Overgang lenzen - bril

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: Overgang lenzen - bril

Berichtdoor Loucom » 29 mar 2010 15:01

Ik bewaar mijn oude brillen, althans laatste. Heb soms een EHaDwedstrijd waarbij ik meestal een taak op de kant heb en doe dan mijn oude bril op, voor het geval ik toch het water in moet. En om voor 4min lenzen in te doen vind ik ook weer niets. Want als je toch water in moet dan ben je ze misschien kwijt aangezien we dan geen chloorbril op mogen hebben.

Voor bij een marathon heb ik gewoon lenzen van de kruidvat, dan zwem ik met chloorbril op en meestal dan nog paar reserve voor als ik ze toch verlies.

En even zonder bril zwemmen of zonder lenzen vind ik ook niets, want wil kunnen zien wat aan de hand is of hoelang ik nog moet zwemmen.
Leef je droom.

Annet76
Mineur
Mineur
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:55

Re:

Berichtdoor Annet76 » 29 mar 2010 15:20

Lalage schreef:Ik weet niet welke sterkte je hebt, maar mijn afwijking kan met lenzen beter gecorrigeerd worden met lenzen dan met een bril.


Is dat wel zo...mij is altijd andersom verteld.
Ik draag lenzen, 's avonds soms een bril omdat ik dan last krijgen van de lenzen en met bril zie ik toch beter dan lenzen hoor!

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: Overgang lenzen - bril

Berichtdoor Loucom » 29 mar 2010 15:33

Het zal best zo zijn als ze het zegt. En je moet met bril ook een afstand overbruggen. En lens zit rechtstreeks op het oog.
Leef je droom.

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Overgang lenzen - bril

Berichtdoor jans1 » 29 mar 2010 16:17

Ansje schreef:Na bijna 26 jaar met een bril gelopen te hebben, zit ik nu in de probeerfase van het lenzen nemen...

Sjonge, wat een gepriegel in het begin zeg! :roll: Zere ogen...tranen...alsof ik onwijs gehuild had enzo :mrgreen:
Maar goed...ik heb ze nu 2 dagen en ik moet zeggen dat het me bevalt. De tijd dat ik ze in heb dan... Voordat ik ze in heb gaan er wel flink wat minuutjes overheen.
Gisteravond had ik ze voor het eerst binnen 2 minuten uit... Hopelijk ga ik het snel leren :-oo

Voorlopig een maand op proef dus :wink:


Je leert het vanzelf :wink: Over een paar dagen weet je niet anders :D
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

flowers
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 feb 2009 14:25

Re: Overgang lenzen - bril

Berichtdoor flowers » 29 mar 2010 16:22

Loucom: heb je dan gewoon ook zachte lenzen, want die van het Kruidvat zijn toch zacht?

Ik vraag me nl. af of ik in het zwembad ook geen goedkope lenzen kan dragen... ik draag normaal harde lenzen, van een behoorlijke sterkte, dus zonder ben ik zooooo kippig. Dan heb ik meestal een bril op, maar als ik met de kids van de glijbaan wil is die bril niet erg handig, dus dan maar even af.... zie je weer niks... #-o

Dus...: kan ik in het zwembad even voor een uurtje zachte (kruidvat) lenzen dragen die mijn sterkte het meest benaderen? Of verknal ik dan mijn ogen?
Wat is jullie ervaring hiermee???
"Je hebt twee soorten dwazen.
De eerste zegt: Het is oud, daarom is het goed.
De tweede zegt: Dit is nieuw, daarom is het beter."

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Overgang lenzen - bril

Berichtdoor Lalage » 29 mar 2010 19:06

Loucom schreef:Het zal best zo zijn als ze het zegt. En je moet met bril ook een afstand overbruggen. En lens zit rechtstreeks op het oog.

Dat klopt, lenzen zitten dichter op het oog. Mijn brillenglazen zijn ook van hogere sterkte dan mijn lenzen, dat kan de opticien zo omrekenen.

@flowers: ik weet niet welke sterkte je hebt qua lenzen, maar mijn sterkte hebben ze niet bij Kruidvat.

Gebruikersavatar
Ansje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 812
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:20
Locatie: La casa più bella di Capelle!
Contacteer:

Re: Overgang lenzen - bril

Berichtdoor Ansje » 29 mar 2010 19:16

LeChat schreef:Heb je zachte lenzen, of harde, Ansje?

Ik heb zachte lenzen... Die raadden ze me aan :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Re: Overgang lenzen - bril

Berichtdoor Funlover » 29 mar 2010 19:20

Ik zou denk nooit meer terug willen van nachtlenzen naar bril.
Kvind ze ideaal. Heb sinds vorige week een nieuw schoonmaaksysteem dus dat scheelt helemaal tijd.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: Overgang lenzen - bril

Berichtdoor Loucom » 29 mar 2010 21:18

flowers schreef:Loucom: heb je dan gewoon ook zachte lenzen, want die van het Kruidvat zijn toch zacht?

Ik vraag me nl. af of ik in het zwembad ook geen goedkope lenzen kan dragen... ik draag normaal harde lenzen, van een behoorlijke sterkte, dus zonder ben ik zooooo kippig. Dan heb ik meestal een bril op, maar als ik met de kids van de glijbaan wil is die bril niet erg handig, dus dan maar even af.... zie je weer niks... #-o

Dus...: kan ik in het zwembad even voor een uurtje zachte (kruidvat) lenzen dragen die mijn sterkte het meest benaderen? Of verknal ik dan mijn ogen?
Wat is jullie ervaring hiermee???



Ik heb dan zachte in, geloof dat ze ook harde hebben, weet het niet zeker. Ik heb ze dus gewoon in, en heb dan de sterkte die ik normaal heb zonder cilinder en alles. Het is denk ik wel belangrijk dat als je voelt dat ze pijn doen, direct uitdoet. Heb een keer de nijging gehad om de lenzen die al paar maanden in bakje zaten in te doen. (Soms heb ik tijden geen wedstrijd). Toen deden ze zeer en direct eruit geplukt.
Ik gebruik het denk ik nu 2 jaar zo. Mijn ogen zijn niet minder van geworden. Maar dat is per persoon verschillend, een zal er misschien wel last van krijgen ander niet.
Leef je droom.

flowers
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 feb 2009 14:25

Re: Overgang lenzen - bril

Berichtdoor flowers » 29 mar 2010 22:09

Okee die zou ik dus eens gewoon kunnen proberen, en inderdaad, zodra je merkt dat er iets niet goedgaat, gauw die dingen uit...
Ik zat net even te google-len en kwam op een site waar je daglenzen kunt kopen voor weinig... als ik ze toch alleen maar voor het zwembad gebruik is dat ook misschien wel het proberen waard :-k .
"Je hebt twee soorten dwazen.
De eerste zegt: Het is oud, daarom is het goed.
De tweede zegt: Dit is nieuw, daarom is het beter."

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: Overgang lenzen - bril

Berichtdoor Loucom » 29 mar 2010 22:15

Dat heb ik dus ook bij van de kruidvat. 15euro heb je 6stuks. Zit niet goed gooi je ze weg. En hoevaak ik ze nodig ben komt beter uit dan als ik echt voor lenzen ga.
Leef je droom.

Gebruikersavatar
Ansje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 812
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:20
Locatie: La casa più bella di Capelle!
Contacteer:

Re: Overgang lenzen - bril

Berichtdoor Ansje » 02 apr 2010 19:43

Ik heb nu bijna een week lenzen, en het dragen gaat goed.
Maar als ik ze uit doe en ik zet m'n bril weer op, ben ik zo duizelig als wat... ?:|
Is dat normaal?
'k Voel me net iemand met een slok teveel op! :0~
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: Overgang lenzen - bril

Berichtdoor Loucom » 02 apr 2010 22:38

Dat komt doordat je ogen weer moeten wennen aan de afstand die ze ineens moeten overbruggen.
Leef je droom.

Gebruikersavatar
Ansje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 812
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:20
Locatie: La casa più bella di Capelle!
Contacteer:

Re: Overgang lenzen - bril

Berichtdoor Ansje » 04 apr 2010 15:00

M'n ene lens is nu al door de midden... Gaat lekker...'k heb ze net een week! :shock: :?
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: Overgang lenzen - bril

Berichtdoor Loucom » 04 apr 2010 22:44

Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik heb er laatst wel een paar kapot gedraaid met deksel maar waren ouden.
Leef je droom.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten