Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor LeChat » 24 apr 2010 19:39

*Annet* schreef:LeChat, gaat Bea naar Zeeland dan? Rijdt ze vast wel over Flakkee, wie weet ziet ze hem.
Ja, naar Middelburg en Wemeldinge...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 25 apr 2010 21:44

ik heb een supermooie naaimachine gekregen met LCD scherm, al twee jaar geleden, ben wel begonnen met een paar dingen, alleen nog nooit iets afgemaakt :oops: . Maar goed, ik zit nu midden in examens, 15 mei de laatste en 28 mei nog een mondeling. Maar daarna wil ik toch alles weer eens gaan oppaken, want heb erg leuke stoffen waar ik snel iets van wil maken...

en.....nog een patroon uit dacht ik de knippie, ik meen me te herinneren, dat het een rok zonder knippen moest zijn ofzo (ik weet niet meer precies), in ieder geval die rok moest binnen een uur klaar kunnen zijn, heb alleen met mijn tante al een hele dag bezig geweest om te snappen wat daar staat. gevolg is met een tafelkleed geprobeerd te vouwen hoe die rok moest zijn, maar nog steeds niet achter, wie weet een jaar later wel

wijsheid komt met de jaren toch??

ik las dit topic terug, missF jij spreekt ergens over een lila jurk waarvan de foto nog geplaatst zou worden (is al wel een tijdje geleden hoor) maar heb jij toevallig die foto nog, zou hem graag willen zien (als dat mag)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 apr 2010 07:42

Och help, ik heb geen idee meer. Lila zal ie vast niet geweest zijn, in ieder geval niet door mij gemaakt, want die kleur hou ik niet zo van, maar ik weet eigenlijk niet welke je bedoeld :oops: Ik knutsel zoveel (waar ik ook nogal wat van weggooi omdat ik het toch niet mooi vind ;) )
Ik ga trouwens stoppen met naailes. Het is gewoon niet meer te doen, elke maandagavond weg. Mijn man zit in de steunfractie hier, waardoor hij eens in de paar weken sowieso al 2 vergaderingen heeft, hij geeft jeugdclub, ik heb vergaderingen en avonddiensten. Dus die naailessen kunnen er eigenlijk niet meer bij. Erg jammer, maar ik kom nu zelf wel een heel eind. Alle patronen met 2 stippen (Knipmode) lukken me zelf wel. En zodra ik toch moeilijker wil maken ooit, dan ga ik wel weer eens op les :)

Leuk Nita, om ermee aan de slag te gaan! Ik vind het echt heerlijk ontspannend, naaien.

Ik ben nu trouwens nog op zoek naar een patroon voor een leuke rok. Ik wil gewoon een rare rok met veel laagjes en kantjes en ruches enzo, maar kan geen patroon vinden. Dus als iemand nog iets weet....?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 26 apr 2010 08:46

nita schreef:ik heb een supermooie naaimachine gekregen met LCD scherm, al twee jaar geleden, ben wel begonnen met een paar dingen, alleen nog nooit iets afgemaakt :oops: . Maar goed, ik zit nu midden in examens, 15 mei de laatste en 28 mei nog een mondeling. Maar daarna wil ik toch alles weer eens gaan oppaken, want heb erg leuke stoffen waar ik snel iets van wil maken...

en.....nog een patroon uit dacht ik de knippie, ik meen me te herinneren, dat het een rok zonder knippen moest zijn ofzo (ik weet niet meer precies), in ieder geval die rok moest binnen een uur klaar kunnen zijn, heb alleen met mijn tante al een hele dag bezig geweest om te snappen wat daar staat. gevolg is met een tafelkleed geprobeerd te vouwen hoe die rok moest zijn, maar nog steeds niet achter, wie weet een jaar later wel

wijsheid komt met de jaren toch??

ik las dit topic terug, missF jij spreekt ergens over een lila jurk waarvan de foto nog geplaatst zou worden (is al wel een tijdje geleden hoor) maar heb jij toevallig die foto nog, zou hem graag willen zien (als dat mag)

Een rok zonder knippen?? Dat zou wel prettig zijn! Ik vermoed dat je een rok zonder patroon uit raderen bedoeld. Ik heb nog een boel Knip's liggen (correctie bij mijn ouders) dus als je een patroon zoekt en je weet in welke Knip het staat, kan ik eens voor je kijken.

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 26 apr 2010 11:56

@ missF deze bedoelde ik, (ivm bruiloft) :wink:

MissF schreef:Leuk Kwebbel! Knap gemaakt!
Ik had donderdag mijn paarse zelfgemaakte (gala)jurk aan. En ik kreeg me toch een complimentjes! Echt wel gaaf :D En mijn nichtje aan die mensen maar trots melden: die heeft ze zelfgemaakt!
Ik heb haar maar ingefluisterd dat ze moet zeggen dat het uit een erg dure winkel komt, maar dat durfde ze niet ;)

Ik ben vorige week met een donkerbruin glimmend rokje begonnen, een beetje college style achtig, daar hou ik wel van (maar dan niet met een truttige bloes erop, maar met mijn spijkerjasje ofzo of een spijkergiletje). Helaas zit de naailes er voor 3 maanden op, en kan ik in september pas weer verder. Maar de rok is ook voor de winter, dus dat scheelt. Zodra ik een foto van mijn jurk heb gekregen van mijn schoonzusje zet ik em erop.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 mei 2010 04:42

Haha, ik bedacht het me opeens gister Nita, die paarse jurk ja.
Maar ik heb er geen foto van,niet zelf tenminste. Hij is nu ook kapot gegaan, omdat ik op die bruiloft met mijn hak erop gestapt be, toen is ie gescheurd. Al ligt hij nu nog in de kast om er een cocktailjurkje van te maken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 06 mei 2010 22:01

MissF schreef:Haha, ik bedacht het me opeens gister Nita, die paarse jurk ja.
Maar ik heb er geen foto van,niet zelf tenminste. Hij is nu ook kapot gegaan, omdat ik op die bruiloft met mijn hak erop gestapt be, toen is ie gescheurd. Al ligt hij nu nog in de kast om er een cocktailjurkje van te maken.

balen van die jurk zeg, maar leuk dat je dr nog een coktailjurkje van wil maken...
maar die bedoelde ik dus :lol:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 mei 2010 13:38

En Annet, heeft Trix je vlag nog gezien? Zag m net toen ik even terugbladerde.... :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 mei 2010 13:58

kwebbel schreef:En Annet, heeft Trix je vlag nog gezien? Zag m net toen ik even terugbladerde.... :)

Dan moet ze hem uit de heli gezien hebben :lol:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 mei 2010 15:34

ja joh, ze belde of ik hofleverancier wil worden want ze is een voorstander van eigen creativiteit! :mrgreen:
ja, dat is mijn mening dan he.....

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 08 mei 2010 20:33

ik heb niet zo lang geleden een naaimachine gekocht dus ben er nu een beetje mee aan de slag gegaan. Valt nog niet mee soms ;)
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 mei 2010 08:18

en lukt het al ?? Wat ga je maken ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 mei 2010 13:33

Mijn hobby-en beperkt zich momenteel tot het maken van een receptenboek (ordner), af en toe, als ik er aan toe kom... We gebruiken de recepten ook echt, da's wel het leukste natuurlijk.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 mei 2010 09:55

*Annet* schreef:ja joh, ze belde of ik hofleverancier wil worden want ze is een voorstander van eigen creativiteit! :mrgreen:
way to go!! :mrgreen: ik zou direct vragen wat t zou schuiven :lol:

mijn creativiteit is nog niet zo als jullie paar dames maar ik zie er wel meer lol in nu ik een wat groter lapje aan het maken ben. Het moet ooit een sprei worden, heb ooit een paar lapjes stof gekocht in een hobbyzaak. Ik weet niet of ik het er mee redt, de lapjes waren ook niet van het allermooiste stof dus misschien kan ik er nog wat anders van maken..... Zie hieronder.

Afbeelding
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 11 mei 2010 11:09

vraagje aan de naaisters hier, waar halen jullie stof?
in mijn omgeving zijn er maar heel weinig stofkraampjes op de markt dus ben ik vooral benieuwd naar online winkels ed en de ervaringen daarmee.
alvast bedankt!
Afbeelding Afbeelding

Terug naar “Archief”