Zwanger deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor pol » 10 aug 2010 20:25

[quote="paprikameisje2"]pol: dar ben je zelf nog bij... hier veel vriendinnen die afspreken met hun 1 jarige kind dat de speen in bed hoort! klaar.. Marijn heeft ook een speen voor erbij, ivm de zuigbehoefte ed... vingers in de mond leverd vroeg of laat spruw op, en dat wil ik eigenijk niet als ik heeeel eerlijk ben.

Nooit gehoord dat je spruw krijgt van dat gesabbel. En een speen, de oudste had er een, alleen op bed dan hoor, toen ze 4 was vond ze zichzelf toch wel te groot voor dat ding en het was over, maar ze ontdekte in de kleuterklas dat er een heleboel kinderen duimden en ging het ook doen. Dus als ze nu moe is of verhaal voorlezen gaat de duim erin.... Rianne heeft vanaf haar geboorte haar wijsvinger en Harm is ook gaan duimen.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 aug 2010 20:27

bij de een gaat eht wel goed met die spruw, maar hier nu een oudere kraamverzorgster, die dus zelf aangaf een speen te gebruiken om spruw te voorkomen. Hij mag wel met zijn vingers in de mond, de moder ook wel na goed handen wassen, mar niet alle visite oid! dan gewoon ff de speen erin!

Jah... weet al wie je bent maneah :D

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor pol » 10 aug 2010 20:41

[quote="paprikameisje2"]bij de een gaat eht wel goed met die spruw, maar hier nu een oudere kraamverzorgster, die dus zelf aangaf een speen te gebruiken om spruw te voorkomen. Hij mag wel met zijn vingers in de mond, de moder ook wel na goed handen wassen, mar niet alle visite oid! dan gewoon ff de speen erin!

Nee, dat "pinken" deed ik alleen hoor, al die visite hoeft dat niet te doen, daar was ik ook fel op tegen. De eerste 6 weken had Harm 's avonds huiluur en de andere 2 lagen dan op bed en ik zat heerlijk met dat joch te pinken op de bank..... gezellig!!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor vpk » 10 aug 2010 20:46

aaaahh, wat lief ppm!!

gefeliciteerd lalage!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor MissF » 10 aug 2010 20:57

Gefeliciteerd Lalage!
Wij zaten ook de eerste weken elke avond met onze pink in Jurians mond, ik vond het echt niet altijd leuk. Ik was dolblij toen hij zijn eigen duim kon vinden.
Vandaag had hij de speen gevonden, ergens in zijn kast. Die hadden we wel geprobeerd toen hij baby was, maar hoefde hij niet. En daar liep hij een hele poos mee in zijn mond. Ik vond het zo raar staan, en heb het ding snel weer opgeborgen ;) Nu duimt hij weer heerlijk, ik vind het ideaal, die vergeten we nooit en zijn we nooit kwijt :D (maargoed, ik gaf geen bv, dus spruw hebben we geen last van gehad)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor pol » 10 aug 2010 21:03

Ik heb er die tijd wel van genoten. Het was hier beredruk, pas bevallen, mijn vader die ineens ernstig ziek was en in het ziekenhuis terecht kwam en zo moest ik verplicht op de bank gaan zitten om te genieten van een baby want anders kwam er gewoon echt niet van en had ik hele dagen lopen draven, dus nu had ik toch nog een kroelmoment!

Gebruikersavatar
liefje
Majoor
Majoor
Berichten: 2360
Lid geworden op: 13 apr 2004 17:55

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor liefje » 10 aug 2010 21:03

Hier ook geen bv maar wel spruw..komt niet door bv..;-)

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 aug 2010 21:56

liefje schreef:Hier ook geen bv maar wel spruw..komt niet door bv..;-)



komt ook niet doro bv, maar tis erg vervelend als je bv geeft, omda tje als moeder zelf ook daar last van krijgt, de bv gaat minder etc... me vriendin heeft paar keer spruw gehad binnen paar weken, en die is dus zelf gestopt met de bv omdat het zo pijnijk ed werd. gewoon jammer, als je dat kan voorkomen, krijgt tie van mij de speen erin.

overigens julia had ook nooit een speen, op kdv zag ze veel kinderen met zo ding... zij vond ook een speentje op zolder nog in een doosje, dus... nu als ze aan het spelen is... sjouwt ze soms ook rond met dat ding in de mond. Overigens zuigt ze er niet op, maar speelt ze dan baby na.
ze heeft ook geen duim, julia heeft alleen doekjes waar ze lekker mee ligt.

