Verliefd op een gereformeerd meisje

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jess
Sergeant
Sergeant

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor Jess » 28 feb 2010 22:14

Ik wil even kwijt dat ik het in je te prijzen vind dat je je verdiepte in haar achtergrond, dat je haar mening respecteert en je niet aan haar opdringt. Ook al ben je (in mijn ogen) jong om een relatie aan te gaan getuigd dit van volwassen gedrag.

En natuurlijk kan je het altijd een keer proberen om de kerk te bezoeken waar zij heen gaat.

michielboy
Mineur
Mineur

Berichtdoor michielboy » 28 feb 2010 23:36

@jess

bedankt

ik kan dat altijd aan haar vragen maar ik denk dat ze het niet wilt omdat ze zich schaamt voor haar ouders ofzo
niet gereformeerd wel lid

*Annette*
Majoor
Majoor

Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor *Annette* » 01 mar 2010 09:49

Je bent nog ontzettend jong Michaelboy! Probeer je eigen erover heen te zetten, hoe ontzettend moeilijk dit ook wezen zal.
Me ma zou zeggen als dit meisje echt voor jou weggelegd is blijft ze wel op je wachten. Succes en sterkte!
Wat de toekomst brengen moge........

michielboy
Mineur
Mineur

Berichtdoor michielboy » 01 mar 2010 18:16

*Annette* schreef:Je bent nog ontzettend jong Michaelboy! Probeer je eigen erover heen te zetten, hoe ontzettend moeilijk dit ook wezen zal.
Me ma zou zeggen als dit meisje echt voor jou weggelegd is blijft ze wel op je wachten. Succes en sterkte!

ik probeer haar te vergeten want een relatie met haar word te moeilijk en we verschillen enorm
maar ik blïjf vrienden met haar

michielboy
Mineur
Mineur

Berichtdoor michielboy » 01 mar 2010 22:58

ik heb haar geheime mail
haar adres

en sinds kort heeft ze msn dat praat wat makkelijker.
maar ik merk dat teksten vaak verkeerd worden begrepen op msn en dat er dan ruzies ontstaan.

ik heb haar een kaartje gestuurd met een hond erop en dat vond ze leuk:)

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 02 mar 2010 08:35

dat is ook een groot nadeel van msn.
diegene kan zich anders voor doen dan die in werkelijkheid is.
heel irritant. via msn praten ze de oren van je kop af, maar in werkelijkheid zijn ze heel verlegen.....
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Josepha
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Josepha » 02 mar 2010 09:02

Wat leuk Michiel!
Allereerst zou ik zeggen... geniet er gewoon van. Ik ken genoeg mensen die niet verliefd kunnen zijn, ben zelf enorm veel verliefd geweest en ik vind het een geweldig gevoel, zou er bijna een Psalm van gaan zingen! ;)

En dit klinkt misschien een beetje raar, maar probeer het niet al te serieus te nemen. Ga samen een honden uitlaat service beginnen, toon respect voor haar geloof, toon respect voor haar ideeën over verkering. Ga alsjeblieft niks opdringen bij haar! Teveel mails/msn-gesprekken kunnen de verkeerde kant op werken. :(
Maar geniet er gewoon van om af en toe samen leuke dingetjes te gaan doen. Dat is dan even helaas niet zoenen enzo, maar wel leuk om in de buurt te zijn van iemand op wie je echt verliefd bent, toch?! ;)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 02 mar 2010 09:32

Josepha schreef:Wat leuk Michiel!
Allereerst zou ik zeggen... geniet er gewoon van. Ik ken genoeg mensen die niet verliefd kunnen zijn, ben zelf enorm veel verliefd geweest en ik vind het een geweldig gevoel, zou er bijna een Psalm van gaan zingen! ;)

En dit klinkt misschien een beetje raar, maar probeer het niet al te serieus te nemen. Ga samen een honden uitlaat service beginnen, toon respect voor haar geloof, toon respect voor haar ideeën over verkering. Ga alsjeblieft niks opdringen bij haar! Teveel mails/msn-gesprekken kunnen de verkeerde kant op werken. :(
Maar geniet er gewoon van om af en toe samen leuke dingetjes te gaan doen. Dat is dan even helaas niet zoenen enzo, maar wel leuk om in de buurt te zijn van iemand op wie je echt verliefd bent, toch?! ;)

Misschien handig om eerst een heel topic door te lezen... :-k

michielboy
Mineur
Mineur

Berichtdoor michielboy » 02 mar 2010 13:45

Josepha schreef:Wat leuk Michiel!

