Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor *Annet* » 25 jun 2010 14:15

Wat doe jij aan die ruzie's? Tot hoever laat je het ze zelf 'uitvechten'? Meestal laat ik het ze maar uitzoeken tot er lichamelijk geweld aan te pas komt of ze wel erg veel herrie maken. De buren hoeven niet alles te horen. :|
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 25 jun 2010 15:02

je er niet al te veel mee bemoeien schijnt wel de beste aanpak te zijn, zo leren kinderen om met conflicten om te gaan. Alhoewel ik wel op zou letten dat niet altijd dezelfde de 'underdog' is.. :)

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor Sophie77 » 25 jun 2010 15:32

Ik kijk die ruzies inderdaad een beetje aan en grijp in als het uit de hand loopt. Slaan is idd verboden en we proberen de herrie te beperken :mrgreen: . Wij hebben het geluk dat we vrij ver bij buren vandaan wonen, dat scheelt wel. En inderdaad wat Hippieblijhoofd zegt, het is belangrijk erop te letten dat niet altijd dezelfde de gebeten hond is. Vaak merk ik aan mezelf dat ik beter met ruzies omga en er sowieso beter tegen kan als ik zelf lekker in m'n vel zit. Dan kap ik ruzies niet alleen af, maar praat ik ook over de oorzaak en hoe je ze kunt voorkomen. Op den duur werpt dat z'n vruchten af :)

Gebruikersavatar
mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 336
Lid geworden op: 14 apr 2008 21:13
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor mamavansophie » 25 jun 2010 19:46

Ben weer ff niet geweest, zo verkouden en beroerd als wat, en dat al anderhalve week. Slaap ook erg slecht s nachts.

Sophie heeft ook wel last van de warmte hoor. Al was het vandaag bijna de hele dag zwaar bewolkt, pas rond 4 uur brak de zon door en was het meteen weer zo warm. Pff, en dan wordt het nog warmer. Hoeft van ons niet zo hoor ;)
Maar gelukkig wonen we dicht bij het strand :mrgreen:

Hier duurt het nog even voordat het zomervakantie is (eind juli pas). En dan na de vakantie mag sophie ein-de-lijk naar de grote school. Ze kijkt er zó naar uit, vindt alles kinderachtig op de psz/peuterzwemmen etc. maar t zal ook wel wennen zijn straks...
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 jun 2010 12:15

we zijn net met Milan bij de HAP geweest... Vannacht bijna de hele nacht wakker geweest :( , ivm het benauwd zijn van Milan en het vele hoesten ! het blijkt dat bij uitademen de luchtpijp vernauwd wordt! Nu aan de pufjes en hopen dat het beter wordt! we gaan nu maar even proberen bij te slapen! Ook heeft hij een drankje gekregen tegen hooikoortsklachten

J.A.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 393
Lid geworden op: 07 mei 2010 10:08

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor J.A. » 26 jun 2010 13:20

@ Ruzie maken kunnen ze hier ook goed... :? vaak laat ik ze doen,
totdat het te erg wordt, en dan probeer ik het in goede banen te leiden,
maar moeten ze het wel uitpraten en excuus aanbieden... :wink:

@mamavansophie en TJ: vervelend zeg, hopelijk gaat het snel beter!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor MissF » 26 jun 2010 18:17

Ik heb nog niet te maken met ruzies, gelukkig ;) Maar mijn moeder zei vroeger altijd: ruzie is oefenen voor de maatschappij.
Dus ze liet ons vaak maar. Nu was ik denk ik de enige die echt ruzie maakte :oops: Mijn zus maakte geen ruzie, mijn broertje al helemaal niet (maar die was/is altijd stronteigenwijs, daar kon ik niet tegen), en mijn zusje was zoveel jonger als ik, daar maakte ik geen ruzie mee. Dus ik heb denk ik ook wel het meest op de gang gestaan, omdat ik niet mocht gillen, en lichamelijke ruzie mocht ook niet. maar verder moesten we het maar uitzoeken, of even buiten gaan ruzie maken :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor MissF » 26 jun 2010 18:17

Wat sneu voor Milan TJ!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

sientje
Mineur
Mineur
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 jun 2008 12:53

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor sientje » 26 jun 2010 22:28

Patrick heeft vandaag zijn zwemdiploma A gehaald! =D>
Nooit gedacht dat het zo nog snel zou gaan.
Heerlijk geen zwemles meer!!!

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor Haai » 26 jun 2010 22:36

Gefeliciteerd!
Lijkt me idd een heel gedoe, dat zwemlessen...

Juultje77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 09 jan 2008 17:53
Locatie: Gelderland

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor Juultje77 » 26 jun 2010 22:44

Leuk Sientje! onze middelste dochter heeft ook vanmiddag haar A diploma gehaald! Nu gelijk door voor B.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 jun 2010 08:54

gefeliciteerd met de zwemdiploma's!!

De piepende ademhaling is dankzij de pufjes langzaam aan het verdwijnen! hoesten doet hij nog wel veel! vanmorgen zo erg dat hij er van overgegeven heeft :( Ik laat hem iig morgen thuis, want we moeten het echt niet hebben dat hij vrijdag ziek is! 8-[ (dan trouwt Tobias zijn zusje!)

Verder had hij vrijdag ook zo'n pijn in zn buik gehad.. rond zn navel.. Hij had het zweet op zn voorhoofd staan en wist niet waar hij het zoeken moest.. gister dat ook tegen de huisarts gezegd.. hij kon daar niet echt iets van vinden.. wel zag hij dat Milan een breukje in zn buikwand heeft.. dat zit er al sinds zn geboorte, maar niemand kon ons ooit vertellen wat dat was. deze huisarts dus wel ;) hij had het in zn 25 jaar als huisarts nog niet vaak gezien.. Maar goed, daar kwam die pijn ws niet vandaan.. ik houd het maar even in de gaten, want vanmorgen had hij weer op precies dezelfde plek pijn!

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor Sophie77 » 28 jun 2010 08:23

Haai schreef:Lijkt me idd een heel gedoe, dat zwemlessen...


Idd een heel gedoe! Hier hebben ze gelukkig 2 jaar schoolzwemmen, in groep 3 en 4. Het A-diploma vind ik erg belangrijk, daarvoor heb ik alle jongens toen ze 5 waren op zwemles gedaan, maar B hebben 4 en C 2 jongens met schoolzwemmen gehaald. Als ze C niet op school redden, mogen ze dat na groep 4 alsnog halen als ze daar zin in hebben.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor Sophie77 » 28 jun 2010 08:25

@TJ: Wat vervelend voor Milan! Hopen dat het beter gaat en dat hij vrijdag helemaal in orde is!

Gebruikersavatar
liefje
Majoor
Majoor
Berichten: 2360
Lid geworden op: 13 apr 2004 17:55

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor liefje » 28 jun 2010 08:48

Tj Peuters/kleuters hebben vaak buikpijn rond de navel dit is eigenlijk een plek die aangewezen wordt door het kind als het ergens
anders een onverklaarbare pijn heeft en niet kan omschrijven, ook door drukte en door het psygische kan die pijn veroorzaakt worden.(praat nu onze dokter na ;-))
Danique heeft/had er ook veel last van. We hebben bloed laten prikken maar verder geen bijzonders uitgekomen.
Moet je maar eens op internet kijken..Sterkte!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten