Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor marierose » 04 mei 2010 22:56

vanavond bij het kijken naar tv met dodenherdenking een huilende dochter op schoot en samen met man en andere kinderen met verontwaardiging aan het kijken en ik zelf met tranen in de ogen... Weer iemand die zoiets verstoord... Vorig jaar met koninginnedag en nu weer met dodenherdenking. Ik vind het gewoon bijna onverantwoord om met de kinderen naar zoiets te kijken wat we jaarlijks doen op tv zoals met koninginnedag en dodenherdenking!? Niet te geloven toch?! Respect heb je dan wel voor de koningin Beatrix en Willem-Alexander en Maxima die er dan wel weer gaan staan...

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 05 mei 2010 12:40

Tja, en wat te denken bij ddie twee meisjes van drie jaar, die 'snachts uit een raam zijn gevallen?
Moeder was niet thuis...., vader woont niet thuis....!

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 05 mei 2010 19:24

marierose schreef:vanavond bij het kijken naar tv met dodenherdenking een huilende dochter op schoot en samen met man en andere kinderen met verontwaardiging aan het kijken en ik zelf met tranen in de ogen... Weer iemand die zoiets verstoord... Vorig jaar met koninginnedag en nu weer met dodenherdenking. Ik vind het gewoon bijna onverantwoord om met de kinderen naar zoiets te kijken wat we jaarlijks doen op tv zoals met koninginnedag en dodenherdenking!? Niet te geloven toch?! Respect heb je dan wel voor de koningin Beatrix en Willem-Alexander en Maxima die er dan wel weer gaan staan...
Tja, welkom in de wereld van nu. Ik zou de verzekering gaan bellen voor een claim.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mei 2010 18:56

Hm.. en misschien moeten we er voor uitkijken dat we het gewoon, normaal gaan vinden.

Ik begrijp de gevoelens van marierose wel.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 11 mei 2010 12:43

Column van Nico Dijkshoorn over dodeherdenking. Ontzettend de spijker op de kop geslagen. Omdat één junk zonder realiteitsbesef gaat schreeuwen komt een hele menigte in beweging. Als ik me niet vergis is er praktisch elk jaar met dodenherdenking wel een incident van iemand die z'n mond niet kan houden tijdens de twee minuten stilte. Waarom nu ineens zo'n reactie? En waarom wordt iemand die in de drukte zijn koffertje laat vallen ineens gezien als mogelijke aanslagpleger? Om met Dijkshoorn te spreken: 'Iedere neergezette plastic tas, hij zit niet meer, zoals een jaar of 15 geleden, vol met bloemkool, prei en gehakt, maar automatisch met smeulende explosieven. Iedere schreeuw begrijpen wij als de laatste groet van een zelfmoordterrorist.'

Bizar dat we zo geregeerd worden door angst.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 mei 2010 15:25

Wie God verlaat, heeft smart op smart te vrezen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 11 mei 2010 15:28

Marnix schreef:Hm.. en misschien moeten we er voor uitkijken dat we het gewoon, normaal gaan vinden.

Ik begrijp de gevoelens van marierose wel.

Dank je Marnix voor je reactie!

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 11 mei 2010 15:40

Optimatus schreef:Wie God verlaat, heeft smart op smart te vrezen.

Hoe bedoel je dat? Als er hier in het centrum overvallen zijn gepleegt en schietpartijen ben ik toch wel superblij dat ik op dat moment bijv. niet met de kinderen aan het boodschappen doen was... Of bedoel je anders? Maar het is inderdaad wel raar dat je tegenwoordig bang bent voor een koffertje of er explosieven in zouden zitten... Maar de mensen zijn tegenwoordig gewoon erg snel boos zoals in het verkeer.. Of iemand die het normaal schijnt te vinden als je een foutje maakt met bijv. je auto een beetje scheef parkeren dat je dan voor van alles en nog wat uitgemaakt wordt... Dan ben je toch gewoon ook wat voorzichtiger?!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 15 mei 2010 10:13

en wat is nu juist het doel van terroristen, dood en angst zaaien ...... :-oo

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 18 mei 2010 13:18

Jep, en blijkbaar laten wij dat gebeuren.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 04 jun 2010 16:27

Waartoe het drijven op religieus gevoel blijkbaar toe kan leiden...
„Verdachte moord bisschop had openbaring”
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 jun 2010 19:00

Boekenlezer schreef:Waartoe het drijven op religieus gevoel blijkbaar toe kan leiden...
„Verdachte moord bisschop had openbaring”

Ach ja, iedereen kan wel claimen dat hij/zij een goddelijke openbaring heeft ontvangen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jun 2010 10:54

En we moeten uitkijken dat we niet overal in elke openbaring "intrappen". Bij sommige openbaringen geven mensen zichzelf de eer en dat kan dus niet :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 25 jun 2010 21:26

Het nieuws uit Noord-Korea heeft altijd absurde trekjes ( :? ).
Neem nu dit:
Noord-Korea eist 65 biljoen dollar van de V.S. als compensatie voor de 60 jaar staat van oorlog tussen beide landen.
Zie Bron
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 06 jul 2010 18:19

Gisteren werd ik zo ongeveer misselijk van dit artikel.
Dat is toch niet normaal meer!

Ik lees bovendien in dat artikel dingen, dat ik mij ga afvragen: zit de islamitische leer werkelijk zo stompzinnig in elkaar?
"...verkrachting is toegestaan, op voorwaarde dat de ondervragers die de verkrachtingen uitvoeren tijdens hun daad gebeden tot Allah uitspreken." Alsof dat wat aan de daad verandert! Verkrachting is verkrachting, en het gieten van een religieus sausje over de misdaad, maakt de misdaad niet anders. Maar blijkbaar denken ze dat Allah/God gek is, net zo gek als zijzelf, anders stel je dit niet zo. Een ronduit godslasterlijke manier van denken!

"Nu stelt de islam dat maagden automatisch de hemelpoort binnentreden."
Op zich al een idiote leerstelling, die om te lachen is. Alsof een maagd niet kan zondigen, of gezondigd kan hebben.
"Er moet dus alles aan gedaan worden om te voorkomen dat deze geëxecuteerde vijanden van de islam alsnog het paradijs binnengaan. ... Vandaar dat reeds ayatollah Khomeini, de grondlegger van de huidige Iraanse Republiek, per decreet verordende dat vrouwelijke nog maagdelijke gevangenen in de nacht voor hun executie verkracht dienen te worden, zodat ze als „hoeren” automatisch de hel zullen beërven."
In hoeverre is een maagd, die helemaal tegen haar wil in verkracht wordt, schuldig aan haar verkrachting? De schuldige is in dat geval de verkrachter, en niet de verkrachte persoon. Gewoon een beetje normale logica, die voor ieder normaal denkend mens wel genoeg zegt. Maar het IQ van de betreffende personen is blijkbaar te laag om dat door te hebben.
Kortom: ze redeneren alsof ze zwakzinnig zijn, en denken blijkbaar dat Allah/God aan diezelfde zwakzinnigheid lijdt.
Nou is dom zijn nog tot daar aan toe. Maar het allerergste is nog, dat die lui de leiding hebben, en dat ze er niet voor terugdeinzen om anderen slachtoffer te doen worden van hun domheid, op een manier die zich niet laat beschrijven. En dat vind ik ronduit schokkend. Daar was ik gisteravond stevig van ontdaan.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Terug naar “Archief”