hoe slaap jij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wiepie

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor Wiepie » 05 mei 2010 12:03

Grappige vraag, ik zal proberen een beschrijving te geven ;)

Gedurende de hele nacht lig ik steeds wisselend dan op mijn zij, dan op de andere zij, dan op mijn rug, dan weer op mijn zij, rug... en dan gaat zo nog wel even door #-o

Slaapwandelen doe ik ook nog welles, maar gelukkig nu steeds minder. Naar de wc moet ik 's nachts nooit :D

Gewoon bed met gewone dekens. Twee dekens in de winter en als het kan met kruik erbij en van die badstoffen bedsokken :mrgreen:

leen10
Verkenner
Verkenner
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 feb 2010 19:09

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor leen10 » 06 mei 2010 20:59

Ik sliep meestal op mijn buik, armen onder mijn hoofd. Heerlijk...
Maar pas ging ik een nieuw matras en lattenbodem kopen, had die verkoper een heel verhaal dat op je buik slapen zo slecht is... Je kan er nek- en rugklachten door krijgen, slecht voor de doorbloeding ed. Tja, je ligt inderdaad wel in een gekke kronkel. Nu maar aan het proberen niet meer op mijn buik te liggen, maar op m'n zij. Maar ja, als ik wakker word, lig ik toch vaak weer op m'n buik...
Ik heb trouwens 's winters wel een elektrische deken. 't Is echt héél koud in mijn slaapkamer, en 'k kom dan echt niet in slaap zonder.

Gebruikersavatar
Ansje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 812
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:20
Locatie: La casa più bella di Capelle!
Contacteer:

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor Ansje » 06 mei 2010 21:59

Haha, wat een grappig topic :wink:

Ik ben altijd steenkoud als ik naar bed ga, maakt niet uit of het zomer of winter is en mijn voeten zijn ijsklompen. Gelukkig heb ik een kacheltje (manlief) en zodra ik warmer word rol ik zo in slaap, bijna altijd op mijn linkerzij. Verder wissel ik wel van houding snachts, maar slapen doe ik of op de ene zij, of op de andere...met opgetrokken benen en mn handen tussen mn knieën. :roll:
Wij hebben een normaal bed, dubbele matrassen en 1 dekbed.
's Winters slapen we met het winterdekbed (het dikste deel van een 4 seizoenendekbed) en zomers met het dunste deel.
Ik hoef nooit naar de wc 's nachts, maakt niet uit hoeveel ik drink en ik slaapwandel ook niet. En dromen doe ik ook zelden...(jammer hoor :-oo ) Áls ik droom eindigt het altijd dat ik val in een gat ofzo waar geen bodem in zit... :shock: :lol: Of ik ben net voor het bereiken van de bodem wakker, dat kan ook 8)
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor Mortlach » 07 mei 2010 12:46

Hoe slaap ik

1) alleen, hooguit met een kat als die erbij komt liggen.
2) vrij beroerd, ik ben tegenwoordig al blij als ik voor 3 uur 's nachts in slaap val. Gelukkig werk ik thuis en kan ik mijn eigen tijd indelen, dus ook uitslapen.
3) lang: als ik geen wekker zet slaap ik gerust 10-12 uur per nacht. Geen gelukkige combinatie met punt 2.

Houding: op mijn rug, en voor ik in slaap val "moet" ik eerst even kort op mijn rechterzij, en daarna even op mijn linkerzij gelegen hebben. Dan bij wijze van spreken 100 keer het kussen omdraaien en dan moet het wel lukken.

Oh ja, en geen ingestopt dekbed. Dat trek ik direct los.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
phox
Sergeant
Sergeant
Berichten: 444
Lid geworden op: 24 dec 2004 17:19
Locatie: Waalwijk

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor phox » 08 mei 2010 11:09

Meestal op m'n buik, al wordt er 's nachts wel het nodige gedraaid. Ik ben in m'n eentje maar heb toch een tweepersoonsbed met losse matrassen en per kant elektrisch verstelbare lattenbodems, waarvan je ook de stijfheid per kant kunt instellen. Wel een twee persoonsdekbed, wat niet wordt ingestopt en 's ochtends dikwijls in zijn geheel aan mijn kant ligt. Dat wordt nog vechten als er in de toekomst iemand bij komt :mrgreen:

Had vroeger altijd moeite om in slaap te komen, tegenwoordig nog maar zelden. Heb nu ook minder nachtelijke toiletbezoeken dan vroeger. Val daarna doorgaans meteen weer in slaap. Ik herinner me niet vaak mijn dromen, maar degene die ik wel heb zijn vaak vrij absurd. Vaak met bestaande personen, omgevingen, maar compleet door elkaar gehusseld (collega's van nu in de school van vroeger e.d.). Opvallend vaak op de vlucht voor mensen met vuurwapens, géén idee waar dát vandaan komt :?

Vorig jaar een ongeluk gehad waardoor ik alleen op mijn rug kon slapen. Ik dacht: dat wordt een ramp! Viel achteraf mee, ook in die nachten heb ik heerlijk geslapen...
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor pannenkoek » 08 mei 2010 15:21

phox schreef:Meestal op m'n buik, al wordt er 's nachts wel het nodige gedraaid. Ik ben in m'n eentje maar heb toch een tweepersoonsbed met losse matrassen en per kant elektrisch verstelbare lattenbodems, waarvan je ook de stijfheid per kant kunt instellen. Wel een twee persoonsdekbed, wat niet wordt ingestopt en 's ochtends dikwijls in zijn geheel aan mijn kant ligt. Dat wordt nog vechten als er in de toekomst iemand bij komt :mrgreen:
Had vroeger altijd moeite om in slaap te komen, tegenwoordig nog maar zelden. Heb nu ook minder nachtelijke toiletbezoeken dan vroeger. Val daarna doorgaans meteen weer in slaap. Ik herinner me niet vaak mijn dromen, maar degene die ik wel heb zijn vaak vrij absurd. Vaak met bestaande personen, omgevingen, maar compleet door elkaar gehusseld (collega's van nu in de school van vroeger e.d.). Opvallend vaak op de vlucht voor mensen met vuurwapens, géén idee waar dát vandaan komt :?

Vorig jaar een ongeluk gehad waardoor ik alleen op mijn rug kon slapen. Ik dacht: dat wordt een ramp! Viel achteraf mee, ook in die nachten heb ik heerlijk geslapen...



Wij vechten er ook om. De dekens liggen altijd aan mijn kant, en dan heeft manlief het kkkkkoud.
Hij wil graag 2 enkele maar we hebben een 2 persoons, dat vind ik veel lekkerder.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor Marnix » 10 mei 2010 20:03

Nou, 2 1-persoonsdekbedden lijkt me heel saai en onhandig. Das toch niet gezellig?

phox schreef:Meestal op m'n buik, al wordt er 's nachts wel het nodige gedraaid. Ik ben in m'n eentje maar heb toch een tweepersoonsbed met losse matrassen en per kant elektrisch verstelbare lattenbodems, waarvan je ook de stijfheid per kant kunt instellen. Wel een twee persoonsdekbed, wat niet wordt ingestopt en 's ochtends dikwijls in zijn geheel aan mijn kant ligt. Dat wordt nog vechten als er in de toekomst iemand bij komt :mrgreen:

Had vroeger altijd moeite om in slaap te komen, tegenwoordig nog maar zelden. Heb nu ook minder nachtelijke toiletbezoeken dan vroeger. Val daarna doorgaans meteen weer in slaap. Ik herinner me niet vaak mijn dromen, maar degene die ik wel heb zijn vaak vrij absurd. Vaak met bestaande personen, omgevingen, maar compleet door elkaar gehusseld (collega's van nu in de school van vroeger e.d.). Opvallend vaak op de vlucht voor mensen met vuurwapens, géén idee waar dát vandaan komt :?

Vorig jaar een ongeluk gehad waardoor ik alleen op mijn rug kon slapen. Ik dacht: dat wordt een ramp! Viel achteraf mee, ook in die nachten heb ik heerlijk geslapen...


Hehe ik had dat ook, maar dan kon ik juist niet op mijn rug slapen... en het viel idd ook wel mee.

Ik slaap normaal altijd op mijn rug... en Joanne op haar zij. Een gezellige combinatie, lekker tegen elkaar in slaap vallen. En 's nachts draait ze zich wel een keer om. En ik word altijd zo wakker als ik ook in slaap viel :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor pannenkoek » 10 mei 2010 21:51

Marnix schreef:Nou, 2 1-persoonsdekbedden lijkt me heel saai en onhandig. Das toch niet gezellig?

phox schreef:Meestal op m'n buik, al wordt er 's nachts wel het nodige gedraaid. Ik ben in m'n eentje maar heb toch een tweepersoonsbed met losse matrassen en per kant elektrisch verstelbare lattenbodems, waarvan je ook de stijfheid per kant kunt instellen. Wel een twee persoonsdekbed, wat niet wordt ingestopt en 's ochtends dikwijls in zijn geheel aan mijn kant ligt. Dat wordt nog vechten als er in de toekomst iemand bij komt :mrgreen:

Had vroeger altijd moeite om in slaap te komen, tegenwoordig nog maar zelden. Heb nu ook minder nachtelijke toiletbezoeken dan vroeger. Val daarna doorgaans meteen weer in slaap. Ik herinner me niet vaak mijn dromen, maar degene die ik wel heb zijn vaak vrij absurd. Vaak met bestaande personen, omgevingen, maar compleet door elkaar gehusseld (collega's van nu in de school van vroeger e.d.). Opvallend vaak op de vlucht voor mensen met vuurwapens, géén idee waar dát vandaan komt :?

