Het buurjongetjesvraagstuk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Het buurjongetjesvraagstuk

Berichtdoor TheKeimpe » 31 mar 2010 15:05

HA, we zijn het eens :)
Neemt niet weg dat voor wel goed opgevoede kinderen zo'n lichtje heel handig kan zijn.

Gebruikersavatar
Ansje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 812
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:20
Locatie: La casa più bella di Capelle!
Contacteer:

Re: Het buurjongetjesvraagstuk

Berichtdoor Ansje » 31 mar 2010 19:59

Ik vind dat bordje ook een geniaal idee! =D>

Hier ook altijd onder het eten (eten die kinderen nooit???) gelellebel en gevraag of er buitengespeeld gaat worden.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

zomaar
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 mei 2007 13:54

Re: Het buurjongetjesvraagstuk

Berichtdoor zomaar » 31 mar 2010 20:53

Ik denk dat er nu een heel aantal refowebgezinnen zo'n bordje gaan maken :D

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Het buurjongetjesvraagstuk

Berichtdoor gempa » 01 apr 2010 09:02

wij eten aan de voorkant, dus iedereen ziet dat we zitten te eten, we hebben geeen bordje nodig, maar we zijn wel de enigste in de straat die vindt dat kinderen op tijd naar bed moeten volgens mij.
heb je ze er net in gaat de bel, ding dong, zucht komt H spelen nee die licht al op bed, en dat al een hele week :shock:
blijkbaar hebben kindren weinig besef, dat als ze op maandag en dinsdag en wo om 7 uur op bed liggen dat dat op donderdag waarschijnlijk ook zo is.

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: Het buurjongetjesvraagstuk

Berichtdoor Merisja » 01 apr 2010 11:45

Toch denk ik, The Keimpe, dat in jouw geval duidelijkheid naar het jongetje toe echt wel veel kan schelen (wat al meerderen hebben aangegeven). Ik kan me voorstellen dat je toch uit een soort van medelijden (?) het jongetjes telkens weer toelaat, maar je geeft zelf aan dat jullie het allemaal druk zat hebben. Klinkt misschien egoïstisch, maar je eigen gezin is wel belangrijker; je kùnt anderen er gewoonweg niet altijd bij nemen. Als het je wel een goed gevoel geeft om de kinderen met elkaar voor te laten spelen dan moet je dat gewoon doen. Heb je dat gevoel niet als ze in de tuin spelen, dan niet. Ik weet het, klinkt heel simpel maar persoonlijk denk ik dat dat wel heel belangrijk is om zelf voor ogen te houden. Wat wil ik zelf, waar voel ik me goed bij en wat is goed voor onze kinderen? Vraag desnoods eens aan hem waarom hij nooit met die andere kinderen speelt. Mag hij het niet? Of durft hij het misschien niet?

Zomaar wat dingen die bij me opkomen als ik je verhalen lees...sterkte ermee iig!

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Het buurjongetjesvraagstuk

Berichtdoor *Annet* » 01 apr 2010 15:23

Ik heb nu onderhand de buurkinderen wel duidelijk gemaakt dat ik geen zin heb dat ze aldoor aan de bel komen, we hebben ook een achterdeur. Nu moet ik hun moeder nog leren dat ze niet 's morgens om half 8 moet bellen voor een wissewasje! ](*,)
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Het buurjongetjesvraagstuk

Berichtdoor jamillah » 01 apr 2010 18:38

Onze bel doet het niet meer. Ik heb nu een bordje besteld: 'kloppen, want de bel doet het niet'. Kan ik Annet dr kerstbel de hele zomer laten hangen 8)

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Het buurjongetjesvraagstuk

Berichtdoor *Annet* » 02 apr 2010 06:19

heb je toch nog een bel ook al doet de bel het niet.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Het buurjongetjesvraagstuk

Berichtdoor Evelien » 02 apr 2010 06:55

of de bel zo hoog hangen dat de kids er niet bij kunnen. :mrgreen:

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Het buurjongetjesvraagstuk

Berichtdoor Schipje » 02 apr 2010 11:20

Annet76 schreef:
jip_86 schreef:Op school hebben de kinderen toch ook een stoplicht als ze niets aan de juf/meester mogen vragen. Lijkt me een prima oplossing dat bordje.


Dat is een goeie, weet je hoe goed zo'n stoplicht werkt? Nou je kan er af en toe net zo goed niets neer hangen;)

Kijk, het proces begint namelijk bij ouders zelf...een stukje opvoeding!
Het lijkt er tegenwoordig op dat kinderen per direct aandacht willen en dat ook krijgen.
Ouders - die even in gesprek zijn oid - geven gelijk gehoor aan hun aandacht vragende kind. Heel zelden zie ik het nog maar gebeuren dat een kind te horen krijgt: 'je wacht even tot ik klaar ben'
Nee, gelijk wordt er gehoor gegeven aan de aandacht die het kind wil, wat dit ook mag zijn.

Dan zie je dat op school ook gebeuren, kinderen die je zo ongeveer omver trekken als er niet onmiddelijk op een oproep wordt gereageerd...

Dus ik denk dat ouders eerst eens bij hun zelf moeten beginnen, voor we van allerlei bordjes e.d. aan de muur hangen;)


Hier ben ik het ook mee eens, het is zo onbeleefd dat kinderen zitten te 'mamaaaaaaaaen' en vervolgens tegen MIJ word gezegd: even wachten hoor..... en dan naar het kind: wat is er schat? [-X [-X [-X

Alleen, Annet.... Die ouders moeten bij zichzelf beginnen, maar dat kunnen WIJ niet voor ze doen!

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Het buurjongetjesvraagstuk

Berichtdoor Memmem » 02 apr 2010 22:14

Ik heb het topic wat opgeschoond, offtopic berichten zijn verwijderd.

Max
Mineur
Mineur
Berichten: 182
Lid geworden op: 07 mei 2007 18:10

Re: Het buurjongetjesvraagstuk

Berichtdoor Max » 19 apr 2010 08:38

En TheKeimpe, ik neem aan dat er deze dagen met dit mooie weer lekker buiten gespeeld wordt... is het al wat gezelliger inmiddels?

Ik bedacht me van de week nog: een knip op de poort?
Als onze jongste van 1,5 buiten rondrent doe ik gerust de poort op de knip onder het motto van: anders looptie weg. En ondertussen is het lekker rustig in de tuin!
Ook zeg ik best weleens dat de buurkinderen nu niet in de zandbak kunnen omdat de jongste erin zit. (en die sneeuwt/zandt anders of finaal onder of hij timmert ieders bouwwerk in elkaar wat weer voor een hoop herrie zorgt.)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Het buurjongetjesvraagstuk

Berichtdoor TheKeimpe » 19 apr 2010 10:35

Hoera, het buurjongentje mag ook op het grasveld spelen! Dit betekent een hele rust erbij! Het gaat de laatste we(e)k(en) gelukkig beter, onze stelregel: je ziet wel als onze jongens voor het huis spelen, lijkt vruchten af te werpen.

En die knip... Die zat er zaterdag dus even niet op, maar dan staat ons buurjongentje dus inderdaad binnen een paar minuten binnen.

Verder: we blijven ons verbazen over onze buren, maar ik ga niet alle verhalen hier neerzetten. Wel frappant was dat binnen twee dagen twee mensen onafhankelijk van elkaar ons deelgenoot maakte van hun verbazing over onze buren. Dan zijn we blijkbaar niet helemaal gek met ons :?: :?: :?: gevoel


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten