JohanB schreef:Dit bedoel ik dus; een knie is nooit gemaakt zoals een technicus een gewricht zou maken door 16 onderdeeltjes aan elkaar toe te voegen. Zo wordt een knie in de biologie nooit gemaakt, dus kan het ook niet op die manier zijn ontworpen.
Dit is een algemeen probleem bij de onherleidbare complexiteit dat men redeneert in mechanismen die niet in de biologie voorkomen. Dan kun je ook verwachten dat de biologie iets niet op die manier maakt. Dacht je echt dat als een mens halverwege het volledige ontwerp is dat ie dan 1 complete arm en been heeft, maar dat de andere arm en been er nog aan moeten worden gezet ...
Nu moet je mij maar een beetje helpen hoor, want mijn biologie is niet 'je van het'.......
Hoe een mens eruit gaat zien ligt vastgelegd in z'n DNA...
Klopt gedeeltelijk.
Het DNA bevat de code voor het maken van een mens. Recent is bij kloneren van muizen met vetzucht gebleken dat hun gekloonde nakomelingen GEEN vetzucht hebben. Dus een en ander zit nog iets ingewikkelde in elkaar. Dit heeft o.a. te maken hoe de ontwikkelingen van bevruchte eicel naar volwassen individu wordt gereguleerd.
Ik zal mij even beperken tot de visie dat het DNA vastlegt hoe een mens er uit ziet. Het DNA codeert voor regelgenen en eiwitten. Regelgenen bepalen welke eiwitten waar worden aangezet.
Eiwitten maken structuren.
JohanB schreef:Dus ook ligt vastgelegd hoe zijn kniegewricht eruit zal gaan zien en functioneren....
Zie eerdere opmerking.
JohanB schreef:In de evolutieleer gaat men ervan uit dat kleine 'foutjes' bij de replica van DNA zorgen voor kleine verschillen in eigenschappen....
Dit is een
onvolledige weergave van de biologische evolutieleer.
Je mist de reden waarom seks bestaat volgens de biologische evolutieleer:
Seks bestaat omdat die de mogelijkheid voor recombinatie geeft.
Recombinatie is de uitwisseling van erfelijk materiaal. Dankzij recombinatie kunnen functionele delen van een gen met elkaar worden uitgewisseld. Ook kan recombinatie leiden tot verdubbeling van (een deel van) een gen.
JohanB schreef:Wanneer het menselijk kniegewricht zou ontstaan uit iets ervoor, zou devorige versie er zeer sterk op moeten lijken....
Als seks niet bestaat: Zou het kunnen. Misschien dat bacteriën daarom geen kniegewricht hebben

. Al doen de meeste bacteriën wel af en toe (stiekum

) aan seks.
Overigens geldt ook dan nog dat als een regelgen ietsjes veranderd een compleet bouwplan kan veranderen. Het is onlangs aangetoond dat de verandering van 1 gen het bouwplan van een fruitvlieg in dat van een pissebed veranderde ....
Bij seks kunnen onderdelen ook nog verdubbeld worden.
Dus er zijn mogelijkheden te over ...
JohanB schreef:Het kniegewricht zoals het nu is alleen dan zonder een van de 16 noodzakelijke factoren kan niet functioneren en zal dus niet kunnen hebben bestaan.
Dus dan blijft het toch onherleidbaar?
De elleboog functioneert toch ook, en mist die noodzakelijke factoren :!

...
JohanB schreef:En wanneer er meerdere factoren ineens 'per ongeluk' op zo een exacte manier gewijzigd zijn dat het ineens een perfect werkend gewricht opleverd, lijkt me een (statistische) onmogelijkheid.
Als je voor je berkeningen van verkeerde uitgangspunten uitgaat dat lijkt het erop dat je kunt aantonen dat het statistische onmogelijk is. Maar die onmogelijkheid geldt ook voor het fruitvlieg-pissebed voorbeeld en vele andere zaken die biologisch gebeuren. Mijn conclusie hieruit is dat de rekenkundige en techneuten te weinig van biologie begrijpen ... (maar, ja ik ben bevooroordeeld, want ik ben bioloog).