VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ostrogoot
Mineur
Mineur

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor ostrogoot » 10 jun 2010 22:07

jip_86 schreef:
schelpje3 schreef:Mijn zoon leest net in de krant dat ze in Z Afrika gedroogde gierhersenen eten. Dan krijg je de kracht om uitslagen te voorspellen. :-&
Misschien met een sausje ? :lol:

Dat is pas voetbalgekte ;)

Nee, dit heeft te maken met gekke voetballers en slimme handelaren.
Nosce te ipsum

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 jun 2010 22:12

Het Nederlands 11tal heeft samen met Johan Cruyff een cruyf court (omheind voetbalveldje) geopend in 1 v.d. armste wijken in Johannesburg. De 3e in Afrika.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 11 jun 2010 09:36

Vanmorgen in De Telegraaf (en dan nog praten hoe onschuldig en hoe leuk het is en zeggen dat christenen daar best in mee kunnen gaan?):

Hele land ligt stil tijdens Oranje
AMSTERDAM - Tijdens de WK-wedstrijden van Oranje ligt Nederland ligt volledig plat. De economie staat tijdens de voetbalduels in de middag twee uur stil. Volgens ondernemers betekent dat geen financiële drama's; het toernooi biedt genoeg kansen om extra geld te verdienen.

Verlaten snelwegen, lege winkelstraten en werknemers die zich verzamelen voor een tv-scherm. Zo ziet ons land er volgens deskundigen uit tijdens de duels die het Oranje 's middags speelt, beginnend aankomende maandag. Gedragseconoom Floris Heukelom van de Radboud Universiteit Nijmegen vreest geen ernstige gevolgen voor de economie: "Uiteraard zijn er directe kosten verbonden aan het feit dat Oranje speelt. Bij veel bedrijven zullen werknemers twee uur lang niet aan het werk zijn. Dat kost werkgevers geld."
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 11 jun 2010 10:47

Ach, wat maakt 't mij ook eigenlijk uit dat er mensen zijn die een hekel hebben aan voetbal en vooral alles eromheen? Ik kijk gewoon lekker en met mij vele christenen en niet-christenen. ;)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 11 jun 2010 11:18

Maar allereerst kennen veel mensen Hem niet en wat doen we daar aan?

Getuigen.
Daarnaast, waar maak je Hem groot mee?

Je bent toch een Christen? Weet je dat niet? Met je hele hart, ziel, verstand, kracht, leven voor Hem. Dus Hem groot maken mede door Zijn wil te doen.
Als dat een reden is om geen voetbal te kijken, waarom mag je dan wel wandelen, naar het strand gaan, breien enzovoorts. Het is allemaal ontspanning waar we doorgaans niet direct Hem mee grootmaken...

Hij wil dat we ons lichaam goed onderhouden en dus bewegen en ontspanning is goed en naar Zijn wil.
maar waarbij de houding hoe je er in staat en er mee omgaat wel bepalend is.

Juist, helemaal mee eens. Jij gaat er misschien wel goed mee om maar dan geld altijd nog dat je heel anders moet zijn (MAG zijn voor HEM!) en niet gelijk moet worden aan de wereld. En als het WK voetbal de wereld niet meer is, wat is het dan nog wel?

Het Nederlands 11tal heeft samen met Johan Cruyff een cruyf court (omheind voetbalveldje) geopend in 1 v.d. armste wijken in Johannesburg. De 3e in Afrika.

Dat vind ik heel goed van ze!

Jeewee: Afgelopen zaterdagmiddag was het bij mijn man absoluut te merken aan de omzet.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jun 2010 11:19

JeeWee schreef:Vanmorgen in De Telegraaf (en dan nog praten hoe onschuldig en hoe leuk het is en zeggen dat christenen daar best in mee kunnen gaan?):

Hele land ligt stil tijdens Oranje
AMSTERDAM - Tijdens de WK-wedstrijden van Oranje ligt Nederland ligt volledig plat. De economie staat tijdens de voetbalduels in de middag twee uur stil. Volgens ondernemers betekent dat geen financiële drama's; het toernooi biedt genoeg kansen om extra geld te verdienen.

Verlaten snelwegen, lege winkelstraten en werknemers die zich verzamelen voor een tv-scherm. Zo ziet ons land er volgens deskundigen uit tijdens de duels die het Oranje 's middags speelt, beginnend aankomende maandag. Gedragseconoom Floris Heukelom van de Radboud Universiteit Nijmegen vreest geen ernstige gevolgen voor de economie: "Uiteraard zijn er directe kosten verbonden aan het feit dat Oranje speelt. Bij veel bedrijven zullen werknemers twee uur lang niet aan het werk zijn. Dat kost werkgevers geld."

Grinnik... de Telegraaf... tja. Laten we het erop houden dat die het er nogal dik bovenop weten te leggen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 jun 2010 13:46

Maandagmiddag moet 1 van mijn zoons voor controle naar ziekenhuis.
Ze hebben het speciaal nu voor hem ONGEVRAAGD, op smorgens gezet. :!:
De dokter baalt dat hij moet werken. :wink: Is voetbalfan, weten wij.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 11 jun 2010 14:34

@Marnix: een christelijke feestdag (anders dan die in de wet zijn vastgelegd, maar dat is al jaren traditie) als de bid- of dankdag bezorgt een school fikse problemen. De inspectie keurt het af als je zo'n dag gewoon vrij geeft, je moet dan een andere vakantiedag opofferen. Zo krijgen wij volgend jaar maar 1,5 week kerstvakantie, ipv 2...

Een van de scholen die voetbal laat kijken is overigens wel een christelijke school.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jun 2010 14:51

schelpje3 schreef:Maandagmiddag moet 1 van mijn zoons voor controle naar ziekenhuis.

Wat een voetbalgekte zeg, dat ze daar al speciaal afspraken voor verzetten... :wink:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 11 jun 2010 16:10

Haha, ik heb maandagmiddag om 16.30 een afspraak (da's 15.30 NL tijd) Zou ze dat nou ook speciaal voor mij gedaan hebben? ;)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 11 jun 2010 19:18

TheKeimpe schreef:@Marnix: een christelijke feestdag (anders dan die in de wet zijn vastgelegd, maar dat is al jaren traditie) als de bid- of dankdag bezorgt een school fikse problemen. De inspectie keurt het af als je zo'n dag gewoon vrij geeft, je moet dan een andere vakantiedag opofferen. Zo krijgen wij volgend jaar maar 1,5 week kerstvakantie, ipv 2...

Een van de scholen die voetbal laat kijken is overigens wel een christelijke school.

Ja theKeimpe, mede dank aan D66. Voor al het Christelijke (en dus Christus) is geen plaats meer. Dat was 2000 jaar geleden ook al zo toen Maria moest bevallen.......van Jezus

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 11 jun 2010 20:27

O heerlijk! Ik signaleer weer eens het Calimero-complex. =;

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jun 2010 20:42

Het moet toch handig zijn om één klein groepje overal de schuld van te kunnen geven. In dit geval is het D66...

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 11 jun 2010 21:42

schelpje3 schreef:Maandagmiddag moet 1 van mijn zoons voor controle naar ziekenhuis.
De dokter baalt dat hij moet werken. :wink: Is voetbalfan, weten wij.

Tsja ik denk niet dat een dokert als hij moet werken , dit zou verzetten omdat hij voetbal wil kijken, ik mag er toch wel van uitgaan dat men (en zeker ) een dokter een prof. instelling heeft !

Er kunnen andere belangen in het spel zijn , ik weet hoe hectisch het in een zieken huis er aan kan toegaan !

Ik zou zeggen als je er maandag bent vraag het eens op de man af zonder meteen te oordelen !

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 jun 2010 21:52

Op mijn (openbare) school komt er een groot scherm in de aula, zodat we allemaal voetbal kunnen kijken. Niet alleen leuk voor de leerlingen, ook voor ons als docenten. Kom op zeg, 1 keertje, aan het einde van het schooljaar. Leuk toch. Bij mijn man op het werk gaan ze ook kijken. Zijn baas wil het zelf ook graag zien. Daarbij komt, dat ze nauw samen werken met een bedrijf uit Denemarken, dus alle communicatie ligt dan ook stil. Nu is mijn man maandag vrij, want dan werk ik, maar anders is het toch gewoon leuk?

Kijk, sommige dingen kunnen niet stoppen, maar 2,5 lesuurtjes laten vervallen om met iedereen naar het voetbal te kijken? Goed voor het samen-gevoel. Past wel bij het schooljaar-einde. En toch zijn er collega's die nu zeuren over prioriteiten en wat is dit voor signaal, bla bla bla. Ik denk, dat het toch nooit goed is. Ga dan lekker met elkaar zitten sikkeneuren in je lokaal en kom niet kijken.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”