Heeft iemand ervaringen met de Ladycomp?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dine
Luitenant
Luitenant

Re: Heeft iemand ervaringen met de Ladycomp?

Berichtdoor Dine » 06 mei 2010 08:07

Ik heb hem ook besteld ja! Ben nu ongeveer een maandje aan het meten..
Word er ook nog niet zo wijs uit, maar dat komt ook omdattie nu mijn cyclus nog moet leren kennen.
haha, ik ben om de 5 weken ongesteld en de M begint nu al dagen te knipperen.
Kdruk het elke keer maar weg..
Het bijhouden in een tabel vind ik een goede, ga ik ook doen na mijn volgende menstruatie!
Verder moet ik er wel aan wennen dat je 's morgens echt eerst moet meten voordat je je bed uit stapt.
Vergeten jullie het nu nooit?
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 mei 2010 08:27

Maar gebruik je dat ding niet ook als wekker dan?

Want als je de wekker dan uitzet, heb je dat ding toch al in je hand,
dus dan kan je het toch niet vergeten? :)

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 06 mei 2010 08:56

Ik heb het luxe leventje van een student dat ik elke morgen wakker wordt zonder wekker :oops:
Ik word vanuit mezelf altijd rond een uurtje of kwart voor 8 wakker en heb altijd laat college, dus het komt niet op een kwartiertje.
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 mei 2010 10:53

Ik zette gewoon de wekker om 07:00, en dan ging ik meten.
Mijn dochtertje sliep dan nog, dus dan ging ik ook weer verder slapen.

Maar dan had ik het elke dag op dezelfde tijd en dan vergat ik het niet.

Ik heb hem trouwens al 1,5 jaar niet meer gebruikt, omdat we graag kinderen willen,
maar zit er nu weer aan te denken hem weer te gaan gebruiken.
(heb aardig wat miskramen gehad, en ben liever niet zwanger dan weer een miskraam)
Maar na de verhuizing ben ik de adapter kwijt geraakt. :/ Even goed zoeken dus..

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 mei 2010 11:29

Even een vraagje; ( misschien is dit in het topic al besproken, heb nl. niet alles teruggelezen)
Als ik het goed begrijp geeft de ladycomp de vruchtbare dagen c.q. eisprong aan. Stel dat je gemeenschap hebt gehad een paar dagen voordat je vruchtbare dagen worden aangegeven, dan kan je toch nog steeds zwanger worden? ( aangezien zaadcellen een aantal dagen kunnen blijven leven)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 mei 2010 11:56

Dat ding leert je cyclus kennen, weet wanneer de eisprong komt,
en geeft dus een x aantal dagen voor de eisprong, ook al een rood lampje aan.
En de 2 dagen er na is het ook nog rood.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 07 mei 2010 12:47

Inderdaad, en als het ding je nog niet zo goed kent, dan geeft hij gewoon veel :mrgreen: 'rode' dagen aan.
Zodra hij de cyclus goed kent dan ongeveer 6 van te voren en 2 erna. (En als je onregelmatig bent, dan heb je soms 20 'rode' dagen van de 30 :-oo )
Time flies when you have none!

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 07 mei 2010 13:32

Ik gebruik de ladycomp ook gewoon als wekker. Dus heb hem standaard op half 7 staan en als ik er uit moet, ga ik er uit en anders slaap ik gewoon nog even door. :wink:
Vind het wel heel spannend hoe het allemaal uitpakt rondom onze trouwdag... :oops: Dikke kans natuurlijk dat dat ding rood geeft of een oranje lampje...

Sterretje, dan ga ik toch maar op jou advies af om niet met een oranje lampje het te 'gokken'.

Goed zo, Dine, dat je hem ook aangeschaft hebt! :) Succes!
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 08 mei 2010 11:54

ring schreef:Vind het wel heel spannend hoe het allemaal uitpakt rondom onze trouwdag... :oops: Dikke kans natuurlijk dat dat ding rood geeft of een oranje lampje...

Zeker niet in spanning om gaan zitten!! (huwelijksnacht is er toch niet de ideale nacht voor :-oo dan denk je wel aan andere dingen (zeg ik niet alleen hoor, en ik weet het.. is bij iedereen anders)

En weetje, je kunt daarnaast ook condooms -sorry voor degene die er tegen zijn- gebruiken. (voor het gevalletje 'rood/oranje')
Time flies when you have none!

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 10 mei 2010 08:06

Sterretje schreef:
ring schreef:Vind het wel heel spannend hoe het allemaal uitpakt rondom onze trouwdag... :oops: Dikke kans natuurlijk dat dat ding rood geeft of een oranje lampje...

Zeker niet in spanning om gaan zitten!! (huwelijksnacht is er toch niet de ideale nacht voor :-oo dan denk je wel aan andere dingen (zeg ik niet alleen hoor, en ik weet het.. is bij iedereen anders)

En weetje, je kunt daarnaast ook condooms -sorry voor degene die er tegen zijn- gebruiken. (voor het gevalletje 'rood/oranje')

Begrijp ik! Heb zelf het idee ook wel, dat het in je huwelijksnacht allemaal niet hoeft. Hebben we het ook al samen over gehad en is ook oké. En over condoom dachten we ook al, want jah, ik vind dat ik nu nog wel veel rood heb, dus dat is denk ik echt niet anders binnen twee maanden :)

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 10 mei 2010 09:02

ik vond het een heerlijk gevoel dat mijn man en ik samen hadden gepraat over 'de' huwelijksnacht. We hadden besloten om alles gewoon over ons heen te laten komen. Dat NIETS moest, maar 'alles' mag. Gewoon afhankelijk hoe we ons voelden enz. Zodat het geen verplicht nummer is/was. Ik was daar enorm blij mee, want anders is het net of het verplicht is. Wat heeft een ander daar mee te maken, je moet er samen uitkomen en doen wanneer je zelf wil.

Wij hebben heerlijk geld geteld 's nachts :-oo :-oo :-oo
Psalm 25:2 (ber.)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 10 mei 2010 09:30

saartje schreef:ik vond het een heerlijk gevoel dat mijn man en ik samen hadden gepraat over 'de' huwelijksnacht. We hadden besloten om alles gewoon over ons heen te laten komen. Dat NIETS moest, maar 'alles' mag. Gewoon afhankelijk hoe we ons voelden enz. Zodat het geen verplicht nummer is/was. Ik was daar enorm blij mee, want anders is het net of het verplicht is. Wat heeft een ander daar mee te maken, je moet er samen uitkomen en doen wanneer je zelf wil.

Wij hebben heerlijk geld geteld 's nachts :-oo :-oo :-oo

Wij moesten 2,5 uur rijden voordat we thuis waren.
Toen we om half 4 thuis kwamen werd het al licht en doken wij ons bed in.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 10 mei 2010 09:52

Maar een hele nacht geld tellen doe je ook niet, lijkt me.. :wink: Maar het lijkt me een vermoeiende dag, dus ik denk dat ik als een blok in slaap val. :mrgreen: De volgende morgen ben je waarschijnlijk meer actief om aandacht aan elkaar te schenken...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mei 2010 19:45

ligt er aan... het is een drukke dag, maar het kan best zijn dat je nog energie over hebt. Probleem zit hem niet zozeer in hoe vermoeiend de dag is... als wel dat je zoveel doet, zoveel indrukken opdoet enzo.... Je hebt genoeg bijzondere "ervaringen" gehad. Dus ik kan me wel goed voorstellen als mensen lekker gaan slapen. Je hebt nog een heel leven samen dus 1 nachtje wachten kan nog wel.

En als je de Ladycomp gebruikt, tja, idd, zorgen dat je condooms bij je hebt. Helemaal handig als je in een hotel ofzo slaapt, hou je het beddengoed ook nog schoon :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 11 mei 2010 13:01

Marnix schreef:En als je de Ladycomp gebruikt, tja, idd, zorgen dat je condooms bij je hebt. Helemaal handig als je in een hotel ofzo slaapt, hou je het beddengoed ook nog schoon :D

Zonder condooms hou je het beddengoed niet schoon dan? Zal lekker zijn, na elke keer het bed verschonen.

Terug naar “Archief”