Vorig jaar een ongeluk gehad waardoor ik alleen op mijn rug kon slapen. Ik dacht: dat wordt een ramp! Viel achteraf mee, ook in die nachten heb ik heerlijk geslapen...


Hehe ik had dat ook, maar dan kon ik juist niet op mijn rug slapen... en het viel idd ook wel mee.

Ik slaap normaal altijd op mijn rug... en Joanne op haar zij. Een gezellige combinatie, lekker tegen elkaar in slaap vallen. En 's nachts draait ze zich wel een keer om. En ik word altijd zo wakker als ik ook in slaap viel :D


Wij vallen ook tegen elkaar in slaap.
Mijn man op zijn rechterzij en ik op mijn linker zij. Dus met de ruggen tegen elkaar. :lol:
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor Marnix » 10 mei 2010 22:05

Haha... we hebben daar wel eens over nagedacht, hoe dat ik als je beiden op je buik slaapt, of allebei op je rug... op de zij gaat denk ik nog wel, ook al zou ik er denk ik niet voor kiezen om met je rug tegen elkaar in slaap te vallen dan :D Maar goed, hoe ervaren de mensen dat waarbij je allebei het zelfde slaapt ofzo? Is het dan echt: Nou, welterusten, kusje... en dan allebei op je helft gaan liggen? Is dat nou niet vervelend, onknus of wat dan ook?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor Sterretje » 10 mei 2010 22:22

Ik rol het hele bed door. (behalve op mijn rug slapen, dat lukt me sinds de zwangerschap niet meer).
Wij hebben zeer kort na ons trouwen een breder bed gekocht en enkele dekbedden.
Ik rolde me steeds in ons dekbed, manlief had niets meer. En ik duwde hem zo ongeveer uit bed (slapend :mrgreen: ).
Dus beiden een eigen dekbed met in de winter een tweepersoons daarover. En lekker breed bed zodat ik kan rollen zonder dat hij steeds wakker wordt :mrgreen: Ik val trouwens altijd op mijn buik met hand onder mijn kussen in slaap.
Verder als bed een boxpring. Slaapt goed.
Ik houd van koude slaapkamer, dus raam altijd open en in de zomer de airco aan.
Time flies when you have none!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor pannenkoek » 11 mei 2010 07:11

Marnix schreef:Haha... we hebben daar wel eens over nagedacht, hoe dat ik als je beiden op je buik slaapt, of allebei op je rug... op de zij gaat denk ik nog wel, ook al zou ik er denk ik niet voor kiezen om met je rug tegen elkaar in slaap te vallen dan :D Maar goed, hoe ervaren de mensen dat waarbij je allebei het zelfde slaapt ofzo? Is het dan echt: Nou, welterusten, kusje... en dan allebei op je helft gaan liggen? Is dat nou niet vervelend, onknus of wat dan ook?


Ik slaap (vanuit bed gezien) links en mijn man rechts dus vandaar dat we dan met de ruggen tegen elkaar liggen. In zijn armen liggen is heerlijk hoor, maar dan kan ik niet in slaap komen.
Daar heb ik mijn favorite houding voor. Op mijn rechterzij en net iets door rollen. Re. been over de linker heen op bed.

Wij gaan idd na een kusje op onze eigen helft liggen. Mijn man wil helemaal in gerold liggen in de dekens. Ons bed is 1.80 breed. en 2.10 lang. Wij hadden een 1.60 maar een waterbed heeft nog een softrand. Daardoor gaat er 2x8 cm af. Dus vandaar een bredere.
Ik blijk ook wel eens te schoppen. Ben dus een onrustige slaper.

Op mijn buik slapen kan ik niet. Wij hebben een waterbed, en als ik dan toch een keer op mijn buik wakker wordt heb ik vreselijke pijn in mijn rug. Buik/billen is het zwaarste punt en dan buig je ahw de verkeerde kant op.

