eerste dagen als getrouwd stel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor Bastiaan30 » 08 aug 2010 22:52

toppie schreef:Zo vatte ik het ook niet op, hoor!

Maar inderdaad, veel ouders gaan er van uit, dat als hun zoon/dochter verkering krijgt met iemand die op zich zelf woont, dat ze gelijk de koffer in duiken!
Maar men vergeet dat er zoveel dingen stiekum gebeuren bij kinderen die gewoon thuis wonen!

Zoals de waard is, vertrouwt ie zijn gasten :shock:

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 09 aug 2010 12:34

toppie schreef:Zo vatte ik het ook niet op, hoor!

Maar inderdaad, veel ouders gaan er van uit, dat als hun zoon/dochter verkering krijgt met iemand die op zich zelf woont, dat ze gelijk de koffer in duiken!
Maar men vergeet dat er zoveel dingen stiekum gebeuren bij kinderen die gewoon thuis wonen!

Idd, mijn vriend woont ook op zichzelf en dat vind m'n mams niet altijd even prettig, vooral niet in het begin maar nu is ze er aan gewend en ziet (voor zover dat gaat 8) ) ze dat het goed gaat heeft ze er minder moeite mee... Blijven slapen mag ik niet, snap ik ook wel, en zolang ik thuis woon houd ik me ook gewoon aan die regel, en kga d'r echt niet voor uit huis, want er is geen beter en goedkoper hotel dan thuis :mrgreen:
En als men het echt wil dan gebeurt het ook wel op de achterbank van de auto... :wink:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 10 aug 2010 18:48

Mijn man woonde het laatste jaar van onze verkering ook op zichzelf, we hebben nooit opmerkingen gehad erover.

Overigens mochten we bij mijn man thuis niet eens samen op de slaapkamer zitten. Dat deden we vaak wel, en dan werden we na 5 minuten mobiel gebeld door moeders beneden dat er koffie was. (als je beneden kwam stond het er toch niet!) :lol:
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 10 aug 2010 18:59

:lol: Het bekende liedje, dat was bij ons ook zo.
Er werd een broertje of zusje naar bovengestuurd met een of andere smoes.

Ook moesten wij 's zaterdagsavonds exact om 10 uur thuis zijn.
Broers kwamen om 5 voor 12 thuis, hier zijn wat woorden over gevallen.
Het was onbespreekbaar. =;

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 10 aug 2010 20:09

Pfffffft zeg, bizar! Wat voor vertrouwen heb je dan in je kinderen?
Ik vind het ronduit ongezond om je kind geen tijd samen met vriend/vriendin te gunnen [-(
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 aug 2010 20:26

Wij hadden dat thuis echt niet. Vriendjes of vriendinnetjes lagen s'ochtends gewoon (even) bij m'n zus of broer in bed hoor.
Al had m'n vader wel een mening over het samen op vakantie gaan. En die mag hij hebben.

Mijn zus had geen fijne tijd bij haar schoonouders. Is zelfs een keer het huis uit gestuurd. :lol: Echt een bizar verhaal.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 aug 2010 21:01

Tjonge, dat je niet eens even samen op een kamer mocht zijn...
Mijn man is de eennajongste en was 23, die woonde zo'n beetje met zijn broertje op de bovenverdieping, daar hadden ze hun eigen badkamer en slaapkamers. Zijn ouders sliepen beneden en hadden daar hun badkamer, dus die hadden echt niet zo door wat er allemaal gebeurde boven ;)
Al sliep ik de eerste keer daar, toen had ze me de logeerkamer gewezen, en vroeg ze de volgende morgen of het logeerbed lekker sliep. Toen heb ik heel eerlijk gezegd dat ik bij mijn toen nog vriend in bed had geslapen. Ze moest er een beetje om grinniken, maar zei verder weinig.
Mijn man sliep nooit bij ons, omdat we zo dicht bij elkaar woonden. Maar een week voor we trouwden sliep hij wel 1 keer bij ons, toen had mijn moeder voor hem een bed gemaakt naast mijn eigen bed. Vond ik zo bijzonder. Ze zei toen: ja, jullie zijn over 1 week getrouwd, dan mag je nu echt wel lekker naast elkaar slapen hoor.
Dta vond ik wel leuk, dat ze zo ruim daarover dacht :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 10 aug 2010 21:28

Nou ik hier mogen we gelukkig wel samen op mijn kamer zitten hoor :D Kheb een hele eigen zithoek en dan hangen we gewoon lekker :wink: En ff lekker bij elkaar in bed kruipen is ook geen probleem hoor :mrgreen: Zijn al wel een paar x wakker gemaakt 8) En met zn 2en in een 1 persoonsbed vind ik gewoon echt niks.. Veel te krap en warm.. Kmoet de ruimte hebben en languit kunnen liggen :lol:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 aug 2010 21:43

ik ook :mrgreen: de eerste dag nadat we getrouwd waren dacht ik nog: "He hoe komt hij naast mij in bed?" :mrgreen: (tsja half jaar alleen geslapen... :P ) ik ben ook n keer in slaap gevallen op de logeerkamer waar hij sliep. Ach, geen man overboord hoewel ik wel even n standje heb gehad van m'n ouders toen. Ach ja.. mijn ex mocht nooit bij mij op de kamer en mijn huidige man wel (vrijwel direct). Misschien keurde ze het toen wel goed omdat het op de één of andere manier wel klikte en met m'n ex niet.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2010 09:45

Hehe... ach, als je in slaap valt kan er ook weinig gebeuren...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 aug 2010 10:55

Marnix schreef:Hehe... ach, als je in slaap valt kan er ook weinig gebeuren...

hahaha jawel hoor. :lol: Het schijnt dat ik s'nachts dingen doet waar m'n man soms niet blij mee is. :wink: Dat gebeurd onbewust hoor.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 aug 2010 11:38

Uhm, of juist wel :wink:

Nou, bij mijn schoonouders was het ook altijd taboe, het bij elkaar slapen op dezelfde kamer. De eerste keer dat ik daar logeerde, kroop mijn man 's ochtends vroeg bij mij in bed en toen sliepen we gewoon verder. Kwam mijn schoonmoeder me wakker maken, nou, die ogen achter die bril, het was echt gewoon dit: :shock:
"Wat is dit nu?!" riep ze uit. En de kennismaking verliep al zo fijn... :?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2010 12:38

:)

Zucht...

Ik denk dan altijd: Die mensen zijn toch ook een keer jong en verliefd geweest?

En zou zeggen: Kwam me vanochtend even lief wakker maken en een knuffel geven... en toen kroop die er even bij. Als we bij mijn ouders of Joanne's ouders waren sliepen we ook wel apart, maar ze snapten wel dat we 's ochtends ff bij elkaar in bed kropen.

Maar ja....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 aug 2010 13:21

Mijn man en ik sliepen elke week bij elkaar. Hij woonde toen ik studeerde 45 minuten fietsen verder en had s'avond geen zin om weg te gaan. Wij sliepen vanaf dag 1 bij elkaar op de kamer. Ik had in Groningen een studentenkamer en hij woonde tijdelijk weer bij zijn ouders en had ook een grote kamer alleen. Zijn ouders zouden meer verbaasd zijn geweest als wij niet bij elkaar sliepen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 aug 2010 13:31

Marnix schreef::)

Zucht...

Ik denk dan altijd: Die mensen zijn toch ook een keer jong en verliefd geweest?

Die mensen mochten waarschijnlijk NOG minder van hun ouders. Echt waar, het is een wonder dat de menselijke soort in die tijd niet is uitgestorven.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Archief”