Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Antoinette » 02 jun 2010 19:56

Wullimpie schreef:http://www.youtube.com/watch?v=0LulDJh4fWI

Dit filmpje laat weinig over van de "vreedzame hulporganisaties" lijkt me.

Bedankt voor het plaatsen van dit filmpje, misschien gaan hierdoor de ogen open van vele blindgangers die klakkeloos achter de media aanhobbelen.
Wat een walgelijke lui zeg op hun zogenaamde hulpgoederenbootjes, bah!
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 03 jun 2010 07:58

Israël stuurt hulpgoederen uit boten naar Gaza
(Novum/AP) - Israël heeft een deel van de lading hulpgoederen van de flottielje die maandag door commando's werd aangevallen in vrachtwagens geladen en naar de Gazastrook gestuurd. De flottielje bestond uit zes schepen.

In totaal werden twintig trucks met hulpgoederen richting Gaza gestuurd. De lading betrof onder andere rolstoelen, speeldgoed, kleding en medicijnen.

De Hamas-autoriteiten in de Gazastrook weigerden de spullen in eerste instantie, vergezeld van de eis dat Israël alle goederen die zich aan boord van de schepen bevonden diende over te dragen. Later werd gezegd dat de lading uit de vrachtwagens wel zou worden geaccepteerd.
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 03 jun 2010 13:01

Harm-J schreef:Franklin ter Horst schreef...! Dan kan men net zo goed schrijven: Mijn buurman schreef!
Nee Antoinnette, je zal toch echt met een betere en vooral "betrouwbare" bron moeten komen.

Ja, je kunt beter luisteren naar Greetje Duisenberg, ](*,) o.a. lid van die Free Gaza Movement club. Bij K&B zei ze o.a. :
Israel is de schuld van alles.
Israel is geen democratie.
Hamas is geen terroristische organisatie.
De staat Israel is nooit uitgeroepen.
Wij (wie zijn wij??) hebben Israel een stukje land gegeven.
enz., en ze meende het zo te zien ook nog. Echt betrouwbare informatie waar je een gefundeerde mening op kunt baseren....
Hoe kunnen gedachten verduisterd worden door onredelijke blinde haat.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 03 jun 2010 13:03

Antoinette schreef:

Bedankt voor het plaatsen van dit filmpje, misschien gaan hierdoor de ogen open van vele blindgangers die klakkeloos achter de media aanhobbelen.

Lol, dat schip is vertrokken vanaf Turkije en door de douane heen geweest :') Als er wapens op dat schip waren waren ze nu wel al in beslag genomen.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 03 jun 2010 14:21

haring schreef:
Antoinette schreef:

Lol, dat schip is vertrokken vanaf Turkije en door de douane heen geweest :') Als er wapens op dat schip waren waren ze nu wel al in beslag genomen.

Ja ja en jij gelooft dat!
Man het was een geplande actie, die turken zijn thuis onthaald al helden!
Als je de beelden goed bekijkt zou je wel anders praten.
Heel duidelijk is te zien dat de militairen die op het schip komen meteen zeer geweldadig worden aangevallen, ze lopen met stokken, ijzeren staven etc.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 03 jun 2010 14:26

johannes1 schreef:JERUZALEM - De radicale Palestijnse beweging Hamas weigert Israëlische vrachtwagens met hulpgoederen van een konvooi Gaza binnen te laten rijden.

Vreemd dat de NOS dat niet meldt. Wel een jammerklacht van een activiste: http://nos.nl/artikel/161693-nederlands ... terug.html

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 03 jun 2010 14:40

Weet je met 1 gegeven ben ik altijd heel blij :P
De bewaarder van Israël sluimert nog slaapt! Psalm 121:4
Hij ziet alles, Hij weet alles. Niet een ontkomt aan Zijn waarnemen.

Hoe lieflijk zijn op de bergen de voeten van de vreugdebode, die vrede aankondigt, die goede boodschap brengt, die heil verkondigt, die tot Sion spreekt: Uw God is Koning!
De hele wereld kan denken dat het anders is, Hamas kan denken dat Allah hun zal belonen voor hun daden, ze kunnen het vergeten!
Er is maar 1 God en dat is de God van Israël die Sion zal bevrijden.
Jeremia 30:16-17 Daarom zullen allen die u verslinden, verslonden worden, al uw vijanden tezamen in gevangenschap gaan, uw plunderaars ter plundering worden en zal ik uw berovers ten roof overgeven. Want Ik zal u genezing schenken, u van uw wonden genezen, luidt het woord des Heren, omdat men u, Sion, de verstotene noemt, degene naar wie niemand vraagt.

Het mag te hopen zijn dat mensen als Greta tot inkeer komen voor de wederkomst van Jezus.

Vele Joden keren terug naar hun land, Joden die over de hele aarde verstooid zijn.
Maar God houdt Zijn beloftes, aangaande deze mensen.
We zitten er midden in dat we dagelijks getuigen zijn van profetieën die in vervulling gaan.
Ezechiël 11:17-20 : Daarom spreek zo zegt de Heere Heere : Ik zal u vergaderen uit de volken en u bijeenbrengen uit de landen waarin gij verstrooid zijt, en Ik zal u het land Israël geven;

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 03 jun 2010 14:43

dalethvav schreef:Ja, je kunt beter luisteren naar Greetje Duisenberg, ](*,) o.a. lid van die Free Gaza Movement club. Bij K&B zei ze o.a. :
Israel is de schuld van alles.
Israel is geen democratie.
Hamas is geen terroristische organisatie.
De staat Israel is nooit uitgeroepen.
Wij (wie zijn wij??) hebben Israel een stukje land gegeven.
enz., en ze meende het zo te zien ook nog. Echt betrouwbare informatie waar je een gefundeerde mening op kunt baseren....
Hoe kunnen gedachten verduisterd worden door onredelijke blinde haat.

Het is te hopen voor Greta dat ze de bijbel een keer gaat lezen met een open hart, en dat dan haar "gezegende doppen" open gaan voor de werkelijkheid.'
Ze roept en ze bléért maar wat! Ze is een speelbal voor satan op het moment, ze laat zich gewoon misbruiken openlijk en vrijwillig.
ONGELOOFLIJK!!!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 jun 2010 16:46

Tja, Gekke Gretta moet je maar laten praten.
Net als Nitwit Netanyahu en zijn extremistische vriendjes.

Het zou fijn zijn als het gezond verstand weer eens boven tafel zou komen. Dat convooi kon de inhoud lossen in Asdod (als ik mij niet vergis), waarna het naar Gaza vervoerd had kunnen worden.

Feit is wel, dat in internationale wateren Israelische militairen niet actief horen te zijn - dat mag namelijk geen enkel land, zonder instemming van de Veiligheidsraad.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 03 jun 2010 18:12

Optimatus schreef:Tja, Gekke Gretta moet je maar laten praten.

Het zou fijn zijn als het gezond verstand weer eens boven tafel zou komen. Dat convooi kon de inhoud lossen in Asdod (als ik mij niet vergis), waarna het naar Gaza vervoerd had kunnen worden.

Feit is wel, dat in internationale wateren Israelische militairen niet actief horen te zijn - dat mag namelijk geen enkel land, zonder instemming van de Veiligheidsraad.

Dat zeg jij, ik hoorde van de week een kenner van het zeerecht en die gaf aan als er een blokkade is en de schepen gaan rechtstreeks op de blokkade af dan mogen ze de schepen inspecteren. Een voorwaarde dat de blokkade geaccepteerd is ..... en daar ligt het een enorm gap, want wie beoordeeld dat een blokkade terecht is, daar zwijgt het recht over. Hij pleitte voor een betere beschrijving van het zeerecht, om zulke hiaten te voorkomen.

Dit speelt trouwens ook voor de kust van Somalie, wie en waar mag je piraten berechten.

Even terzijde wat je van Netanyahu vind, maar vind jij Gretta Duisenberg nu echt een representatief persoon voor de Palestijnse zaak? Als je iemand hoort zeggen hoe vredelievend Hamas wel niet is, terwijl Hamas net zonder onderzoek een aantal Palestijnen heeft geliquideerd vanwege dat ze verdacht werden van collaboratie, dan vind ik niet dat je zo iemand nog serieus mag nemen.

Daarnaast haar hele onderbouwing over dat er helemaal geen staat Israel is uitgeroepen in 1948 en dat ze een stukje land hebben gekregen van ons, dat slaat toch ook als een tang op een varken? (even buiten beschouwing laten nu, wat Netanyahu allemaal zegt en etc). Eerst dit punt :wink:
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 03 jun 2010 19:01

haring schreef:
Antoinette schreef:

Natuurlijk, die wapens zijn daar neergelegd door de Israëlisch, en dat filmpje is gemanipuleerd. ](*,)

Dream on.....
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 03 jun 2010 21:43

eh mischien bekijk ik het verkeerd hoor , maar 700 man voor een aantal boten ...met militaire wapens aanvallen, schieten , op hun weg alles kapot maken... logisch dat je je dan gaat verdedigen met wat je in huis hebt... (en lijkt me dat er wel buizen enzo op een schip zijn ! Ik dacht (weet het dus niet zeker ) dat er van af het convooi geschoten is !

Afgezien daarvan zijn er burgers van een ander land aangevallen en gedood !

Maar de andere kant van het verhaal is dat er geprovoceerd is door met een convooi de Gaza proberen te bereiken buiten Isreal om. niet echt tactisch ! maar om dan maar een kleine 700 man in te schakelen..

Ach op deze manier zet Israel zich steeds meer buitenspel... er komt een keer een grens dat ook Amerika zijn handjes er van af trekt.. en dat lijkt me voor de stabilisatie in het midden oosten niet handig !

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 03 jun 2010 22:29

Optimatus schreef:Tja, Gekke Gretta moet je maar laten praten.

Hoe sta jij dan tegenover de ontvoering van Eichmann, de interventie in Entebbe? Hadden zij daar ook de toestemming nodig van de Veiligheidsraad? Dit waren heldendaden er zijn zelfs films van gemaakt.
Nosce te ipsum

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 04 jun 2010 07:21

Spons schreef:eh mischien bekijk ik het verkeerd hoor , maar 700 man voor een aantal boten ...met militaire wapens aanvallen, schieten , op hun weg alles kapot maken... logisch dat je je dan gaat verdedigen met wat je in huis hebt... (en lijkt me dat er wel buizen enzo op een schip zijn ! Ik dacht (weet het dus niet zeker ) dat er van af het convooi geschoten is !
De Israelische commando's zijn niet al schietend aan boord gegaan. Dat wil de Arabische pers ons natuurlijk graag doen geloven, maar een gewelddadig incident is niet in het belang van Israel. Want zo dom zijn de Israeli's nou ook weer niet.
Er werd pas geschoten toen de eerste militairen bij aankomst op het dek met knuppels en messen werden afgetuigd.

Waar Israel in heeft geblunderd, is dat ze ervan uitgingen dat ze hooguit op wat verbaal geweld konden rekenen. Hierin is de veelgeprezen geheime dienst de mist in gegaan. Daarom gingen de commando's ook met paintballpistolen (!! en als reserve een echt pistool) aan boord, die natuurlijk geen indruk maken op een woedende menigte. Als de situatie dan levensbedreigend wordt, heb je algauw grof geschut nodig om je soldaten te redden, met als gevolg doden en gewonden. Als ze op verzet hadden gerekend, hadden ze eerst gezorgd dat er geen mensen op het dek aanwezig waren, door er bijv. traangasgranaten op te gooien, voordat de soldaten uit de helicopters naar beneden gingen. Dan was het niet zo uit de hand gelopen als nu.

Dit nog afgezien van het feit of het wel zo slim is om op deze manier een blokkade te forceren. Ik denk dat het slimmer is om alleen die schepen tegen te houden, waarvan je op basis van harde inlichtingen aan kunt nemen dat er wapens aan boord zijn. De overige schepen zou je dan door kunnen laten.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 04 jun 2010 07:34

Optimatus schreef:Feit is wel, dat in internationale wateren Israelische militairen niet actief horen te zijn - dat mag namelijk geen enkel land, zonder instemming van de Veiligheidsraad.

Daarover lopen de meningen van de verschillende deskundigen over het zee(oorlogs)recht nogal uiteen. Zou je werkelijk denken dat Israel met z'n armen over elkaar blijft zitten wachten en het flottielje door liet varen totdat de deskundigen eruit zouden zijn of het nu wel of niet geoorloofd is?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Terug naar “Archief”