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor Loucom » 10 aug 2010 22:08

Ik had vroeger ook de duim, maar het was lastig eraf te komen. Had hem altijd bij me, maar deed vooral 's avonds op bank als laat was. Deed het niet als er anderen bij waren, dat vond ik dan nog niet uitzien. Mijn ouders hebben echt hun best moeten doen en lukte pas met een beugel toen ik 12 was. Die beugel moest ik hebben omdat ik geduimd had en dus tanden naar voren waren gegaan.

Zag laatst ook iemand die nog rustig met duim in de mond, ze is 20. Ze ging zitten s'avonds ook al waren er anderen erbij en deed ze duim in mond, ze had zo van kwam ze tot rust. Maar goed dat vind ik er niet uit zien.

Goed en als ik er dan over nadenk is fospeen wel makkelijker, oplaatst kun je toch wegpakken.
Leef je droom.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 aug 2010 09:41

hier zit M nog warmpjes in de buik.. vannacht leek het er even op dat het ging beginnen, maar nee! controle weer gehad.. alles was prima, blaasontsteking is weg! er is nog genoeg vruchtwater en hij ligt er mooi voor! Eigenlijk is het handiger om niet voor vrijdag te bevallen.. of nou ja vrijdag zelf mag ook nog wel, want dan hoeft Tobias niet meer naar zn oude werk toe, maar heeft dan vakantie tot 1 sept!

J.A.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 393
Lid geworden op: 07 mei 2010 10:08

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor J.A. » 11 aug 2010 10:29

@ TJ: Fijn dat de blaasontsteking over is!
En heerlijk dat je man straks lekker vakantie heeft!
Weer een zorg minder, kan je weer wat genieten ervan?

@ Spruw heeft niets met bv of flesvoeding te maken,
mijn kinderen hebben het met bv en flesvoeding gehad,
het is alleen dubbel vervelend met bv, want dan heb je echt last ervan!

Duim vind ik beter dan speen, mijn dochter duimde, maar moest ermee stoppen ivm stand
kaken, en is binnen 1 week ervanaf gekomen dmv Bitex. Superspul!!!

Eerlijk gezegd vind ik spenen vies...!

Als mijn jongste huilde de eerste weken, legde ik ze gewoon aan, ook al had ze een kwartier ervoor nog gedronken, het is die zuigbehoefte waar je dan voor aanlegt, soms zat ik uren op de bank, dan de ene kant, dan de andere kant...soms was het niet leuk, want ik kon moeilijk weg, maar ach...die echte babytijd is zo snel voorbij!

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor jeepeecee » 11 aug 2010 11:15

J.A. schreef:...

Eerlijk gezegd vind ik spenen vies...!



op handen zitten meer bacterien dan op een speen hoor ;) zelfs meer als op de toiletbril :mrgreen:
Afbeelding

J.A.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 393
Lid geworden op: 07 mei 2010 10:08

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor J.A. » 11 aug 2010 12:17

@ jpc: ik weet het! maar toch...ik blijf ze vies vinden :? :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6345
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor ajl » 11 aug 2010 13:16

Spruw heeft te maken met een schimmel die normaal op ieders huid zit. Bij een verminderde weerstand steekt het meer de kop op, zoals pasgeboren baby's en bevallen vrouwen. Meestal zit die schimmel niet op de handen. Pasgeboren baby's kunnen vaak hun duim nog niet vinden. Hugo en Cato wilden niets weten van een speen. Laten 'pinken' vind ik vies voor de baby. Ik heb ook liever niet een iemand anders vinger in mn mond. Dus laat staan dat ik het bezoek wil laten doen! Hugo en Cato hadden met een week of 5/6 hun duim gevonden en ik vind het ideaal. Ik hoef er nooit 's nachts uit voor een speen. En afleren....dat gebeurt vanzelf wel een keer. Ik ken geen mensen van 18 die nog duimen :wink: . En een beugel krijgt toch bijna iedereen, dus dat maakt ook niet uit.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor Jo'tje » 11 aug 2010 13:26

Ik heb nooit geduimd maar had echt een paardengebit. Veel mensen zeiden dan: oh, geduimd zeker vroeger?
Helaas!
pobody's nerfect


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten