Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor Gerdien B. » 26 mar 2010 09:40

Het liefst wil ik er ook een paar kilo af hebben. Het grote probleem op moment is, dat als ik gesport heb mijn suiker enorm laag is. ben dan echt enorm dizzy. Zodra ik dan weer iets gegeten heb met suiker en even gezeten heb daarna gaat het wel weer. Alleen gaan de kilo's er op deze manier er moeilijk af Eigenlijk gewoon niet.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 mar 2010 12:43

En als je een boterham met kaas of een banaan eet voor het sporten, heb je het dan ook?

Afgelopen woensdag weer voor het eerst naar de WW geweest. Ik zat gewoon op hetzelfde punt als na mn bevalling van Hugo....6 kg er nog aan. Ben gisteren weer met goede moed begonnen....voor de 2e keer lijnen in mn leven en ik moet zeggen...het bevalt mij helemaal niet. Normaliter blijf ik constant op hetzelfde gewicht en ik hoop dat nu ook te krijgen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 26 mar 2010 12:58

laatst had ik bruinbrood en ontbijtkoek op. Het was precies eender. In mijn rugzak zit nu een rol dextro voor het geval dat... naar huis rijden na zwemmen en dan zo dizzy zijn is niet echt prettig.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 mar 2010 15:44

Vervelend Gerdien, lijkt me heel rot ja, je zo duizelig voelen
En succes ajl!

Ik heb stiekem net even gewogen i.p.v. morgen en er is weer een kilo af, maar dat is niet helemaal eerlijk, want ik kwam uit de nachtdiensten en dan eet ik zo goed als niks, dus ik zat vanaf gisteravond 6 uur zonder iets in mijn maag. Geen idee of je dan minder weegt, maar kan me dat wel voorstellen. Fijn hoor, nog 3 kilo te gaan tot de 65, dat lijkt me wel een mooi gewicht voor de zomer.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 26 mar 2010 19:35

Gerdien ik zie met zwemwedstrijd waarin men 10minuten moet zwemmen vaak dat ze dextro van te voren innemen, 2 stuks. Misschien is dat wat voor als je na zwemmen inneemt en nog duizelig bent. Veel succes ermee.
Leef je droom.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 mar 2010 08:39

Gerdien B. schreef:Het liefst wil ik er ook een paar kilo af hebben. Het grote probleem op moment is, dat als ik gesport heb mijn suiker enorm laag is. ben dan echt enorm dizzy. Zodra ik dan weer iets gegeten heb met suiker en even gezeten heb daarna gaat het wel weer. Alleen gaan de kilo's er op deze manier er moeilijk af Eigenlijk gewoon niet.
JE kan ook (voor of na het sporten) een dextro nemen of een glas sterke limonadesiroop en dan vervolgens een boterham met chocoladepasta of iets zoets. DAn heb je ook suikers op de langere termijn. Hoeft niet altijd (extra) ongezond te zijn!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 29 mar 2010 12:05

Bij mij stond de teller op 60.5.. Al 3.5 kg eraf.. Nog 3.5 kg en ik zit weer op mn oude gewicht..

Jullie zullen wel denken.. Zo weinig en nog niet tevreden :lol:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 mar 2010 12:12

Hier weer een kilo kwijt gaat lekker!

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 29 mar 2010 12:53

Ik heb besloten om nooit meer te gaan lijnen!

Als ik aan de lijn ben, dan ben ik helemaal geobsedeerd door eten :shock: Heel de dag de kast in kruipen en kijken wat je hebt staan, overwegen wat je mag en wat je niet mag. De conclusie trekken dat wat je niet mag, je juist wilt eten enz...
Drama dus!
Als ik niet op eten let, heb ik nergens behoefte aan en blijf ik prima op gewicht. Gewoon omdat ik niets moet en niets hoef te laten...
Ideaal hoor!
En de mensen nemen me maar gewoon zoals ik ben...en zo niet, jammer voor ze! :wink:
Ik ben er klaar mee! :-({|=

Succes iedereen die het wél kan! :D
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 29 mar 2010 13:59

Ansje schreef:Ik heb besloten om nooit meer te gaan lijnen!

Als ik aan de lijn ben, dan ben ik helemaal geobsedeerd door eten :shock: Heel de dag de kast in kruipen en kijken wat je hebt staan, overwegen wat je mag en wat je niet mag. De conclusie trekken dat wat je niet mag, je juist wilt eten enz...
Drama dus!
Als ik niet op eten let, heb ik nergens behoefte aan en blijf ik prima op gewicht. Gewoon omdat ik niets moet en niets hoef te laten...
Ideaal hoor!
En de mensen nemen me maar gewoon zoals ik ben...en zo niet, jammer voor ze! :wink:
Ik ben er klaar mee! :-({|=

Succes iedereen die het wél kan! :D

Ik kon het ook nooit. Hoe strakker ik wilde lijnen des te meer ging ik snoepen. Nam vaak 3 marsjes ipv 1. Ik heb ze nog steeds in huis voor de kinderen. Heb al 7,5 wk geen marsje of chocola meer gegeten. Maar neem nu een biscuitje of plak ontbijtkoek. Ik was sinds mijn trouwen in 1994 24 kilo aangekomen [-X en ik ben 1.58 lang. Ik heb er om gebeden, en ervaar dat ik erbij geholpen wordt.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 29 mar 2010 14:06

meissie88 schreef:Vorige week naar de diëtiste geweest, i.vm. problemen met m'n darmen...En besloten met haar om ook 'wat kilo'tjes' weg te werken...
Ik dacht vanmorgen: zal 's ff checken...1,5 kilo er af...Kan 't me niet voorstellen, maar 't is een nieuwe weegschaal, beide keren op parket-vloer neergezet, etc.
Zal 't dan echt zo zijn? :mrgreen:

Zet de weegschaal wel idd altijd op dezelfde ondergrond.
Als hij op de vloerbedekking staat ben ik 3 kilo zwaarder dan dat hij op de houten plaatje staat.

Ik blijf nog steeds steken.
-5 in 7,5 wk

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 mar 2010 07:39

-1 kg....het begin is er! Nu moet ik alleen nog ophouden om 2x daags op de weegschaal te staan in de hoop dat ik het gewicht naar beneden kan kijken :lol:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 30 mar 2010 08:58

ajl schreef:-1 kg....het begin is er! Nu moet ik alleen nog ophouden om 2x daags op de weegschaal te staan in de hoop dat ik het gewicht naar beneden kan kijken :lol:

Ha ha ha,
ik weeg 2x per wk. Het tussen door wegen laat je wel achterwege als je iedere keer niks af bent gevallen. Ik overweeg naar 1x te gaan.
Ik was in 4wk tijd 5 kilo kwijt, en nu 3,5 wk later sta ik nog steeds op 5 kilo.
Niks veranderd aan eet en beweeg patroon. Balen is dat GGGGRRRRRR

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 mar 2010 09:01

Gerdien, eten voor of na het sporten is niet verkeerd, sterker nog, het is gezond. Het afvallen gaat dan allicht wat langzamer, zeker in het begin omdat je dan wel wat minder vet krijgt maar ook meer spieren, die meer wegen... dus je verliest niet zoveel kilo's maar wordt al wel veel gezonder... maar die kilo's gaan er op een gegeven moment vanzelf af, als je het maar volhoudt. En dat kan je beter op een gezonde manier bereiken... wat inhoudt dat je voor het sporten goed eet, tijdens het sporten wat aan suiker binnenkrijgt en dat na afloop ook weer een beetje aanvult.

Overigens doen je spieren na het sporten nog een hele poos aan naverbranding. Dextro Energy of zo is dan prima, het is directe energie die niet langdurig wordt opgeslagen... en die je door de naverbranding wel weer kwijt raakt. Wat overigens erg goed is na het sporten, misschien moet je dat eens proberen, is zuivel. Gewoon vla, yoghurt met een schepje suiker, optimel of wat dan ook. Probeer dat eens, als het goed is raak je dan wel van het dizzy gevoel af, het is goed voor je lichaam en krijg je niet teveel suiker en vet binnen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 mar 2010 10:39

Op moment wandel ik wat meer. Dat is toch minder intensief dan het fietsen en zwemmen en toch blijf je dan in beweging. Dan heb ik er ook eigenlijk geen last van. Wel jammer, want ik vind het lekker om zo 40 banen weg te zwemmen of een tocht door de omgeving te maken op de fiets. Als het zo ook gaat en ik in beweging kan blijven vind ik het wel even goed. Wie weet ga ik het binnen kort gewoon toch weer eens proberen met zwemmen. Dat de banenkaart op moet voor het trouwen is een goede stimulans :mrgreen:

Terug naar “Archief”