eerste dagen als getrouwd stel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2010 14:55

Mortlach schreef:
Marnix schreef::)

Zucht...

Ik denk dan altijd: Die mensen zijn toch ook een keer jong en verliefd geweest?

Die mensen mochten waarschijnlijk NOG minder van hun ouders. Echt waar, het is een wonder dat de menselijke soort in die tijd niet is uitgestorven.

Dat komt omdat ze nadat ze getrouwd waren wel bij elkaar mochten slapen....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 11 aug 2010 15:25

Oké dan ben ik ( zijn wij) zeker ouderwets. :lol:

Het bij elkaar slapen was niet nodig, we woonden 10 min. rijden bij elkaar vandaan. We sliepen allebei gewoon thuis.
toen hij 2 jr later hier in het noorden woonde en ik nog in het westen sliep ik bij zijn broer en schoonzus in huis, en niet in zijn huisje. Dat wisten we van te voren, en hebben we ook nooit moeilijk over gedaan.

Maar goed we hebben het nu over de dagen er voor, en niet de eerste dagen na het huwelijk :D
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 aug 2010 10:21

pannenkoek schreef:Oké dan ben ik ( zijn wij) zeker ouderwets. :lol:

Het bij elkaar slapen was niet nodig, we woonden 10 min. rijden bij elkaar vandaan. We sliepen allebei gewoon thuis.
toen hij 2 jr later hier in het noorden woonde en ik nog in het westen sliep ik bij zijn broer en schoonzus in huis, en niet in zijn huisje. Dat wisten we van te voren, en hebben we ook nooit moeilijk over gedaan.

Maar goed we hebben het nu over de dagen er voor, en niet de eerste dagen na het huwelijk :D

Tja, ligt ook aan de situatie. Wij woonden allebei niet meer thuis en niet bij elkaar in de plaats. Daarnaast hadden we ook allebei geen auto, met het OV was het 45 minuten reizen ofzo. Ik had Joanne wel bij mijn huisgenoot op de kamer kunnen leggen en bij een huisgenote van Joanne op de kamer gaan slapen maar dat leek me ook geen goed plan... :) En als ze er dan op zaterdag was zou ze iedere keer met de laatste trein weer naar huis moeten en kon ze de volgende dag weer terugkomen... dat schoot ook niet echt op. Sowieso, als je veel samen bent en niet meer thuis woont, heeft het weinig zin om dat soort "veiligheidsmaatregelen" te nemen omdat je buiten de nachten om ook vaak genoeg samen bent.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 12 aug 2010 11:23

Ik hoorde laatst iemand, die mocht van haar ouders overdag wel met z'n 2en op haar slaapkamer wezen, maar 's nachts mocht het niet, want stel je voor dat...Ook zo stug! Net alsof het alleen 's nachts kan gebeuren! ](*,)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 aug 2010 12:45

Is ook zo... aan de andere kant, overdag kunnen je ouders zomaar binnen kunnen lopen... of een andere gezinsgenoot... en misschien dat het daarom dan minder snel gebeurt?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 aug 2010 12:53

wij schoven gewoon een buro voor de deur zodat ze niet zomaar naar binnen konden. Ik weet wel dat ik echt niet van plan ben om zo krampachtig te gaan doen zoals mijn ouders deden. Mijn vader had altijd een grote muil over het gedrag van andermans kinderen met als gevolg dat hij ons nogal autoritair opvoedde. Tot op de dag van vandaag heb ik daar last van, vandaar dat ik op sommig gebied misschien te toegevelijk ben naar mijn kinderen toe. Mijn schoonouders waren 'degelijker' maar daar kregen we meer vrijheid.

Eigenlijk heeft dit nix meer met de eerste dagen als getrouwd stel te maken. Weet nog wel dat ik het heerlijk vond, eindelijk zelf doen wat ik wilde en met niemand rekening te hoeven houden. Denk nog altijd terug met weemoed aan hoe heerlijk we het toen hadden, hoe mooi we woonden enz. Alhoewel er ook wel minder leuke dingen waren omdat mijn man na het weekend (van ons trouwen) weer ging werken tot 20 uur 's avonds en ik daar heel de dag was, in een omgeving waar ik niemand kon en geen werk nog hobby's had.
ja, dat is mijn mening dan he.....

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 12 aug 2010 16:10

Marnix schreef:Is ook zo... aan de andere kant, overdag kunnen je ouders zomaar binnen kunnen lopen... of een andere gezinsgenoot... en misschien dat het daarom dan minder snel gebeurt?