Ik heb dat allemaal gedaan(geen hondenuitlaatservice begonnen:P)
Maar ik word gewoon vrienden met elkaar want we verschillen enorm van elkaar :(
Maar ik wacht totdat ze 14 of 15 is en ze mischien minder naar haar ouders gaat luisteren en wel met me wil afspreken(ik weet dat dat fout is)

Maar ik heb het idee dat ze me niet leuk,aardig vind door msn en haar smse:(
Maar dat kan ik ook verkeerd hebben begrepen want ze doet zich anders voor op msn/mail

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 02 mar 2010 19:46

michielboy schreef:Maar ik heb het idee dat ze me niet leuk,aardig vind door msn en haar smse:(
Maar dat kan ik ook verkeerd hebben begrepen want ze doet zich anders voor op msn/mail

Als zij terughoudend reageerd moet je niet de hele tijd blijven smsen, bellen en msnen met haar. Dat irriteert alleen maar en schept afstand. Misschien moet je het eens even laten bezinken en dan de balans nog eens opmaken.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Josepha
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Josepha » 06 mar 2010 12:20

Excuses... ik had inderdaad het topic tot de tweede of derde pagina doorgelezen en toen gereageerd.
Ik snap 't Michiel, trek je niks van mijn reactie aan.

Soraya
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Soraya » 06 mar 2010 12:46

Ik vind het flauw dat ik hier zoveel reacties lees als 'je bent nog veel te jong, geniet van je jeugd' etc. Daar kan hij natuurlijk niks mee hè. Ik kreeg zelf ook op mijn 14e verkering met 'de ware', en ja ik heb een hele leuke vrije jeugd gehad en nee ik voel me niet bekneld doordat ik een vriend had.

Vind het goed dat je in haar leven wilt verdiepen. Das meestal een goed begin. Ik kan me wel aansluiten bij anderen die zeggen: kijk eerst of het wederzijds is. Je laat nu merken dat het niet zo is, dan zou ik haar ook met rust laten omdat ze anders je vervelend kan gaan vinden.

En tante tortel, ik krijg een beetje een vreemd gevoel van de manier waarop jij over 'ongelovige' vs. 'gelovige' praat. Typisch voorbeeld van waarom onchristelijke mensen zich zo jammerlijk kunnen ergeren aan christelijke mensen. Door boven ze te staan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 mar 2010 13:34

@ soraya, als je een ander topic van de topicstarter in relaties leest, snapt je bepaalde reacties misschien beter ;)
En het KAN goed gaan ja, een 'relatie' op je 14e, maar het gaat in erg veel gevallen ook mis, en dan ben je dus wel een verkering rijker, en na nog een half jaar misschien nog 1 en na nog een half jaar nog 1, en ik vind zelf dat je jezelf dan een beetje te grabbel gooit, en dat je dan eerst maar eens na moet denken wat je in een relatie zoekt. Dan zou ik zeggen: zorg eerst dat je vrienden met jezelf wordt, en ook alleen gelukkig kunt zijn voor je weer op zoek gaat.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 mar 2010 13:38

MissF schreef:En het KAN goed gaan ja, een 'relatie' op je 14e, maar het gaat in erg veel gevallen ook mis, en dan ben je dus wel een verkering rijker, en na nog een half jaar misschien nog 1 en na nog een half jaar nog 1,

Half jaar? Op die leeftijd kan dat ook binnen een week hoor.

en ik vind zelf dat je jezelf dan een beetje te grabbel gooit, en dat je dan eerst maar eens na moet denken wat je in een relatie zoekt. Dan zou ik zeggen: zorg eerst dat je vrienden met jezelf wordt, en ook alleen gelukkig kunt zijn voor je weer op zoek gaat.

Nou is zelfreflectie net iets wat een puber niet kan, vanwege de grootschalige verbouwing die in zijn brein aan de gang is. Wat is er mis met uitvinden wat je in een relatie zoekt door een aantal keer verkering uit te proberen? Op die leeftijd dan he.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

michielboy
Mineur
Mineur

Berichtdoor michielboy » 07 mar 2010 23:07

heb nu al een week geen mail meer van haar gehad ik spreek haar weleens op msn maar dan zegt ze ik kan niet mailen ben bezig met school terwijl ik eerst elke dag een mail van haar kreeg.

ik ben niet echt meer verliefd op haar maar wil met haar vrienden zijn en dan miss later meer

Terug naar “Archief”