch al gezien dat het me diep zat/zit. Frappant vond ik wel de opmerking van mijn oma:
"Nu is het uit en nu moet ik nog langer wachten voordat ik jouw trouwdag ook mee kan maken!" "Ik ben al oud hoor!" :shock:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 aug 2010 12:21

Dat is fijn Luna. Ze bedoelen het hoe dan ook goed, en het is helemaal geweldig als mensen er ook op een leuke manier luchthartig over kunnen doen, zoals je oma.

Yours
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Yours » 18 aug 2010 15:08

Kroko schreef:Ik vrees dat ik binnenkort ook weer vrijgezel zal zijn. Dat doet pijn, omdat het ja-woord van je vrouw bedrog lijkt te zijn. Ze sluit zich compleet af. Nu ervaar ik wat de diepste pijn van een man kan zijn (alhoewel de dood en een ziekte denk ik ernstiger zijn, maar voor nu voelt het zo).

Kan er een bepaalde reden aan ten grondslag liggen dat je vrouw zich voor je afsluit?
Soms kan het een soort van ‘zelfbehoud’ zijn om je psychisch af te sluiten. Dan is er misschien, mogelijk met hulp van buitenaf waarbij ik denk aan een goede vriendin dan wel bijvoorbeeld een arts of psycholoog, wel wat aan te doen.
Ik kan me in elk geval goed voorstellen dat dit heel pijnlijk voor je is.
Veel sterkte ermee.
Wie naar het zwaard grijpt, zal door het zwaard omkomen.
Waarom zou dat niet voor een overheid gelden?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 aug 2010 15:13

Kroko schreef:Ik vrees dat ik binnenkort ook weer vrijgezel zal zijn. Dat doet pijn, omdat het ja-woord van je vrouw bedrog lijkt te zijn. Ze sluit zich compleet af. Nu ervaar ik wat de diepste pijn van een man kan zijn (alhoewel de dood en een ziekte denk ik ernstiger zijn, maar voor nu voelt het zo).

Dat denk ik ook Kroko !
Ziekte en dood liggen niet in onze hand, overspel wel.
En dan afsluiten ? Tikje arrogant lijkt dat wel, je kunt er iig over praten. Niet dat dat alles helpt, maar je wilt graag een reden weten misschien ? Waarom ?
Je gaat samen op pad en soms kom je niet samen op het eindpunt, dat kan, om allerlei redenen, maar zeg het dan tenminste.
Ik wens je veel sterkte ! Volgens mij ben je in de rouw.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 aug 2010 15:56

schelpje3 schreef:En dan afsluiten ? Tikje arrogant lijkt dat wel, je kunt er iig over praten. Niet dat dat alles helpt, maar je wilt graag een reden weten misschien ? Waarom ?
Je gaat samen op pad en soms kom je niet samen op het eindpunt, dat kan, om allerlei redenen, maar zeg het dan tenminste.
Ik wens je veel sterkte ! Volgens mij ben je in de rouw.

Tja, in de ideale situatie praat je over dingen, ook over de dingen die je uit elkaar drijft. Helaas is het niet altijd ideaal. Als een van de twee niet wil praten, dan kun je aandringen, maar dat houdt een keer op.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 aug 2010 16:19

Ja, helaas, zo is het vaak in de praktijk.
Veel mensen schieten op slot als je verder doorvraagt.
Jammer.
Ik ben van het uitpraten, ten allen tijde, maar het kan idd niet van 1 kant komen.
En ik bedoel dan elke kwestie, niet alleen het geval van overspel.

Kroko
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kroko » 18 aug 2010 22:17

@Yours Ik geloof zeker dat ze zich afsluit. Ze is ergens bang voor, maar waarvoor? We hebben afgelopen maandag een gesprek gehad bij de psycholoog, en wat we vermoedden kwam uit: een dramatisch uitslag. Een stoornis is nog niet aan te wijzen, maar zit er bijna zeker wel in. Maar haar reactie was: waar heb je het over, en eigenlijk: al mijn problemen komen doordat ik met jou omga. En toen was het stil, geen enkele reactie meer, alleen maar afstoten. Dan ga je door de grond.

@kapitein: mooie uitspraak, je gaat samen op pad, maar het eindpunt bereiken we niet. Ik hoop het wel, maar ik vraag me wel eens af in hoeverre ik nog wel moet strijden voor dat eindpunt. Als je vrouw niet meer wil, dan is het moeilijk de grens te vinden tussen iemand behoeden voor grote fouten en iemand vrij laten in de keuze.

@Mortlach Het liefst zou ik alleen maar praten en praten, maar als het alleen maar eenrichtingsverkeer is, dan zakt de moed je snel in de schoenen. Ik heb duizend keer het aanbod gedaan om een relatietherapie in te gaan, maar het wordt geweigerd. Voor mij onbestaanbaar, dat je een huwelijk laat stranden zonder er aan gewerkt te hebben. Eigenlijk doet dat nog het meeste pijn. En @schelpje, dat klopt, ze slaat helaas op slot. Ik kan dat maar moeilijk begrijpen, maar moet het wel accepteren. Ben wel wanhopig op zoek naar dat 'unlocken'.

De twijfel begint wel, in hoeverre mag je als man nog strijden voor je huwelijk als je vrouw echt niet meer wil (volgens haar woorden, ik ben er vast van overtuigt dat haar hart anders zegt)?

Dank voor jullie steun!

Terug naar “Archief”