Als iemand op zijn/haar kamer zit, hebben wij de regel dat je klopt en eerst JA moet horen, alvorens binnen te gaan.
Dit gaat in als de kinderen naar het voortgezet onderwijs gaan. Wij respecteren elkaar daarin.
Soms wil je even lekker alleen zitten, of telefoneren.
De badkamer is gek genoeg nooit op slot, staat op een kier, je ziet snel genoeg aan het licht dat brandt dat er iemand bezig is daar.

Het_Bureau
Mineur
Mineur

Berichtdoor Het_Bureau » 12 aug 2010 23:15

*Annet* schreef:Mijn vader had altijd een grote muil

ehm.... [-X
Het hart van de wijze is rechts, maar het hart van de zot links.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 aug 2010 10:41

schelpje3 schreef:
Marnix schreef:Is ook zo... aan de andere kant, overdag kunnen je ouders zomaar binnen kunnen lopen... of een andere gezinsgenoot... en misschien dat het daarom dan minder snel gebeurt?

Als iemand op zijn/haar kamer zit, hebben wij de regel dat je klopt en eerst JA moet horen, alvorens binnen te gaan.
Dit gaat in als de kinderen naar het voortgezet onderwijs gaan. Wij respecteren elkaar daarin.
Soms wil je even lekker alleen zitten, of telefoneren.
De badkamer is gek genoeg nooit op slot, staat op een kier, je ziet snel genoeg aan het licht dat brandt dat er iemand bezig is daar.

Lijkt me prima, ook al zijn er altijd ouders die zomaar binnenvallen... maar dan nog zal je overdag denk ik wel uitkijken als je samen op de slaapkamer bent, het is namelijk wel heel verdacht als er wordt aangeklopt, je bent daar samen en roept "nee, kom over een half uur maar terug". :)

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 13 aug 2010 11:01

Hahaha, je kan ook roepen, "Nee, nu niet, wij zijn bezig....!",dat hebben wij ook een keer gedaan.
Vervolgens werd de deur opengegooid.
Wij zaten zeer verdiept in een of ander tijdschrift te zoeken naar meubels, e.d.
Wat hebben wij achteraf gelachen, mijn familie voelde wel aan dat ze dit dus niet meer zo moesten aanpakken.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 13 aug 2010 12:06

werd de deur echt opengedaan terwijl jullie dat niet wilden (ook al was het dan voor de gein)? Daar zou ik toch echt woest om worden zeg.. :o

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 aug 2010 12:46

Zo, wat een afgang voor wie er dan ook argwanend de deur open deed. Maar ik zou inderdaad ook woest worden. Prive is prive. Bij ons thuis gold ook gewoon de regel, dat je alleen naar binnen mocht als er toestemming voor was. Ging je toch zomaar naar binnen, nou, dan waren mijn ouders echt pislink. En ik moet zeggen: ze hielden zich zelf ook heel erg aan die regel. Je kon het nog zo bont maken, als je op je kamer zat en je wilde niemand er in hebben, dan kwamen mijn ouders ook echt niet binnen.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 13 aug 2010 12:56

Ja, dat was bij ons ook zo, maar moeder hield het recht voor zichzelf om ten alle tijden bij iedereen binnen te komen.
Natuurlijk waren wij pissig, maar ze was zo gebrand op dat punt.
Want stel je voor dat....!
Nog steeds is het zwaar belachelijk, als ik er over denk word ik nog boos.
Ze heeft het zelf ook niet makkelijk gehad, daarom had ik juist van haar meer begrip verwacht.
Nee, ze handelde juist nog extremer dan wat ze zelf had meegemaakt!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 aug 2010 13:58

Ok, maar dat is toch vreselijk genant, ook voor moederlief zelf: doe je deur open, ligt je kind daar te zoenen en te kroelen met vriend(in). Ik bedoel: zoenen en kroelen 'mag' toch zeker wel? Dat moet je toch ook gewoon ongestoord kunnen doen...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 aug 2010 14:05

Sjonge zeg. Wat een verhalen allemaal.

Wat ik wel erg irritant vondt, toen wij met de hele familie een weekend weg gingen en er nog maar 1 van m'n broers/zussn getrouwd was sliepen we bij elkaar als zussen/schoonzussen verdeeld over twee slaapkamers. Mijn broertje en ik waren toen als enige vrijgezel. ik kon me nergens terug trekken want op de slaapkamer waar we met z'n 3en sliepen zat er een stel. ](*,)
En ik kan het dan even niet laten om lekker extra te knuffelen met m'n man als we een weekend weg zijn met de fam. Mijn zusje kan daar zo heerlijk geirriteerd over zijn dan ze zegt: "sjonge kun je dat niet ergens anders doen?" Moet je net mijn man hebben, die gaat dan gewoon lekker door. :wink:

Terug naar “Archief”