Gaan jullie trouwens tegelijk naar bed?
Als ik wil ga ik. En ik ga niet wachten op mijn man. Ik ga om ongeveer 23.00 en manlief komt meestal pas na 0.00. We moeten er om 7.00 uit. Vrienden van ons hoorden eens dat wij niet tegelijk gaan, en dat vonden ze zo raar.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2010 08:27

Hehe, leuk om allemaal te lezen.

Momenteel gaan we wel tegelijk naar bed. Maar dat blijft denk ik niet altijd zo. Joanne heeft meer slaap nodig dan ik. Momenteel heeft Joanne geen werk en dan kan dat wel. Als ze weer werk heeft wordt het wel een ander verhaal. Dan moet ze waarschijnlijk toch eerder dan ik uit bed (ik begin meestal om 9 uur, woon nog geen 10 minuten fietsen van het werk en heb als man 's ochtends natuurlijk veel minder tijd over) dus dan zullen we vast niet altijd meer tegelijkertijd gaan slapen.

Overigens hebben wij ook zo'n vaste slaaphouding, ik op mijn rug, arm onder Joanne's kussen en dan kruipt ze tegen me aan. Wel gezellig.

p.s. ongelofelijk, een bed van 1,80. Das best wel heel groot, ik zou er in verdwalen. Wij hebben een 1,40 en dat is echt ruim genoeg voor ons allebei.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor pannenkoek » 11 mei 2010 09:07

Marnix schreef:Hehe, leuk om allemaal te lezen.

Momenteel gaan we wel tegelijk naar bed. Maar dat blijft denk ik niet altijd zo. Joanne heeft meer slaap nodig dan ik. Momenteel heeft Joanne geen werk en dan kan dat wel. Als ze weer werk heeft wordt het wel een ander verhaal. Dan moet ze waarschijnlijk toch eerder dan ik uit bed (ik begin meestal om 9 uur, woon nog geen 10 minuten fietsen van het werk en heb als man 's ochtends natuurlijk veel minder tijd over) dus dan zullen we vast niet altijd meer tegelijkertijd gaan slapen.

Overigens hebben wij ook zo'n vaste slaaphouding, ik op mijn rug, arm onder Joanne's kussen en dan kruipt ze tegen me aan. Wel gezellig.

p.s. ongelofelijk, een bed van 1,80. Das best wel heel groot, ik zou er in verdwalen. Wij hebben een 1,40 en dat is echt ruim genoeg voor ons allebei.


toen we op zoek moesten naar een bed zijn we op de grond gaan liggen. Zoveel hadden we nodig, nog een beetje extra en toen kwamen we op 1.60 uit. Als je dus een 1.60 waterbed neemt gaat er 2x8 af, hou je maar ruim 1.40 over. Vandaar die 1.80 Hou je ruim 1.60 over.
Ik ben 1.58 dus zou ook overdwars in bed kunnen liggen. :lol:
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor Funlover » 11 mei 2010 10:03

Slapen is echt mijn hobby. Ik kan bijna altijd en overal slapen.. Doe rustig 's middags een dutje en val 's avonds zo weer in slaap. Als ik last van m'n maandelijkse periode heb of veel heb meegemaakt slaap ik slecht, 's nachts wakker en onrustig en kom moeilijker in slaap. De andere dagen slaap ik zodra ik m'n kussen ruik. Lig of op één van m'n zij's of op mijn buik met m'n rechterarm onder m'n buik door en m'n linkerhand op m'n rechterschouder. Heerlijk ligt dat. Als ik op m'n zij lig, lig ik als een foetus. Ik wissel 's nachts regelmatig van kant en ben een echte woeler. Heb ook veel slaap nodig omdat ik veel verwerk 's nachts. Droom ook de raarste dingen soms. Eigenlijk moet ik er om half 10 - 10 uur in als half 7 - 7 uur de wekker gaat anders merk ik het echt....!
Ik ga regelmatig naar de wc. 1 tot 2 keer op een nacht, slaap daarna gelijk weer verder. Of ik nu veel of weinig drink ik moet altijd 1 of 2x naar de wc. M'n deken moet ingestopt zitten aan de achterkant anders vind ik het irritant. Ik slaap het liefst met een zo koud mogelijke slaapkamer en warm zelf m'n bed graag op. Heb het 's nachts nooit koud in tegenstelling tot overdag. Ook zo raar iets.

Als ik zou trouwen zou ik ook een groot bed willen met aparte dekens. Want ik ben toch wel heel erg op m'n eigen deken gesteld!!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2010 11:24

Tja, maar als je samen in een bed ligt is het verrekte irritant. Als je dan naar elkaar toe kruipt ben je je deken weer kwijt enzo... Gewoon een niet te groot bed nemen en een groot dekbed, dan heb je genoeg ruimte om er in te rollen :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten