Berichtdoor Mariamagdalena » 10 feb 2004 11:13
Lieve mensen, ook al geven jullie verschillende antwoorden, ik voel me door al jullie antwoorden gesterkt en bemoedigd, ik vind het heel fijn dat jullie reageren. En inderdaad, nu moet ik er aan werken dat ik hem vergeef voor wat hij gedaan heeft, en inderdaad, wat Joepie zegt, liefdevoltegemoed treden.
Vergeven kan ik wel, ik ga daar vandaag voor bidden, en ik ken mezelf, ik weet dat ik makkelijk kan vergeven.
Maar nu het volgende: liefdevol tegemoed treden, daar ben ik bang voor.
Donderdagavond moet ik deze man weer zien, omdat hij gitaar speelt, en er is dan bij mijn man een bepaald muziekthema, waarin ik moet zingen.
Bovendien helpt hij ook in de organisatie daarvan,(jamsession) ik ook en zijn vrouwtje ook. Zijn vrouwtje is heel erg lief (ze komt uit midden Afrika, ze is heel schattig klein), maar ze is doodsbang voor hem. Ze is wel gelovig, stiekem, en wij praten ook over het geloof als hij het niet hoort, dat vind zij fijn om erover te praten, maar ze mag niet geloven van hem.
Omdat hij zo agressief is, dacht ik eerst om hem uit de weg te gaan donderdag, dus zo veel mogelijk te negeren, omdat ik bang ben dat hij misschien weer agressief wordt. Hij is nl bijna altijd dronken. Aan het eind van de avond is hij zeker dronken.
Maar hij is nu natuurlijk extra kwaad op mij omdat ik hem geen bier wilde geven en we hem door mij eruit gezet hebben. (voor de andere klanten)
Dus ik ben wel bang om hem te zien.
Eerst dacht ik, ik meld me donderdagavond wel ziek of zo..........
Maar ik vind toch dat jullie allemaal op je eigen manier mij steun hebben gegeven, ook die bijbelteksten heb ik toch veel aan, dank!