Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor Memmem » 17 jun 2010 20:23

Leuk idee die rok, is dat metaalstof die je er voor gebruikt?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 jun 2010 21:36

Ja dat is van metaalstof, klopt.

Mijn man is er niet helemaal weg van, 'de slankheid van je figuur is weg', zei hij.

Je kunt het ook prima van andere, dunnere, stof doen. Heeft een vriendin gedaan en die is ook heel leuk geworden. Ze heeft er geen band opgezet, gewoon aan alle 4 de kanten een zoompje.

@Haai: je kunt 10 cm links en rechts van de middenachternaad een figuurnaad stikken.

Vandaag was ik op de Harvest Fair en daar een soort van striksjaal gekocht om 10 x na te maken. Komt ook nog wel es online. Of misschien kent mamavan3 'm ook wel... Ben nooit zo snel met foto's plaatsen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 17 jun 2010 21:59

Ik heb nog een lap dikke (en goedkope) katoen liggen, misschien probeer ik die eerst. Heb net een simpele wijde rok voor mijzelf genaaid.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 jun 2010 07:12

*Annet* schreef:Ja dat is van metaalstof, klopt.

Mijn man is er niet helemaal weg van, 'de slankheid van je figuur is weg', zei hij.

Je kunt het ook prima van andere, dunnere, stof doen. Heeft een vriendin gedaan en die is ook heel leuk geworden. Ze heeft er geen band opgezet, gewoon aan alle 4 de kanten een zoompje.

@Haai: je kunt 10 cm links en rechts van de middenachternaad een figuurnaad stikken.

Vandaag was ik op de Harvest Fair en daar een soort van striksjaal gekocht om 10 x na te maken. Komt ook nog wel es online. Of misschien kent mamavan3 'm ook wel... Ben nooit zo snel met foto's plaatsen.

Wat vond je van de Harvest fair? Wij waren er gisterenmiddag ook geweest ik vond het leuk maar had groter verwacht eigenlijk...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 jun 2010 07:29

'k Vond het helemaal geweldig, haske leuk en groot genoeg. Anders wordt het zo masaal en heb je wel es de indruk bepaalde dingen te hebben gemist doordat je niet genoeg tijd had. Was met een vriendin en die vond het ook heel erg leuk. Collega van Romantic Lifestyle stond er ook met een stand en die zei ook dat ze niet vaak zo'n geweldige en mooie, ruim opgezette fair had meegemaakt!

mamavan3
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mamavan3 » 18 jun 2010 10:38

Memmem schreef:Leuk idee die rok, is dat metaalstof die je er voor gebruikt?

Het is van metaalstof maar dan zonder metaal :wink:
De stof heet memory fiber.
Je kunt hem ook van een zwaardere katoen maken, memmem.

Nee, Annet, die striksjaal ken ik niet....ben benieuwd
Liefde is: geven en geven.

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 18 jun 2010 10:49

Ik heb hier nog een lap van 150 bij 130 liggen, zou die rok daar ook mee lukken?
Misschien maar gewoon even proberen vanavond.

mamavan3
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mamavan3 » 18 jun 2010 10:52

zomaar schreef:Ik heb hier nog een lap van 150 bij 130 liggen, zou die rok daar ook mee lukken?
Misschien maar gewoon even proberen vanavond.

Gebruik dan de 150 cm in de breedte, dat heb je echt wel nodig om de overslag te maken. De rok wordt wel iets korter, ong. 60 cm.
Liefde is: geven en geven.

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 18 jun 2010 12:53

Okay, dank voor de tip, ga vanavond maar eens frubelen als de kids liggen, gaat nu niet zo handig.
Krijg elke keer weer naaikriebels als ik al die ideeën in dit topic voorbij zie komen.

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 19 jun 2010 20:25

oh die rok ziet er echt super uit! Moet eens kijken of ik daar nog geschikte stof voor heb (wel witte denk ik maar dat is weer zo besmettelijk ;)).
Heb in ieder geval meteen zin om ook zoiets te gaan proberen. Alleen weet ik niet of zoiets mij staat????
Ik vind trouwens die ballonrokjes ook zo leuk!!

Ik ben zelf weer volop crea met de haarspeldjes etc in de weer geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

plus dezelfde nog een keer maar dan met roze vlinder

Afbeelding

broches

Afbeelding

voor sophie, haarclipjes. Helemaal blij mee :)

Afbeelding

en nog een zelfde in blauw/geel
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 19 jun 2010 20:32

Wat mooi zeg! Blijven die speldjes een beetje goed in het haar zitten?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 22 jun 2010 11:50

Leuk allemaal, mammavansophie!

@mamavan3: nog even over die rok: je houdt dan toch een opening? blijft het wel goed zitten?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 jun 2010 11:57

ik had hem zaterdag aan, had hem op de simpelste manier gemaakt. Ik ga toch bovenaan strikbandjes zetten die ik op mijn rug vast kan maken want het zakte toch geregeld naar beneden. Verder begon ik ermee om hem binnenste buiten om me heen te slaan, doe jij dat ook, mamavan3? Anders zit de voor-en achterkant binnenstebuiten.

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 25 jun 2010 19:48

Bumba schreef:Wat mooi zeg! Blijven die speldjes een beetje goed in het haar zitten?

ja hoor, het zijn gewone speldjes (van die klik-klak speldjes zeg maar). Ben nog bezig met een bestelling van 15 setjes, dus kan nog ff door :mrgreen:
En vandaag nog een jurkje afgemaakt voor sophie (nog geen foto van op mijn laptop). Ook heb ik een oud tshirt van mezelf verknipt als nachtpon voor Sophie. Alleen de armsgaten moet ik nog even afwerken.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 29 jun 2010 19:41

Echt ontzettend leuke ideeën doe ik hier op! Het enige nadeel is dat ik alleen niet kan haken...zelfs een simpel klein bloemetje mislukt :? Heeft iemand een (boeken)tip waarin precies beschreven staat hoe dat nu moet? Zodat ik het ook kan... 8-[ Heb net allemaal van die leuke speldjes en stofjes voor rozetten besteld en daar staan die gehaakte bloemetjes zo ontzettend leuk op. Maar ja...dan moeten ze natuurlijk wel lukken :-oo

Terug naar “Archief”